Babyshower gaver

Cammy

Flørter med forumet
Oktoberbarna 2021♡
Når vi først er inne på babyshower. Noen gode ideer til hva man burde ønske seg? Tenkte å sette opp ett par ting i noen forskjellige prisklasser for å hjelpe litt med gave ideer til familien. :)
Jeg er fornøyd med hva enn jeg får altså, men dette er vårt første barn og jeg vet ikke helt hva jeg trenger også vil jeg ikke ende opp med masse masse klær... :p
 
Har ingen spesifikke gaveideer, bare at jeg har sett en ofte får litt diverse babyprodukter som såper/kremer, litt smokker, purelan, ammeinnlegg, bamser/biteleker og klær. Så går jo an å vente med sånt selv i alle fall, ofte noe man får litt av å babypakker også ☺️
 
Ullklær i alle størrelser (gull verdt, men er dyrt - så da får du jo f.eks 1 plagg, og ikke hele sett).
Bæresjal eller en spesifikk bæresele?
Tøybleier om du ønsker det.
Stellematte, stellebag etter ønske, f.eks....
Hva enn du ikke har kjøpt enda. Sengesett, laken, overmadrass til baby, madrass, babynest....... :p
 
Sniker fra juli!

Klær og størrelser etter årstid. Vi har f.eks endt opp med veldig mye sommerklær i store størrelser (56,62,68), fødte prematur uke 35, baby bruker fortsatt str 44, starter å gå over til 50 nå. Dessverre veldig mye klær vi ikke fikk byttet eller får brukt.

Er det noen driftige strikker, så er ullsokker genialt, gjerne tubesokker. De er uten hæl, og har lang brukstid. Strikka teppe har vært gullverdt her.
 
Lammeskinn for 5punktsele til å ha i vogn, et godt og mykt ullpledd, gulpekluter, tynn ulldress, fine ulluer, babyleker..
 
Gavekort på morgenlevering :happy:
Gode produkter til mammaen :happy:

Apotekvarer, multimamkompresser, inotyol, nesesuger, paracet, neglsaks
 
Takk! Veldig gode tips! :D
Skal lage en liten liste til de som spør.
 
Siden du er førstegangs er det jo et hav av ting man kan ønske seg. :D Får dessverre ikke lest alle postene her, er noe merkelig med desktopversjonen tror jeg, for noen poster er helt tomme.

Babyleker, for det koster litt om man skal kjøpe alt selv og ikke kjøper brukt. Babyer liker sterke farger og kontraster. Oball feks er genial å holde når de ikke har så mye muskelstyrke enda.

Ullklær hadde jeg helt klart skrevet på, om det er noe du tenker å bruke. Gjerne vær spesifikk når det gjelder størrelser, for det er ikke alltid enkelt for en gammel oldemor å vite hva som brukes når. Jeg hadde gått for 50/56/62. Og anbefaler at de tar med byttelapp, det gjør ingen av våre så her er det mye vi aldri har fått brukt.

Vaskekluter (liker godt de i 5pk fra Kid/Princess i starten), gulpekluter, kanskje noen små håndklær for å ha under når man steller?

Babyalbum for å fylle ut om du vil ha og ikke ønsker å kjøpe selv

Diverse apotekvarer
 
Hva med vognpose? Hva trenger en egentlig i barnevogna? :p vognpose (hvilken er best?) og lammeskinn? Eller blir det mye? Bor i Oslo. :)
 
Hva med vognpose? Hva trenger en egentlig i barnevogna? :p vognpose (hvilken er best?) og lammeskinn? Eller blir det mye? Bor i Oslo. :)
Jeg skal ha lammeskinn i bunnen av vogna k tillegg til vognpose på den kalde årstiden. Har erfaring med ei kald jente i vognpose pga det trakk kulde gjennom bunnen av bagen.
 
Jeg skal ha lammeskinn i bunnen av vogna k tillegg til vognpose på den kalde årstiden. Har erfaring med ei kald jente i vognpose pga det trakk kulde gjennom bunnen av bagen.
Godt poeng. Det isolerer nok godt. Så kommer nok til å kjøpe det. Trenger jeg bare å bestemme meg for hvilken vognpose. :)
 
Back
Topp