Babyshower

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Hadde noen av dere det? Og hvordan i så fall?

Ble overrasket av venninner med mat/kake og gaver :) Veldig koselig!

Det er tradisjon i min gjeng at man overrasker med babyshower når man skal få den første. Veldig koselig. Det tilpasses etter personen som skal få det. Jeg fikk masse venner på besøk som tok med mat og drikke, og jeg fikk gavekort på dagspa. Andre igjen har fått full pakke med med bleiekake og babystæsj. Men som regel venter vi med babygavene til etter baby er født.

(Sniker fra april)
Kunne jo vært hyggelig men føler ikke at det passer inn i covid-verden...

Hadde ikke med første, fikk med nr 2. denne gangen var det gubben som fikk den på en måte:joyful:

Han kom på jobb på legevakta der to sykepleiere hadde pynta bordet med oppblåste blå hansker (vi får gutt), kjempeflotte gaver og kondomer (de ville sørge for at han ikke skulle bli gravid igjen og dermed permisjon enda en gang):smiley-bounce012:laughing025 fint å vite at de trives med han, og helst ikke vil at han skal bli borte:love017

Jeg fikk! Ble overrasket av noen venninner i romjula, der det var laget til en korona-vennlig samling utendørs med bålpanne, pølsegrilling, kakao og gaver til den lille jenta. Vi var under 10 stk og kunne enkelt holde meteren. Helt i min stil, og ble veldig glad :Heartred

Jeg fikk digital babyshower organisert av den ene søsteren min og min bestevenninne. Min fantastiske mann var assistent og «måtte bare ut en tur» på kvelden for å hente et drøss med gaver hjem. Bleiekake, gaver, marsipankake, babymatsmaking og full pakke med mannen som assistent (han hadde fått ganske klare instrukser) med venner og familie på teams :smiley-angelic003 Det var faktisk skikkelig koselig :happy: Og min kjære var ganske fornøyd med å få lov til å delta selv om det var litt i bakgrunnen ;)

Jeg skulle gjerne hatt, men grunnet covid har det ikke latt seg gjøre :( Ser noen av dere har litt mer kreative venner enn meg som finner alternative løsninger hehe :p

Jeg skulle gjerne hatt, men grunnet covid har det ikke latt seg gjøre :( Ser noen av dere har litt mer kreative venner enn meg som finner alternative løsninger hehe :p

Samme her også. Jeg har sagt i alle år at jeg ønsker meg babyshower skulle jeg bli gravid med nummer 3, men har skjønt at det ikke blir noe av pga corona. Har arrangert for flere i familien de siste par årene, så må innrømme at jeg er skikkelig skuffet. Nå kommer jeg aldri til å få sjansen, men har jo forståelse for at det ikke ble sånn. Skulle bare ønske venner og familie hadde vært litt tidligere ute før det ble superstrengt eller kunne tenkt kreativt som Rebs ovenfor skriver om.

Jeg har ikke fått babyshower og kjenner det er litt sårt. Jeg har vært med å lage babyshower til flere tidligere og det er flere venninner som har sagt at de gleder seg til å lage babyshower for meg også. Spesielt siden vi har mistet så mange ganger.
Men sånn er det med korona :/ Skulle litt ønske de hadde vært kreativ med digital babyshower eller noe i den gata. Det viktigste er at det går bra med baby <3

Samme her også. Jeg har sagt i alle år at jeg ønsker meg babyshower skulle jeg bli gravid med nummer 3, men har skjønt at det ikke blir noe av pga corona. Har arrangert for flere i familien de siste par årene, så må innrømme at jeg er skikkelig skuffet. Nå kommer jeg aldri til å få sjansen, men har jo forståelse for at det ikke ble sånn. Skulle bare ønske venner og familie hadde vært litt tidligere ute før det ble superstrengt eller kunne tenkt kreativt som Rebs ovenfor skriver om.
Kunne det vært et plaster på såret å utsette babyshoweren til etter baby er født og samfunnet har åpnet litt mer opp? Evt man kan være utendørs?
Isåfall er det kanskje noe du kan snakke med partner/venninne om sånn at de vet at du ønsker det :Heartred Føler at man ofte ikke kan gå og «håpe og vente» på sånne ting, spesielt hvis du kjenner at det betyr mye for deg!

Kunne det vært et plaster på såret å utsette babyshoweren til etter baby er født og samfunnet har åpnet litt mer opp? Evt man kan være utendørs?
Isåfall er det kanskje noe du kan snakke med partner/venninne om sånn at de vet at du ønsker det :Heartred Føler at man ofte ikke kan gå og «håpe og vente» på sånne ting, spesielt hvis du kjenner at det betyr mye for deg!

Mannen vet at jeg kunne tenkt meg det, men kan absolutt nevne det for søstrene mine som ville arrangert det i såfall. Hadde jo vært hyggelig med en markering uansett, men jeg må nok si fra ja, for hvis ikke tenker de nok at det toget er gått nå som vi er såpass tett opptil termin og samfunnet er som det er. Takk for tipset :)

Ikke hatt babyshower, jeg har følt meg så uvel som gravid at jeg rett og slett gav beskjed at jeg ikke ville ha :p Det hadde blitt veldig amputert også mtp Corona, jeg synes ikke det hadde vært innafor særlig med hvordan det var her i høst. Har likevel fått både bleiekake og stor gaveeske av noen venninner, med litt forskjellig oppi som klær, smokker, snacks til fødsel osv. Satt veldig pris på det selvfølgelig, det ble en veldig uformell overlevering i desember :happy:

(sniker fra mars)
Fikk babyshower forrige helg :Heartpink
3 venninner kom å pyntet og satte opp zoom-møte med flere, mens jeg var på tur med hunden :woot:
Jeg var jo sikker på at det ikke ble noe pga korona...
Var kjempekoselig, men ble jo en litt amputert versjon sammenlignet med tidligere babyshowers i gjengen.
Bleiekake, rosa cupcakes, noen gaver, spørsmålsleker og ikke minst masse babypratxsmile9

Sniker fra mars!

