Babyshower!

Tofus

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Må bare dele min fantastiske gårsdag. Om jeg ikke allerede hadde en super dag igår med strålende sol, var 28 uker på vei og skulle til ei venninne for å grille litt fikk jeg mitt største sjokk siden jeg satt med en positiv test i handa. Jeg kommer da til min kjære venninde med sambo og hun starter straks en samtale utenfor huset at hun hadde greid å bli kjørt på dagen før, og jeg helt oppslukt av dette går vi opp i 2.egt i huset hennes da plutselig jeg hører: Suprise!.. og et, nei to, så en masse kjente fjes kommer rundt hjørnet. Det var mamma, venner, svigers, sambos tanter og mange mange flere som alle hadde møtt opp for meg! Jeg har aldri blirr lurt slik i mitt liv! En babyshower hadde ikke streifet meg i det hele tatt. Sambo reiste så hjem, så istedenfor en rolig grilling ble det digg mat med masse kakling, barnequiz, sjokkolade i bleie lek og sniff hva for barnemat det er leker + en skokk gaver. Føler meg så utrolig heldig som har så mange fantastiske mennesker i livet mitt og som lille gutten også kommer til å nyte godt av! Jeg satt så på kvelden igår rørt som fy og måtte kjempe med tårene når jeg skulle fortelle alt sammen til min kjære hjemme. "Svever videre på min lille sky" ;)

Blir vel mer og mer normalt nå til dags ja :)

Så koselig! :)

Sikkert et dumt spørsmål, men er det normalt med babyshower?

Vet ikke hva som er normalt jeg, men har inntrykk av at veldig mange har det nå om dagen... I venninnegjengen min har vi ikke hatt det, men bare to som har fått barn enda da. Det er jo veldig koselig, og jeg angrer litt for at vi ikke arrangerte det for hvertfall en av jentene. Men på den tiden var det så mye som skjedde, og jeg trakk meg litt unna (pga prøvingen). Men nå skal hun ha en til, så da kan det hende vi får stelt i stand noe :) Er jo veldig morsomt hvor kreative noen er, og egentlig veldig koselig også!

Men altså til spørsmålet ditt; jeg tror det er like normalt å ha babyshower som å ikke ha det i dag. Men om noen år tror jeg nok det er like vanlig som utdrikningslag ;)

Vel jeg vet jo at det arrangeres rundt forbi, men det var ikke engang et skjult ønske for meg at noen skulle sette noe slikt igang. Så overraskelsen var total, slapp å fake overraska iallefall. Jeg synes det var helt topp jeg, følte meg virkelig satt pris på og så virkelig hvor mange jeg har til å støtte meg senere. :) Jeg kommer iallefall til å arrangere det for mine venninner npr de skal ha små ;)

Jeg fikk arrangert overraskende babyshower for meg av en venninne, syntes det var kjempestas! Ingen av de andre gjestene hadde vært med på det før, men de sa alle at "hvorfor har vi ikke gjort dette før", så tipper det blir en ny greie i vennegjengen heretter. Var overhodet ikke kleint, hun som arrangerte kjente meg godt nok til å droppe babymat-smaking (grøss), å spise sjokolade av bleier og slikt ;)

Vet ikke hva som er normalt jeg, men har inntrykk av at veldig mange har det nå om dagen... I venninnegjengen min har vi ikke hatt det, men bare to som har fått barn enda da. Det er jo veldig koselig, og jeg angrer litt for at vi ikke arrangerte det for hvertfall en av jentene. Men på den tiden var det så mye som skjedde, og jeg trakk meg litt unna (pga prøvingen). Men nå skal hun ha en til, så da kan det hende vi får stelt i stand noe :) Er jo veldig morsomt hvor kreative noen er, og egentlig veldig koselig også!

Men altså til spørsmålet ditt; jeg tror det er like normalt å ha babyshower som å ikke ha det i dag. Men om noen år tror jeg nok det er like vanlig som utdrikningslag ;)

Hehe, det kan hende at det blir like vanlig ja. Men for min del så får jeg nok hverken babyshower i år eller utdrikningslag til neste år. Er noe rart med det og etablere seg, alle viker unna, så man blir liksom alene. Uansett hvor hardt man selv prøver og holde kontakten.

Samme her, bortsett fra utdrikkningslag :p Ingen forventninger eller forhåpninger om babyshower i det hele tatt :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg fikk babyshower av mine venninner på mandag :) ble veeeldig overrasket for å si det sånn :p fikk bleiekake og :)

1372462001627.jpg

Svigerinnen min har i tankene og ha en for meg, men har fortalt det til meg.da hun ikke vet stort om min lille vennekrets. Hun har visst lest litt også og det er like normalt å ha det hjemme hos den blivende mor, som det det rr og overraske henne. Blir mest sannsynlig her og at vi planlegger det sammen. Hva synes dere om det?:confused::)

Svigerinnen min har i tankene og ha en for meg, men har fortalt det til meg.da hun ikke vet stort om min lille vennekrets. Hun har visst lest litt også og det er like normalt å ha det hjemme hos den blivende mor, som det det rr og overraske henne. Blir mest sannsynlig her og at vi planlegger det sammen. Hva synes dere om det?:confused::)

Det eneste babyshoweren jeg har vært med på ble planlagt i samråd med den kommende mammaen. Hun gikk gravid med tvillinger og babyshoweren ble holdt tre mnd før termin (men to måneder før fødselen), så hun syntes det var mest praktisk å ha det hjemme hos seg selv ;)

Det eneste babyshoweren jeg har vært med på ble planlagt i samråd med den kommende mammaen. Hun gikk gravid med tvillinger og babyshoweren ble holdt tre mnd før termin (men to måneder før fødselen), så hun syntes det var mest praktisk å ha det hjemme hos seg selv ;)

Det er godt det da :) Kanskje litt lettere og ha det hjemme også, når man venter to og jo nærmere termin man kommer :)

Jeg fikk også overraskelses babyshower på torsdag som var, ble hentet hjemme med bind for øyene og musikk i ørene. Kjørte til søsteren min der alle vennindene hadde samlet seg!
God middag, kaker og godteri. Tutteflakse lek og masse gaver, kjempestas!!

Kommer garantert til å gjøre det for mine venninder som blir gravide i fremtiden :-D

Back
Topp