Babyshower

2Mammaer2barn

Flørter med forumet
Hva tenker dere med innkjøp selv og mtp om dere skal ha babyshower?

Tips?
Kanskje kjøpe dyre ting selv også ønske seg klær i forskjellige str og bleier/stellebord artikler?
Har dere tenkt og skrive opp ønskeliste til nærmeste familie?
Eller bare vente p handle inn ting til etter babyshower?
Jeg er sånn som kjøper hvis jeg får bra tilbud, og vi skal nok ikke ha babyshower før i august tenker jeg :)

Hva tenker dere med innkjøp selv og mtp om dere skal ha babyshower?

Tips?
Kanskje kjøpe dyre ting selv også ønske seg klær i forskjellige str og bleier/stellebord artikler?
Har dere tenkt og skrive opp ønskeliste til nærmeste familie?
Eller bare vente p handle inn ting til etter babyshower?
Jeg er sånn som kjøper hvis jeg får bra tilbud, og vi skal nok ikke ha babyshower før i august tenker jeg :)
Arrangerer dere babyshower selv? Er ikke det en sånn 'sureprise' ting? :)
Babyshower er ikke såå vanlig i min krets. Fikk det ikke til de to andre, og regner ikke med at noen arrangerer det nå heller.
Barselbesøk jeg er vant med :)
Selv kjøper vi det vi trenger, så får vi heller bytte str e.l. om det blir for mye etter barselbesøkene.

Arrangerer dere babyshower selv? Er ikke det en sånn 'sureprise' ting? :)
Babyshower er ikke såå vanlig i min krets. Fikk det ikke til de to andre, og regner ikke med at noen arrangerer det nå heller.
Barselbesøk jeg er vant med :)
Selv kjøper vi det vi trenger, så får vi heller bytte str e.l. om det blir for mye etter barselbesøkene.

Nei i min familie har ikke det vært noe overraskelse, men det ser jeg noen gjør, her er det slik at partner m søsken ordner babyshower for den gravide :)
Eller venn/søsken ordner:) så jeg og søstern min kommer til å ordne til kjæresten min som er den som går gravid :)

Nei i min familie har ikke det vært noe overraskelse, men det ser jeg noen gjør, her er det slik at partner m søsken ordner babyshower for den gravide :)
Eller venn/søsken ordner:) så jeg og søstern min kommer til å ordne til kjæresten min som er den som går gravid :)
Aah, da blir det jo litt enklere :) Blir koselig da :)

Hvis dere skal arrangere selv så er det greit å kanskje holde igjen litt på handlingen, spesielt ting som kanskje ikke koster så mye? Og så komme med en ønskeliste til gjestene :)

I min krets er babyshower en "overraskelse" som arrangeres av venninner som også inviterer de kommende tantene og bestemødrene. Så jeg vet at jeg kommer til å få en, men vet ikke når :) De pleier som regel å spørre mannen om det er noe spesielt man ønsker seg/trenger, men jeg ville aldri ønsket meg noe dyrt. Nå har de fleste av mine venninner fått barn de siste årene, så de vet hva man trenger. Regner derfor med å få praktiske ting, og ikke bare søte bamser slik det ofte var med de første i gjengen som fikk barn:joyful:

Her er det en overraskelse, men har alltid fått mye klær :)

Jeg har egentlig alltid vært litt mot babyshower, eller at det hvert fall bør være så nærme termin at man vet at svangerskapet mest sannsynlig går fint! Jeg synes det er hyggelig at man gjør det for å overraske den gravide, men jeg selv ville aldri sendt ut noe gaveliste/ønskeliste!
Men selvfølgelig, hyggelig om andre ønsker å arrangere for en venninne eller et familiemedlem :)

Ville ikke ha sist, var to venninner som planla. Jeg vil heller ha barselbesøk og evt gaver når alt har gått bra :)

Jeg har egentlig alltid vært litt mot babyshower, eller at det hvert fall bør være så nærme termin at man vet at svangerskapet mest sannsynlig går fint! Jeg synes det er hyggelig at man gjør det for å overraske den gravide, men jeg selv ville aldri sendt ut noe gaveliste/ønskeliste!
Men selvfølgelig, hyggelig om andre ønsker å arrangere for en venninne eller et familiemedlem :)
Vi har det alltid ganske nærme termin, så har hendt et par ganger at vi har måttet avlyse pga for tidlig fødsel. Da har vi bare hatt en markering noen uker etter fødselen istedet :)

