Babyshower

Kengu

Forumet er livet
VIP
Noen som har arrangert det?
Hva gjorde dere?
Hvor lenge før termin arrangerte dere det?
 
Ca 4-5 uker før termin. Vi spiste kake, pottis og frukt. Skravla. Hadde litt forskjellige konkurranser. Bla en hvor alle (en etter en) måtte henge opp ett visst antall babyplagg på ett tørkestativ, pratende i en liksomtelefon og med ei dokke på hofta. Ett bleieskift på dokka var og lagt inn. Den som ble ferdig med å henge opp og bleieskift på kortest mulig tid, fikk premie.
 
En til to mnd før termin.
Koslig med med litt mat, alle har gjerne med gaver. Også mange hyggelige leker å ha. Feks. Babyquiz, gjett hvor stor magen er, pakkeleken, gjette :fødselsdato, kjønn om det ikke er kjent, str, eller liknende.
Finnes uendelig mange leker man kan ha. Mitt inntrykk er at man ikke bør ha for mye. Sånn at man får mest tid til å prate.
 
Cirka to måneder før termin. God mat, gaver, gjetting av størrelsen på magen med gavebånd. Og masse skravling :)
 
2mnd før termin. Vi som var der (utentatt den vordende mor) spleiset og lagde noe mat hver (noen hadde med mat, noen noe snop og noen brus osv). Så hadde vi gaver, og bare skravlet :D
 
Har arrangert babyshower for flere venninner, sånn en til to måneder før termin. Vi pleier å serveres god mat, enten som vertinna lager, eller at alle gjester har med en ting hver. Så er det gaver, med bleiekake og gjerne noe større vi har lagt sammen til i tillegg. Gode kaker, og dersom det har vært første ungen, har vi gjerne hatt litt leker, som måle magen, babyquiz, bildelek (babybilde av alle gjester så skal vordende mor gjette hvem som er hvem), sjokoladesmaking fra bleie og sikkert flere som jeg ikke kommer på nå. I tillegg har vi ofte hatt plakat hvor alle skriver hilsen og fyller inn en tabell hvor de gjetter mål på babyen ved fødsel.

Det viktigste er at man samler gode venninner av den vordende mor, og har tid til å skravle. Det er derfor viktig at man ikke inviterer «Gud og hvermann» og at man ikke har for mange leker... God mat og kaker med kaffe er det som blir mest gjort på unge nummer to, og nå som vi har rundet 30 år alle sammen, er det hyggeligere med roligere sammenkomster som dette enn masse leker og fullt program i tre timer ;)

Edit: vi spleiser på alt. Den som arrangerer samler sammen summer, og deler på alle gjestene, så blir det ikke så dyrt på den som tar initiativ. Når vi er ca 10-15 stk pleier det å bli ca 200 Kr på hver for bleiekake, mat, kaker, drikke, ting til leker, pynt og gave. Da kjøpes det som regel bare en liten ting ekstra fra alle, så det ikke blir så dyrt, med mindre mor har ønsket seg en større ting...
 
Har arrangert babyshower for flere venninner, sånn en til to måneder før termin. Vi pleier å serveres god mat, enten som vertinna lager, eller at alle gjester har med en ting hver. Så er det gaver, med bleiekake og gjerne noe større vi har lagt sammen til i tillegg. Gode kaker, og dersom det har vært første ungen, har vi gjerne hatt litt leker, som måle magen, babyquiz, bildelek (babybilde av alle gjester så skal vordende mor gjette hvem som er hvem), sjokoladesmaking fra bleie og sikkert flere som jeg ikke kommer på nå. I tillegg har vi ofte hatt plakat hvor alle skriver hilsen og fyller inn en tabell hvor de gjetter mål på babyen ved fødsel.

