Babyshower

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Hvordan er tradisjonene for dette hos dere?

Ønsker dere å ha det? Ordner dere selv eller ordner venner?

Har ikke hatt det med de to andre, og tror ikke det blir nå heller :) jeg er ikke vant med det, heller aldri vært i en!
Det hadde jo vært kjekt med å samle noen venner, men det kan vi gjøre utenom også :) kommer ikke til å lage til noe selv

I venninnegjengen min har vi hatt det, når jeg fortalte dem at jeg var gravid så begynte de å snakke om å ha babyshower for meg så tror det blir det :) men forventer det ikke :)

Ei venninne (forskjellige faktisk) arrangerte dette for meg med begge de forrige! Utrolig koselig!!
Jeg visste datoen, litt kontrollfreak kan du si, og lagde liste på hvem jeg ønsket der. Resten ordnet venninner! Bare rolig, koselig, noen morsomme leker og en utrolig fin ting før babyen kommer:)
Arrangert 3 stykker for venninner nå, og blitt veldig god på bleiekaker:) ;) :p

Der har blitt mer og mer vanlig. Jeg har ikke lyst på. Vil heller samle alle når ungen er ute. :)

Det er ikke vanlig i vår vennekrets. Tror det ville blitt sett på som litt tigging om gaver. Når babyen er kommet vil de hilse på også ses vi jo som normalt føre.

Hos oss pleier jentegjengen å stelle i stand som overraskelse. Det er ganske kos :) med gaver, god mat, leker og mye godt snakk. Ang gaver går vi ofte sammen flere for å kjøpe en større ting som eks vippestol slik at det ikke blir så mye på hver. Og så pleier vi gi "barselgavene" på babyshower heller enn på sykehuset, det er faktisk ganske greitt og skaper en god stemning for å gi en symbolsk ting fremfor mange dyre gaver.

Hos oss pleier jentegjengen å stelle i stand som overraskelse. Det er ganske kos :) med gaver, god mat, leker og mye godt snakk. Ang gaver går vi ofte sammen flere for å kjøpe en større ting som eks vippestol slik at det ikke blir så mye på hver. Og så pleier vi gi "barselgavene" på babyshower heller enn på sykehuset, det er faktisk ganske greitt og skaper en god stemning for å gi en symbolsk ting fremfor mange dyre gaver.

Det er akkurat slik det foregår i min venninnegjeng også :) syns det er veldig koselig jeg! Men vi har satt en regel om at det kun er 1 babyshower per mor, så vi arrangerer det ikke for barn nr 2, 3 osv. Da gir heller de som vil en barselgave :)

Det er ikke tradisjon for det i min vennegjeng og ikke føler jeg behov for det heller. :)

Var ikke så vanlig da mine to første kom for 10 og 6 år siden. Har jobbet noen år i butikk som solgte interiør til barn og babyutstyr, og har sett etterspørselen øke etter babyshowergaver. Mitt inntrykk er at det ofte kjøpes større og dyrere gaver til babyshower enn i barselgave. Det syns jeg er unødvendig, så lenge man ikke spleiser da. Har vært med å arrangere en babyshower for ei venninne selv. Jeg skulle i en til, men der ble babyen født 2 måneder for tidlig, så vi rakk ikke ha det. Det er veldig koselig, men blir feil for meg å arrangere selv.

Vet ikke om mine venner konmer til å arrangere det. Er kun ei venninne som har barn fra før av, når hun fikk først møttes vi hos henne før fødselen, og vi hadde kjøpt litt småting, men uten bleiekake osv.
Når jeg fortalte at jeg var gravid så var det noen som nevnte babyshower, men det blir da hvis de tar initiativ. Kommer ikke til å orge på et selskap for meg å spire, da hadde jeg følt meg som en tigger :p

Kommer ikke til å lage selv, men har en følelse av at vennene mine kommer til å ordne det.. Men jeg er den første i gjengen som er gravid, så hvem vet :P Jeg blir i allefall ikke skuffet om jeg ikke får :)

Huff, det har blitt veeeeldig vanlig i venninnegjengen. Kjenner jeg gruer meg over det, syns babyshower er så typisk amerikansk, jeg vil heller bare samles hele gjengen å skravle og ete kake eller tapas eller noe.. Hater å få gaver blant annet, og mest av alt hater jeg overasskelser. :P (fordi jeg er veldig dårlig på å uttrykke glede og takknemlighet så jeg prøver å unngå sånne ting)
Liker veldig godt å gi, men å få ... det er jeg dårlig på:p

Så jeg håper rett og slett de ikke får tid til det.. Også kan det bare skli forsiktig forbi :D

Ikkje vanligt bland våran vennekrets . Har ikkje haft det me de 2 andra heller.

Aldri vært i, men vet at det har blitt snakket om en for meg nå :-P

Kommer ikke til å lage selv, men har en følelse av at vennene mine kommer til å ordne det.. Men jeg er den første i gjengen som er gravid, så hvem vet :P Jeg blir i allefall ikke skuffet om jeg ikke får :)
Samme her :) forventer det ikke, og er heller ikke så komfortabel med å motta så mye gaver/oppmerksomhet :)

Back
Topp