Når jeg fikk første var det ingen tradisjoner med babyshower her jeg bor. Ser at det har kommet endel nå, men jeg har gitt beskjed til min søster (som mest sannsynlig blir involvert tidlig om noen skulle finne på å planlegge) om at jeg ikke ønsker det. Da ønsker jeg mye heller at folk tar seg tid til å komme på besøk med egen servering (hehehe) i tiden rett før og etter fødsel. Jeg synes egne bursdager er slitsomme nok, om ikke jeg skal ha enda en dag hvor "jeg/vi" er midtpunktet. :bag: Synes også det er litt skummelt å feire barnet før det faktisk er her:Heartred

Vi har det alltid ganske nærme termin, så har hendt et par ganger at vi har måttet avlyse pga for tidlig fødsel. Da har vi bare hatt en markering noen uker etter fødselen istedet :)
Vi holder det også ganske nærme fødsel om vi kan. På en venninne sitt så gikk vannet ett par timer før festen :P

Vil heller ha barselbesøk der de har med mat/middag, vi har kjøpt alt det store selv uansett, og har vel egentlig alt selv til slutt

Har venner som har hatt babyshower. Men jeg synes enda det er en veldig uvan tradisjon. Nok en amerikansk tradisjon som skal presses inn. Jeg er vant med barselbesøk. Og synes egentlig det er mye koseligere å få besøk etter babyen er født.

Vi er kanskje litt rare her i området, men vi har hatt både babyshower og barselbesøk, alle vil jo se babyen og :) Syns babyshower er veldig koselig jeg, i ventetiden som kan bli lang på slutten. Er et fint avbrekk og en oppmuntring om at man snart er i mål :)

Jeg er litt både og med tanke på babyshower. Det er et veldig hyggelig initativ, samtidig som vi i Norge har mer tradisjon for barselsbesøk. Fordelen med barselbesøk er jo at da har det gått bra, både med mor og barn.

Men, jeg synes det var veldig hyggelig med det mine venninner arrangerte for meg. Og perfekt timet - jeg hadde ligget på sykehus en uke, slapp ut, var på kontroll to dager etterpå (lørdag), babyshower var på søndag og mandag ble jeg satt i gang.

Ei venninne av meg ventet nummer to og hun inviterte til en liten venninnesamling en måneds tid før, fordi hun visste at man kan bli veldig sliten og det er vanskelig å få sett venninner i nyfødt-/barselperioden. Det er mulig jeg også gjør noe sånt, men uten at jeg ønsker gaver.

Sånn sett hater jeg overraskelser :nailbiting: Men ble overrasket med en babyshower når jeg var gravid med nr. 3. Ble tatt litt på senga, men det var veldig koselig med mine venninner som hadde med seg både god mat og kaker. Vi hadde pakkeleker og satt ellers bare å koste oss og snakket. Jeg synes det er greit så lenge det ikke blir for mye program med diverse leker og sånt. Fikk min babyshower en liten mnd før fødselen og syntes det var fint å få besøk da jeg var veldig sliten på slutten av graviditeten og orket ikke å dra ut på besøk og være sosial. :happy:

Hadde vært veldig hyggelig med babyshower, regner også med at det blir endel barselbesøk av venninner og familie:happy::happy:

Vi er kanskje litt rare her i området, men vi har hatt både babyshower og barselbesøk, alle vil jo se babyen og :) Syns babyshower er veldig koselig jeg, i ventetiden som kan bli lang på slutten. Er et fint avbrekk og en oppmuntring om at man snart er i mål :)
Det syns jeg også :) og alle mine venner kom på besøk etter fødsel også. Koselig at noen vil sette pris på en :)

Min Tvillingsøster sto for babyshower for meg sist gang, var overraskelse og hun hadde invitert venner, søskenbarn, mamma og svigermor :-)
De hadde laget kaker og mat og noen morsomme leker :-)
Jeg fikk stelleveske av mamma som jeg hadde sagt at jeg hadde planer om å gå å kjøpe etter helgen :-P
Og så fikk jeg bleiekake, en del klær, baby håndklær, babytepper, bamser, penger og bilderamme :-)

Back
Topp