Babyshower?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Huff, har havnet i en liten skvis. Jeg har lenge tenkt på hvor koselig det ville være å bli overrasket med Babyshower av venner og familie. Dessverre slo jeg tanken fort fra meg da mine gode venner bor langt unna og min familie er opptatt med sitt eget. Litt vemodig og leit :( Men i går fikk jeg en tlf fra ei venninne som etterlyste BS, hun bor langt unna, men ville gi meg beskjed om de helgene hun kunne komme hjemover. Så da sitter jeg her, skal jeg være teit og vente på en BS som mest sannsynlig ikke blir noe av og angre på det de neste årene ELLER skal jeg være enda teitere og ta saken i egne hender? Hva ville dere gjort?

Uff kjip situasjon ! Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort , men jeg hadde blitt lei meg hvis ingen hadde laget ble noe for meg ! Alle andre venniner har jo fått det så det syntes jeg hadde vært litt dårlig gjort ! Jeg hadde ikke laget noe selv trur jeg !

kjenner hun eventuelt folk i området, så hun kan avtale BS fra der hun er? :) så kan hun jo ordne det for deg ;) eventuelt, få henne til å skrive til div. folk du kunne tenkt og få med, selv om hun ikke kjenner de så godt, og ordne det den veien? :) virker jo litt merkelig og ordne det selv :P

Jeg trodde litt av poenget var at andre skulle overraske en med babyshower? Jeg vet ikke da, har aldri vært i babyshower og ingen har laget det til meg heller. Trist når det blir sånn da. :( Jeg tror jeg ville valgt å ikke ordne noe selv.

Jeg trodde litt av poenget var at andre skulle overraske en med babyshower? Jeg vet ikke da, har aldri vært i babyshower og ingen har laget det til meg heller. Trist når det blir sånn da. :( Jeg tror jeg ville valgt å ikke ordne noe selv.

Jeg forventer ikke noen babyshower, da mine venninner bor langt unna, min side av familien bor langt unna, jeg er tidenes mest sjenerte menneske når det kommer til å gå fra kolleger til venninner på jobb, så en "jentefest" her hadde blitt mannens søster, hans mor og tanter, pluss eventuelt noen av hans kompisers samboere. Tror ikke det kunne falt dem inn at babyshower var noe å arrangere. Svigerinnen min inviterte til sin egen babyshower, men jeg trodde ikke det var vanlig, jeg hadde nok prøvd å dra i gang noe hadde det ikke vært for at jeg var på andre siden av landet og skrev ferdig masteroppgave den våren!

Tipper heller at jeg prøver å få mine langveisfra venninner hit på sommeren en gang, når alle har tid, og heller har en babyreleaseparty eller noe :P

Jeg har liksom ikke så lyst å spørre svigerinna om hennes babyshower heller, i frykt for at det virker som jeg hinter etter eget selskap. Jeg kunne invitert til jentefest i familien, spesielt da den lille i magen også er ei jente, men da det hovedsaklig blir mannens familie, så tipper jeg at vi heller inviterer alle til hans bursdag i mars for masse masse kake! Merker jo at magekulen blir et automatisk oppmerksomhetsmagnet uansett hvor vi er og i hva slags selskap!

Enten så kan du spør ei Vennine om å holde for deg, eller så kan du holde en selv. Synes der er bedre det enn å angre på at du aldri fikk. Jeg vet ihvertfall at jeg hadde blitt kjempe lei meg om jeg ikke får... Dessuten så holdt jeg for ei vennine og da var det vanskelig å få tak i folk utenom vår felles vennegjeng. Prøvde å få samboeren hennes til å komme på flere som jeg kunne invitert, men han kom på bare to stk hvor begge takket nei, så ble et litt stusselig oppmøte :( hadde hun vist om det så kunne hun nok sat meg i kontakt med flere som hun kunne tenkt seg å ha med...tenker selv at jeg har flere vennegrupper hvor de nødvendigvis ikke kjenner hverandre og dermed blir det vanskelig å samle alle på denne dagen med mindre jeg vet...

De fleste vet jo at man får ! Hu ene vennina mi sa det til meg du vet jo det kommer en baby shower en gang, og jeg også har flere gjenger som må bli bedt så hun ba meg skrive en liste! Uten at jeg vet noe mere enn det! Syntes det var ganske greit jeg:) slipper jeg være redd for noen som ikke har blitt bedt

Tviler på att jeg får no babyshower.. ikke forventer jeg det heller. Fikk ikke med min sønn heller så.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Huff, har havnet i en liten skvis. Jeg har lenge tenkt på hvor koselig det ville være å bli overrasket med Babyshower av venner og familie. Dessverre slo jeg tanken fort fra meg da mine gode venner bor langt unna og min familie er opptatt med sitt eget. Litt vemodig og leit :( Men i går fikk jeg en tlf fra ei venninne som etterlyste BS, hun bor langt unna, men ville gi meg beskjed om de helgene hun kunne komme hjemover. Så da sitter jeg her, skal jeg være teit og vente på en BS som mest sannsynlig ikke blir noe av og angre på det de neste årene ELLER skal jeg være enda teitere og ta saken i egne hender? Hva ville dere gjort?
Jeg ville arrangert og stelt i stand selv
Med tanke på situasjonen og at alle bor langt unna.
Selv ser jeg ikke noe "problem/ulempe" med å organisere sånt selv , og ser for meg at det kan være vel så koselig :love7.
Da får du det i hvertfall slik du selv ønsker/har sett det for deg.

Tror du kommer til å ha masse glede av babyshower og kose deg like mye selv om det er du som arrangerer.

Personlig må jeg si at jeg visste ikke at babyshower var sånn typisk greie som andre skal overraske med.
Trodde det var like vanlig å invitere til shower selv:dontknow.

Uansett, håper jeg du velger å invitere til shower og kose deg masse - det må jo være så stas for deg - Den kommende fine mammaen :signs003

Jeg arrangerer en uhøytidelig babyshower selv. Jeg sitter i styret for voksenmedlemmene i en organisasjon, så jeg fant på at neste arrangement/ samling vi skal ha sammen er min egen babyshower! Hehe... Det er god interesse, og både kjente og litt ukjente kommer for å feire meg :p Gaver og taler ordner de med, noe leker ordner jeg med, og jeg har satt ei til å lede arrangementet og bestille bord på tapas-restaurant :)

Jeg vil og så gjerne ha babyshower, men er nok ingen av mine venner som kunne laget noe sånn for meg, så da tenkte jeg at hvis jeg ber inn og holder med kaker osv sjæl så kan da folk komma som en slags "kosekveld" uten alkohol med kaker og prat på baby osv ! :) samtidig som jeg føler det er småkleint å laga sjæl, men så minsker den følelsen igjen hvis jeg f.eks skriver "valgfritt å ta med gave"?? :p haha

Det går jo ann å samle ein gjeng uten å kalle det babyshower viss du synst det virker litt teit. Du kan si at du samler venninner til litt sosislt samvær før den lille kommer. Kan jo si at det er jo mange rundtom som har babyshower, og at detter er din vri ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tusen takk for mange fine innspill, damer :) jeg her lyst til å stelle i stand en jentekveld med god varslingsfrist slik at jeg kan kaste ballen videre til gjestene. Jeg vet de er kreative og flinke til å stille opp, men når noen bor på andre siden av Norge så er det ikke bare for dem å prøve overraske meg og samle min vennegjeng liksom :) Tror jeg kaller det noe annet, babyfest feks? :) Trenger ikke å skrive noe om gaver, dette blir mine nærmeste som uansett spør om hva vi ønsker oss til barselgave :)

Back
Topp