Babyshower

Molly_mor

Flørter med forumet
Snøfnuggene 2025 ❄️
Hva tenker dere om babyshower? Hva bør man ønske seg? Hvem bør være der?

Jeg er første ut i venninnegjengen som er gravid, og vet at de ønsker å overraske / arrangere babyshower for meg. Dette er jo superhyggelig, selvsagt, men som en liiten kontrollfreak er det mye å tenke på for min del.

Jeg har ingen forventninger om noe store greier, og blir glad bare for at de vil feire sammen med meg. Selv har jeg bare vært i min svigerinne sin babyshower, og i motsetning til meg, så var hun sist ut i sin venninnegjeng. De var jo superdrevne og lagde balloongbue og leker og stilte med mat og kake og alt mulig. :hilarious: Forventningene er ikke på det nivået for å si det sånn! Haha.

Som den «kontrollglade» personen jeg nevnte at jeg er over, så har jeg jo kjøpt og ordnet det meste allerede selv. Hehe. Hva ønsker dere dere til babyshower? Hvordan gjør dere dette i deres krets?

Hva tenker dere om babyshower? Hva bør man ønske seg? Hvem bør være der?

Jeg er første ut i venninnegjengen som er gravid, og vet at de ønsker å overraske / arrangere babyshower for meg. Dette er jo superhyggelig, selvsagt, men som en liiten kontrollfreak er det mye å tenke på for min del.

Jeg har ingen forventninger om noe store greier, og blir glad bare for at de vil feire sammen med meg. Selv har jeg bare vært i min svigerinne sin babyshower, og i motsetning til meg, så var hun sist ut i sin venninnegjeng. De var jo superdrevne og lagde balloongbue og leker og stilte med mat og kake og alt mulig. :hilarious: Forventningene er ikke på det nivået for å si det sånn! Haha.

Som den «kontrollglade» personen jeg nevnte at jeg er over, så har jeg jo kjøpt og ordnet det meste allerede selv. Hehe. Hva ønsker dere dere til babyshower? Hvordan gjør dere dette i deres krets?

Jeg mente at jeg har kjøpt det meste av klær og babyutstyr selv allerede, ikke ting til babyshower, haha.

Her har det hvert med en gjeng venner hver gang:smiley-bounce012 . Klart det var størst med første også dabber det litt av når man får nr tre :laughing021 Bleiekake , baby gaver og hjemmebakst, og hatt det hyggelig hjemme . Med tredje så dro vi ut å spiste middag på Egon . Vi var en del færre da , men veldig hyggelig . Ser jo nå at min hverdag nå kontra før barn er total smekk full og aldri tid til noe og alle venner har også barn og hektisk hverdag , så gråter ikke om det ikke blir noe, vi treffes jo en del når babyen har kommet , det er jo nesten mer hyggelig .
Man kjøper babyklær , leker, praktiske ting , lage et kort med trillehjelp eller baby pass i 1-2 timer hvor du kan få gått til frisør, fotpleie, massasje , gjøre innkjøp eller bare få sovet et par timer . Så tilby pass for slikt på et fint kort og sjokolade f.eks. . Fikk det med første min og har gitt selv og det blir satt utrolig pris på .

Så heldig du er som har venner som tenker å arrangere for deg :happy: vi har ikke hatt noe tradisjon for det med mine venner så langt, og jeg har flyttet litt unna i tillegg, så har ikke vennene samlet nærme, men heller noen her og der. Så jeg forventer egentlig ikke noenting, men tar heller gjerne gavene etter fødsel istedet. Håper du får til å senke forventningene og skuldrene så det blir hyggelig og ikke stressende for deg:) jeg er også sånn som liker å ha litt kontroll, så jeg kjenner igjen det :knegg:

Jeg ble bedt om å sende en liste over dem jeg ønsker i en eventuell babyshower og da valgte jeg de som jeg ser for meg at kommer til å delta aktivt i livet til meg og lille. Dette er mitt første og siste barn, og selv har jeg deltatt i nærmere 20 babyshowere så jeg må si jeg er litt spent. Vet mannen min også har tatt del i planlegging (sånn typ like kontrollfreak som meg). Han vet hvor mye det betyr for meg og hvor mye jeg har gått all in i venninner sine babyshowere :Heartpink Blir også veldig koselig for meg og hun lille å se tilbake på når hun blir stor :Heartpink
Jeg har ikke ønsket meg noe spesielt da jeg har handlet så og si alt selv. Det viktigste er at folk kommer og koser seg :love017

Har noen venniner som arrangerer for meg, men jeg sa jeg ville vite dato haha. Hater overraskelser så vil være forberedt og stelt til dagen :p eneste jeg har valgt selv er da altså dato og gjesteliste. På gjestelisten har jeg mamma, mormor, tanter, kusiner og venniner! Vi er veldig close i familien min så det ble naturlig for meg å inkludere dem :Heartpink har lagd meg en ønskeliste på appen «Ønskeskyen» som de som arrangerer har fått linken til og linket til i arrangementet regner jeg med (er ikke invitert inn i arrangementet selv) :happy:

Jeg ble overrasket av venninne- og familiegjeng på søndag :Heartred
Jeg hadde takket ja til en høstdag hos en venninne med lysmaling, høstmiddag, Halloween-godis og The Nightmare Before Christmas siden jeg er bortreist på selve Halloween, men da jeg endelig fikk pest meg opp trappene de fire etasjene (med to desserter i veska) sto hele gjengen i leiligheten hennes og bare «SURPRIIIIISE» :sad015

Fikk masse gaver også, klær (både til meg og baby), to bleiekaker, et foto album med håndskrevne lykkehilsener til meg og baby, babyalbum, kosebamser etc etc, helt utrolig nydelig opplevelse som jeg ikke hadde turt å ha på bucketlista engang :Heartred

Back
Topp