Babyshower

Hva slags pynt bruker dere?
Funderer på å bestille på eBay og Wish men usikker på hva msn trenger
Jeg bestilte noen sånn pom-poms i papir (skjønte du hva jeg mente nå), hang rundt forbi. Ballonger. Så hadde jeg bare en avlang lysestake med blå kubbelys på bordet. I tillegg hadde vi endel gaver og bleiekake som også pyntet opp litt i seg selv :p
 
Jeg bestilte noen sånn pom-poms i papir (skjønte du hva jeg mente nå), hang rundt forbi. Ballonger. Så hadde jeg bare en avlang lysestake med blå kubbelys på bordet. I tillegg hadde vi endel gaver og bleiekake som også pyntet opp litt i seg selv :p
Ha ha ja skjønte hva du mente :)
 
Du skal fø ha din mening , jeg bare synes det er rart å mene noen er krass fordi de vilha svar på spm de stiller men vi er forskjellige :)

Var virkelig ikke vondt ment, du virket bare for meg krass:)
 
Her brukte jeg facebook mye for å ordne ting. Laga en hemmelig gruppe hvor vi kunne diskutere litt hvordan vi skulle gjøre det med oppgavefordeling o.l. Startet med å planlegge babyshoweren et halvt år før termin for å finne en dato som passet best for alle sammen.

Hadde babyshoweren på en hverdag hvor vi hadde litt middag og kaker. Hadde bleiekake og ordna noen leker, deriblant babyquiz og et bilde av alle oss når vi var baby hvor den vordende moren skulle gjette hvem babybilde som tilhørte hvem. Kan være lurt å ikke starte babyshoweren alt for sent på kvelden da. Vi hadde planlagt klokka 19, men det litt sent på en hverdag hvor noen skulle på jobb dagen etterpå.

Det er heller ikke uhørt å spørre den gravide om det er noen spesielle personer hun kunne tenkt seg å hatt med i en "overraskelsesfest".
 
Her brukte jeg facebook mye for å ordne ting. Laga en hemmelig gruppe hvor vi kunne diskutere litt hvordan vi skulle gjøre det med oppgavefordeling o.l. Startet med å planlegge babyshoweren et halvt år før termin for å finne en dato som passet best for alle sammen.

Hadde babyshoweren på en hverdag hvor vi hadde litt middag og kaker. Hadde bleiekake og ordna noen leker, deriblant babyquiz og et bilde av alle oss når vi var baby hvor den vordende moren skulle gjette hvem babybilde som tilhørte hvem. Kan være lurt å ikke starte babyshoweren alt for sent på kvelden da. Vi hadde planlagt klokka 19, men det litt sent på en hverdag hvor noen skulle på jobb dagen etterpå.

Det er heller ikke uhørt å spørre den gravide om det er noen spesielle personer hun kunne tenkt seg å hatt med i en "overraskelsesfest".

Vi også bruker utelukkende hemmelig Facebook-gruppe til å planlegge. Og vi spør alltid mors samboer/kjæreste om tidspunkt som passer, hva hun ønsker seg/trenger til babyen og hvem som burde bli bedt. Vet at ikke alle har en samboer, og da blir det jo verre, da burde man kanskje snakke med nærmeste familie og/eller andre som har mest med mor å gjøre i hverdagen :)

Vi har som regel hatt babyshower på søndager, gjerne fra midt på dagen/ettermiddagen, så unngår vi at de fleste skal hjem å legge seg etter et par timer. Og de fleste har fri på søndager (de vi vet er feks sykepleiere er med å planlegge dato, så flest mulig får kommet).
 
Jeg bestilte noen sånn pom-poms i papir (skjønte du hva jeg mente nå), hang rundt forbi. Ballonger. Så hadde jeg bare en avlang lysestake med blå kubbelys på bordet. I tillegg hadde vi endel gaver og bleiekake som også pyntet opp litt i seg selv :p

Ja, sånne pom-pins har vi hatt også, de er så fine! Både store til å henge opp og små til å ha på bordet :)
 
Viktigste er å tilpasse det til mor syns jeg :) Er venninnen din en rolig person som hater oppmerksomhet så tenker jeg det er greiest med kaker, god mat, skravling og minimalt med leker. En god venninnekveld med litt fokus på den kommende babyen. Er hun den som alltid er med på alt og veldig utadvendt så kjør på med leker, quiz, morsomheter :)

Jeg er sky av meg og foretrakk det første (noe som var planlagt, men ikke rakk å gjennomføres). Fikk dog shower i uke 14-15 (?), sykt tidlig pga at vi tilfeldigvis var der hvor svoger bor og familien til svoger sin daværende samboer er fra Colombia og helt gale! Endte opp med et salig kaos av coloumbianere (halvparten ante jeg ikke hvem var og de snakket utelukkende spansk..) og alt for mye oppmerksomhet på meg. Var hyggelig gjort, men syns hele opplevelsen var ubehagelig. Som et eksempel på hva man IKKE gjør ;)
 
Anbefaler å ikke ta det for tett opp mot termin, det er flere som har gitt uttrykk til meg at det ikke var noe særlig. Og av egen erfaring også så hadde jeg mer overskudd til å kose meg å være sosial feks rundt to mnd før termin enn det var en mnd før termin. Nå fødte jeg tre uker før også og den siste uken før jeg fødte orket jeg ikke noe var heeelt utslitt av 30 min i familieselskap og synes ikke det var så koselig for jeg var så sliten.

Så anbefaler ca 2 mnd før termin så det ikke blir for tett mot den store dagen.

Vi arrangerte til søsteren min og vi gjorde det ganske enkelt med n pastasalat og baguetter + cupcakes og fruktskål:)

Vi hadde kjøpt inn sjokolademedaljer fra nille og hadde 2 «leker» den ene leken hadde vi utdelt bånd og alle skulle gjette hva som var størrlden rundt magen hennes ( men obs på at dette ikke er en god lek om de sliter med selvbilde, ikke føler seg vel med magen etc) men der viste jeg at søsteren min bare synes det var gøy.

Den andre leken var en ala «sette hale på esel» bare i baby versjon, putte smukken i munnen:)

Vi synes det var greit p ikke har for mye leker og heller bare være samlet en gjeng og prate å kose oss:)
 
Back
Topp