Jeg fikk digitalt utdrikningslag i sommer, og det var liksom ikke det samme. Tenkte mer på hva man gikk glipp av for å være ærlig. Så klok av skade spurte jeg de som jeg tenker ville arrangert om de heller kunne arrangere noe i etterkant av fødsel, en gang verden er litt mer normal igjen. ❤️ Helt greit å kommunisere om sine nærmeste om dette tenker jeg! Det er mye som er sårt og vondt nå med situasjonen vi står i....

Sniker fra mars :)

Jeg ble overrasket med «babyshower» nå i januar! Hadde aldri trodd det skulle bli noe pga covid-situasjonen, så det var skikkelig koselig :) Fikk tilsendt en stor pakke uten avsender med lapp om at den ikke skal åpnes før nærmere beskjed. Noen dager etter fikk jeg stor frokostservering på døren, med masse deilig mat og drikke. Og beskjed om at jeg kunne åpne gaven. Det var det masse små gaver til meg og mannen (ansiktsmasker, godteri etc), mange konvolutter og innpakket oppgaver som var nummerert. Der var det typiske babyshower-oppgaver. Hele familien hadde på forhånd gjettet fødselsvekt,lengde, dato, kl.slett ol. Vi skulle gjette innhold i tre bleier, smake babymat osv. Også oppdaterte vi svarene på en Facebook-gruppe som de andre hadde planlagt i på forhånd :) Utrolig søtt og koselig synes jeg!! :)

Å ser mange fikk fine opplevelser til trodd for covid situasjonen, sååå flott! Jeg hadde gledet meg til babyshower som jeg snakket med min søster om å ha i november da vi skulle isolere oss mtp fødsel i januar og des er åpenbart for travel. Jeg ba om info om tidspunkt og sa at jeg gjerne hjelper til å planlegge fordi jeg hadde noen ideer og dette blir siste gang. Jeg hadde tom sett meg ut hvilken pynt jeg ville ha. Hun sa at det blir i november men at alt annet er en overraskelse så jeg fikk ingen info fra henne...vel november kom og gikk og nada, så en uke før jul spør hun hvem jeg vil invitere til babyshower ‍♀️ og jeg spurte henne når hun hadde tenkt å arrangere det, nei det var hun litt usikker på da kanskje januar....så jeg måtte sårt be henne bare drite i det, ikke var det forslag om digitale alternativ el...føler det som flere andre her som sårt i en allerede kjip tid klarer ikke la det gå heller, sikkert litt fordi jeg føler alle søstrene mine tok lett på det. Har lyst til å arrangere noe uten dem når mini er ut, sikkert smålig men jeg hadde ekstremt lite støtte og hjelp fra dem i svangerskapet....uff sry utblåsing

(Sniker fra januar) Her ble det også avlyst pga covid. Må også innrømme at jeg syns det var kjipt at de ikke utbyttet muligheten når det var litt mer åpent. det ble utsatt en gang, men så avlyst når ting bare ble enda mer låst. Null kreativitet på å få gjennomført og mye ble lagt i mine hender for avgjørelser. Syns det var kjipt for føles feil å invitere selv liksom. Og så ble jeg veldig lei meg hver gang det ikke ble noe. :(

Først mistet jeg utdrikningslaget, så ble bryllupet nedskalert til et minimum og så mistet jeg babyshower. Covid har stjålet mange store engangsopplevelser fra meg syns jeg :(

jeg har nå et ekstra problem. Forlover/arrangør er gravid med nummer to, jeg arrangerte babyshower med første. Men skal jeg arrangere for nummer to nå, uten at hun har klart å få til noe for meg?

(Sniker fra januar) Her ble det også avlyst pga covid. Må også innrømme at jeg syns det var kjipt at de ikke utbyttet muligheten når det var litt mer åpent. det ble utsatt en gang, men så avlyst når ting bare ble enda mer låst. Null kreativitet på å få gjennomført og mye ble lagt i mine hender for avgjørelser. Syns det var kjipt for føles feil å invitere selv liksom. Og så ble jeg veldig lei meg hver gang det ikke ble noe. :(

Først mistet jeg utdrikningslaget, så ble bryllupet nedskalert til et minimum og så mistet jeg babyshower. Covid har stjålet mange store engangsopplevelser fra meg syns jeg :(

jeg har nå et ekstra problem. Forlover/arrangør er gravid med nummer to, jeg arrangerte babyshower med første. Men skal jeg arrangere for nummer to nå, uten at hun har klart å få til noe for meg?

nei drit i det...lag deg selv heller en fest ;)

Hadde babyshower med første.
Med tanke på at det nå er smittervern tid, nr.2 og at jeg bare føler meg dårlig hele tiden, så savner jeg det egentlig ikke.
Klart det hadde vært gøy, men blir bare stresset av tanken på å møte mange nå og potensielt bli smittet før ks.

Back
Topp