Babyshower

C-tine

Gift med forumet
Mailykke 2018
Dere som ikke ønsket babyshower, og fikk feks barnefar til å formidle dette, hvordan ble det mottatt?

Jeg formidla det til bestisen og søstra mi.
Om de finner på det likevel så blir jeg ikke sur, men fikk sagt at jeg synes det er mye kjekkere med besøk når babyen er født så jeg får vist fram!
De var helt enige, de sa ihvertfall det..

Jeg sa ifra til barnefar, så da han ble kontaktet av kusinene mine sa han at jr hadde sagt jeg ikke ville ha babyshower.

Har snakket med de i etterkant, og de hadde alt planlagt, og skulle bare sikre datoen med samboeren min [emoji85] Men jeg forklarte som sant var, at jeg heller ønsket å fordele gjestene litt utover etter at babyen er født, og det handler litt om at jeg er så ferdig om dagen pga bekkenet.
Var i babyshower til min kusine, og det var en lidelse [emoji85]

Når man har én eller to på besøk, så kan man bryte av etter en time og si at man ikke orker mer, men at de gjerne må komme en annen dag. Har man mange gjester, og det er du som er hovedpersonen, så blir det gjerne litt dumt å si etter en time at "jeg orker ikke mer, dere må gå/jeg må gå hjem" [emoji12]

Var én venninne av meg som reagerte litt, og synes det var helt tullete å ikke ville ha babyshower, men da jeg forklarte henne hvorfor så skjønte hun jo det [emoji4]

En annen venninne ble kjempeglad for at jeg ikke ville ha, for hun synes hele konseptet er noe stort tull[emoji12] hahaha[emoji23]

Jeg fikk selv om jeg sa det virkelig ikke var nødvendig, men det var hyggelig når det først ble arrangert. Det var ikke sånn at jeg insisterte på at jeg ikke ville, men gjorde det ettertrykkelig klart at det klarer jeg meg finfint unna og at jeg syntes tanken på det egentlig var litt slitsom. Men, det ble litt ekstra moro at jeg ikke ante eller forventet noen ting, og siden det ikke var stelt i stand hjemme hos oss så var det litt lettere å slappe av. Det var heldigvis tatt hensyn til at jeg var nøye med å si at hvis det absolutt skulle bli noe så ønsket jeg bare de nærmeste og mine beste venner :) I forrige babyshower, for snart 5 år siden, så hadde det blitt bedt tanter og til og med svigemor - det var liksom en herlig blanding av alle mulige gjester, ......en litt klein forsamling :hilarious:

Synes dere at det er vanskelig å si ifra om at dere ikke ønsker babyshower?

Synes dere at det er vanskelig å si ifra om at dere ikke ønsker babyshower?
Jeg synes ikke det var vanskelig, men jeg sa jo til barnefar at han måtte si ifra når de ville avtale dato med ham [emoji23] De fleste må jo alliere seg med barnefar ifht at man ikke legger andre planer.
Det ble ikke noe særlig surmuling over valget mitt.

Med storebror hadde hun som da var bestevennninnen min sagt at hun skulle arrangere babyshower til meg.
Da det var 4 uker til termin, og jeg var kjempesliten, klødde meg ihjel pga icp og ikke sov om natten, gav jeg ettertrykkelig beskjed om at jeg ikke ønsket babyshower lengre. Det ble ikke tatt hensyn til, og hele babyshoweren var noe dritt for min del. I tillegg var det hjemme hos meg, og jeg satt igjen med mye opprydning/oppvask kl 22.30 om kvelden! Det var kvelden før jeg startet permisjonen min, altså 3 uker før termin. Så fikk jeg slengt i trynet etterpå at jeg var så utakknemlig, mens jeg egentlig var helt utslitt!

Så det er ikke alle som er lydhør for den gravides ønsker, selv om man sier ifra, men man bør hvertfall gi beskjed. Man kan ha ulike meninger, men man bør respektere den gravides ønsker [emoji106]

Jeg sa i fra til søsteren min at jeg ikke ville ha babyshower denne gangen:) Hovedsaklig fordi at jeg ikke orket stresset, og ikke syns noe om kjøpepresset..
Hun ignorerte dette totalt:rolleyes: og fortalte ikke dette til de andre gjestene før jeg var underveis til babyshoweren:hilarious: men hun passet også på at babyshoweren ble liten og koselig, uten stress:)
Var bare meg, søstrene mine + to gode venninner som spiste hjemmelaget pizza og kake:) utrolig koselig igrunn, da det faktisk bare ble en liten oppmerksomhet:joyful: Ikke var det hjemme hos oss heller, så slapp unna ryddinga:p

Back
Topp