Babyshower - kan man si nei?

MammaMassør

Glad i forumet
Mamma kom og spurte meg i dag hva jeg syns om babyshowers.
Jeg svarte ærlig at jeg misliker hele opplegget og at jeg IKKE vil ha det.

Så sa hun at det var det hun trodde, men ei venninne av meg hadde sendt henne melding om hun kunne være med å planlegge det for meg.

Nå håper jeg mamma klarer å avverge hele greien, og at heller venninne min kommer på besøk med ungene sine og ei kake eller noe.

Men er det greit å si Neitakk? Er det bare meg som syns det er sært å feire at jeg fikk meg et ligg i januar? [emoji23]

Helt enig med deg, og har gitt beskjed selv om at dette er noe jeg ikke ønsker!

Du kan jo si til venninnen din at tanken er veldig God, men at du ikke ønsker noe babyshower:)

Jeg synes det er helt innafor å si nei, og tenker at det bør de rundt deg respektere.

Ja du kan si nei, men hvorfor ikke si at du ikke ønsker amerikansk babyshower - heller en samling med venninner for å feire den kommende babyen?
På den måten får du/dere gaver, en siste "fest" før babyen kommer og generelt en koselig kveld.

Sniker fra mars 2019. Jeg ønsker heller ikke babyshower. Synes det er rart å feire før ungen er født. Vil heller ha besøk etterpå, når man er klar for det etter fødselen.

Åh så godt å se at flere ikke ønsker det.
Føler meg litt gammeldags men Hey, jeg er jo passert 30 så jeg er jo gammel. [emoji23]

Mamma kom og spurte meg i dag hva jeg syns om babyshowers.
Jeg svarte ærlig at jeg misliker hele opplegget og at jeg IKKE vil ha det.

Så sa hun at det var det hun trodde, men ei venninne av meg hadde sendt henne melding om hun kunne være med å planlegge det for meg.

Nå håper jeg mamma klarer å avverge hele greien, og at heller venninne min kommer på besøk med ungene sine og ei kake eller noe.

Men er det greit å si Neitakk? Er det bare meg som syns det er sært å feire at jeg fikk meg et ligg i januar? [emoji23]
Hadde jeg bestemt selv ville jeg ikke hatt babyshower. Mine venner trossa mine ønsker og arrangerte likevell (til forrige mann). Selvfølgelig takknemlig for alt dem gjorde osv, men hele kvelden kjente jeg meg flau, ille til mote og stressa. Heldigvis har vi kun til et barn.

Jeg syns babyshower er skikkelig kleint, og mine venninner vet at jeg ikke ønsker det.

Hadde sagt takk, men neitakk i samme situasjon som deg! [emoji4]

Jeg tenker at det må være lov å si nei til temafest babyshower - aldri vært på noe sånt, men det virker kleint. Men jeg tenker at det er jo null i veien for å invitere venninner på besøk for å spise kake og ha det koselig for det! :) Jeg håper jeg finner tid og overskudd til en venninnekveld før fødselen, for jeg ser for meg jeg kommer til å fort bli litt isolert utover høsten med nyfødt!

Jeg har også gitt beskjed om at jeg ikke ønsker det. Det ble respektert i forrige svangerskap og håper de gjør det nå også:) Jeg er ikke trygg på at alt går bra før babyen er ute og føler det er feil å feire den før den er født.

Jeg ønsker heller ikke babyshower, syns helt ærlig at jeg er for gammel for det :bag:

Helt lov til å si nei, men kanskje det går an å ønske seg en sammenkomst med mat og kos etter fødsel heller?

Jeg hadde fått fnatt om noen prøvde seg på å arrangere noe sånt for meg, men heldigvis kjenner venninnene mine meg så godt at de aldri ville ha arrangert noe sånt :hilarious:

Lov å si nei. Min søster har gitt utrykk for at hun heller vil ha besøk etter fødsel. Selv tenker jeg at venner og familie kommet jo uansett. Syntes det er vanskelig å vite om hun faktisk mener det. Vi som er nærmest har derfor invitert til en sammenkomst uten leker og babyshower preg. Vi skal spise tapas og kaker. Regner med at folk tar med gaver. Dette er for å vise at vi setter pris på henne og lyst til å ha en ordentlig jentekveld før den lille kommer

Jeg har gitt beskjed til venninnene om at jeg ikke vil ha. Jeg ønsker ikke oppmerksomheten på meg og flere kommentarer om graviditeten og valget, størrelse på magen og fødselshistorier. De hadde sikkert hatt med seg rosa bobler som de kunne drikke også. Sløs med penger på kaker og bleier og pynt er det også. Nei, jeg vil heller ha besøk og en vanlig oppmerksomhet mot babyen når hun er født.

Sist hadde eg en "veninne" som aldri kom på besøk til meg eller gadd å invitere meg på noe, så når det ble snakk om babyshower fra hennes side, så sa eg nei til det. Endte opp med mye drama og påstander om at det var min mann som sto bak at eg ikke fikk lov til å ha .. kutta hun ut ganske raskt etter dette. Min tanke var at når hun ikke en gang gidder å komme på besøk å se det nye huset mitt etter jeg har bodd der i over 6mnd, så gidder eg ikke at hun skal drive å arrangere ting for meg. Hun elsker å arrangere ting.

Denne gangen har eg fått nye venner, venner eg faktisk kunne tenke meg å ha shower med :) men vi får se hva som skjer.

Det er absolutt lov å si nei.. Selv hadde jeg blitt utrolig glad og takknemlig hvis noen gadd å styre sånn for min skyld..dessverre har jeg ikke en sånn nær venninnegjeng, mer litt venninner her og der, så da blir det ikke helt naturlig at noen steller i stand for meg.. Men blir litt misunnelig på venninnene mine som får babyshower, jeg hadde elsket det.. [emoji23][emoji85]
Så håper dere som får tilbud ihvertfall vet å sette pris på tanken! [emoji8][emoji173]️

«Feire at jeg fikk meg et ligg i januar» :hilarious::hilarious: Hahaha!!! Virkelig dagens!!

Ellers håper jeg de følger dine ønsker ;)

Syns det er lov å si nei til dette. Men litt misunnelig må jeg innrømme! Kunne godt tenkt meg det, syns det hadde vært morsomt, i alle fall til første. Men da hadde så godt som ingen av mine venninner barn, så tror ikke tanken streifet dem engang [emoji45] denne gang er det litt flere som har barn, men blir veldig (positivt) overrasket om jeg får noen babyshower nå

Back
Topp