Babyshower ut? Gender reveal party på vei inn?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Noen her som har arrangert gender reveal party? Eller på norsk: kjønnsavsløringsfest-fest?

Er dette det nye store nå? Hva tenker du om trenden?
 
Har aldri arrangert det og kommer sikkert ikke til å gjøre det heller om det skulle bli flere små i framtiden. Babyshower derimot syns jeg er koselig. Har vært med å arrangere det noen ganger. Og det er veldig koselig å gjøre stas på den vordende mamma :Heartred
 
Men sååååå en vanvittig unødvendig søppelmanufaktur?! Dette overforbruket og denne vanvittige billigstæsj-pushinga... Kan man ikke si «det ble en gutt» uten å kjøpe masse Kina-engangsutstyr? Kan man ikke ha en hyggelig fest uten å lage ti poser søppel? :( Jeg har ingen ting i mot hverken babyshower eller gender reveal, bare drit i alt dette stæsjet som havner i søpla etter 30min moro... Og kjøp fornuftige ting som kan brukes lenge, ikke fra wish.com...

Apropo naturkatastrofe etter gender reveal:
https://edition-m.cnn.com/2018/11/2...fire-trnd/index.html?r=https://www.google.se/
 
Ikke vært med på noen av dem. Skjønner ikke vitsen. Ingen av mine venninner har arrangert noen av delene. Vi er alle ganske enig om at slike amerikanske tradisjoner eller trender ikke er noe for oss. Vi syns alle det er koseligst med barselbesøk der vi varter opp den som har født.
En annen ting er jo at jeg kunne aldri funnet på å holde kjønnsavsløringsfest, vi visste ikke kjønnet sist, og vet heller ikke nå. Vi syns det er mest spennende å ikke vite, det har jo ingen ting å si, og man får ikke endra på det. På ultralyd har vi fokusert på helt andre ting.
 
Ikke sett dette i Norge. Jeg har så mange venner at jeg aldri har hatt babyshower engang.
 
Ei jeg kjenner hadde det. Hun er veldig trendy i en del ting hun gjør..

Syns det er litt flåsete og risky å ha sånne fester. Mer enn en person jeg vet om som har fått beskjed om ett kjønn på flere ultralyder og så har det vist seg å være feil :D
 
Du kan vel det på lik linje som babyshower ikke hatt noen av delene selv da, eller noen særlig tanke for det...
 
Nop, det kommer vi aldri til å arrangere. Enkelt og greit.
 
Blir litt vanskelig for meg, har ikke lyst å vite kjønn før fødsel! :p
 
Jeg "fikk" baby shower, men hadde ikke arrangert det selv. Synes egentlig sånne feiringer er unødvendige.
 
Vi skal avsløre kjønn på Mandag (forhåpentligvis! Oul tidligere på formiddagen) i bursdagsselskapet mitt...:hilarious: Hele familien min er samlet, så tenkte å bake en kake med blå eller rosa inni :happy: Får vi ikke vite får jeg blande fargene... Hahaha.... Håper og tror at poenget til familien er å feire meg, så vil ikke si det er et party for å avsløre kjønn. :happy:

Babyshower har jeg hatt med nr.2. Var ingen suprise, siden jeg visste. Nå er det flere babyshowers som har blitt arrangert i vennegjengen de siste årene, så hadde vært koselig hvis de hadde tenkt på meg og. :)
 
Jeg synes avsløring av kjønn på en sånn måte virker gøy. Problemet er at jeg ikke vil vite kjønn denne gangen. Babyshower er fortsatt inn :) men mer vanlig å ha det kun på nr 1 tror jeg :p
 
Jeg har gitt beskjed til alle mine nærmeste venninner om at jeg er uinteressert i baby shower. Jeg har vært i det i USA, og den var mindre flåsete enn den jeg har vært i og de jeg har hørt om her hjemme. Tilfeldighetene har ført til at det kun er én av baby showerene jeg har vært invitert i det har passet å dra i, og den eneste jeg er lei meg for at jeg ikke kom meg i var svigerinnas. Gender reveal har jeg fått snapper fra, og det er jo egentlig bare en baby shower med et ekstra element. Kake med rosa eller blått fyll er jo ok, men alt det ekstra stæsjet som bare skaper søppel er jeg i mot.

Jeg vil heller at folk kommer på god gammeldags barselgrøt etter fødsel.:D
 
004D1407-2EDF-40BD-A683-DB115A0B034F.jpeg Ikke akkurat party, men var i familiemiddag kort tid etter vi fikk vite kjønn, og da lagde jeg cupcakes med rosa og blå smørkrem, slik at de som var der kunne velge den «fargen» de trodde var riktig. Inni dem var alle riktig farge(det var sjokolademuffins hvor midten var lys muffinsrøre jeg hadde farget rosa) :happy: det var ganske gøy da. Det syns familien også. Jeg har skrevet ned hva folk trodde det ble, så det skal inn i babyboka :happy:
 
Jeg har gitt beskjed til alle mine nærmeste venninner om at jeg er uinteressert i baby shower. Jeg har vært i det i USA, og den var mindre flåsete enn den jeg har vært i og de jeg har hørt om her hjemme. Tilfeldighetene har ført til at det kun er én av baby showerene jeg har vært invitert i det har passet å dra i, og den eneste jeg er lei meg for at jeg ikke kom meg i var svigerinnas. Gender reveal har jeg fått snapper fra, og det er jo egentlig bare en baby shower med et ekstra element. Kake med rosa eller blått fyll er jo ok, men alt det ekstra stæsjet som bare skaper søppel er jeg i mot.

Jeg vil heller at folk kommer på god gammeldags barselgrøt etter fødsel.:D

Enig! Det beste besøket i verden i forbindelse med graviditet og fødsel er de som kommer, lager mat, rydder og vasker etterpå :Heartred Det er jo ikke det at babyshower utelukker det, men må jeg velge vil jeg heller ha ordentlig hjelp etterpå enn fjas i forkant! En av de største faktorene blant fødselsdepresjon hos mange er jo at mange nybakte mødre blir sittende mye alene uten hjelp eller støtte utover en ofte travel helsesøster :( Så må man velge, bruk heller tiden på venner og familie etter fødselen, det var det klart beste etter eldstemann husker jeg :)
 
Hva med barna som er født som hen? :headphone:
 
Back
Topp