Det viktigste er at man samler gode venninner av den vordende mor, og har tid til å skravle. Det er derfor viktig at man ikke inviterer «Gud og hvermann» og at man ikke har for mange leker... God mat og kaker med kaffe er det som blir mest gjort på unge nummer to, og nå som vi har rundet 30 år alle sammen, er det hyggeligere med roligere sammenkomster som dette enn masse leker og fullt program i tre timer ;)
Det har aldri vært snakk om å invitere kreti og pleti , det er uansett uaktuelt av mange grunner
 
Jeg ønsker ikke babyshower før barnet er født og en vet at alt er gått bra :)
 
Fordi jeg spør om tips og sier jeg ikke vil ha om man ønsker eller ikke? Her vet jeg det er ønsket ellers hadde jeg ikke spurt

Jeg synes bare generelt du virker krass i svarene dine. Ikke ment som kritikk, godt mulig du ikke "mener" det sånn?
 
Jeg synes bare generelt du virker krass i svarene dine. Ikke ment som kritikk, godt mulig du ikke "mener" det sånn?
Da ser vi vel på krass på forskjellig måte, jeg tenker hvertfall drt må være greit å si at det ikke var det man spurte om uten å bli sett på som krass.
Hadde jeg brukt utropstegn så kunne jeg skjønt du mente jeg var krass
 
Har arrangert babyshower for flere venninner, sånn en til to måneder før termin. Vi pleier å serveres god mat, enten som vertinna lager, eller at alle gjester har med en ting hver. Så er det gaver, med bleiekake og gjerne noe større vi har lagt sammen til i tillegg. Gode kaker, og dersom det har vært første ungen, har vi gjerne hatt litt leker, som måle magen, babyquiz, bildelek (babybilde av alle gjester så skal vordende mor gjette hvem som er hvem), sjokoladesmaking fra bleie og sikkert flere som jeg ikke kommer på nå. I tillegg har vi ofte hatt plakat hvor alle skriver hilsen og fyller inn en tabell hvor de gjetter mål på babyen ved fødsel.

Det viktigste er at man samler gode venninner av den vordende mor, og har tid til å skravle. Det er derfor viktig at man ikke inviterer «Gud og hvermann» og at man ikke har for mange leker... God mat og kaker med kaffe er det som blir mest gjort på unge nummer to, og nå som vi har rundet 30 år alle sammen, er det hyggeligere med roligere sammenkomster som dette enn masse leker og fullt program i tre timer ;)

Edit: vi spleiser på alt. Den som arrangerer samler sammen summer, og deler på alle gjestene, så blir det ikke så dyrt på den som tar initiativ. Når vi er ca 10-15 stk pleier det å bli ca 200 Kr på hver for bleiekake, mat, kaker, drikke, ting til leker, pynt og gave. Da kjøpes det som regel bare en liten ting ekstra fra alle, så det ikke blir så dyrt, med mindre mor har ønsket seg en større ting...
Hva slags pynt bruker dere?
Funderer på å bestille på eBay og Wish men usikker på hva msn trenger
 
Hva slags pynt bruker dere?
Funderer på å bestille på eBay og Wish men usikker på hva msn trenger

Servietter, sugerør, lys og gjerne annen bordpynt i rosa eller blått om vi vet kjønn, og banner på veggen, ballonger, bånd til mor og sånne ting :) Kjøpt det meste på E-Bay. Nå sist fant jeg faktisk det meste på Søstrene Grene, veldig kjekt å velge selv og få med hjem med en gang til en billig penge :happy:
 
Servietter, sugerør, lys og gjerne annen bordpynt i rosa eller blått om vi vet kjønn, og banner på veggen, ballonger, bånd til mor og sånne ting :) Kjøpt det meste på E-Bay. Nå sist fant jeg faktisk det meste på Søstrene Grene, veldig kjekt å velge selv og få med hjem med en gang til en billig penge :happy:
Enig i det, bare så synd de har lagt ned nærmeste butikk .
Takk for gode tips ❤️
 
Da ser vi vel på krass på forskjellig måte, jeg tenker hvertfall drt må være greit å si at det ikke var det man spurte om uten å bli sett på som krass.
Hadde jeg brukt utropstegn så kunne jeg skjønt du mente jeg var krass

Jeg synes du virker krass litt jo, kan hende det er fordi du sjeldent bruker smiley? Da kan det fort føles litt sånn.
 
Ok , nei jeg er ikke så fan av smiley og er ikke vandt til st det brukes på endre forum jeg er på heller

Jeg er ikke på andre forum, så det vet jeg ikke. Som sagt, snakker kun for meg selv og min oppfatning:)
 
Back
Topp