Babyshower eller barselgave

Chihaya

Forumet er livet
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Hvilke tradisjoner er vanlig i ditt område/blant din familie eller omgangskrets?

Her er det vel mest vanlig at folk kommer på barsel besøk og da har de fleste med seg både noe å bite i og gave til den lille.

I gamle dager har jeg hørt at kjerringene på gårdene hadde med barselgrøt til barsel kvinnen og de delte seg utover sånn fikk besøk i flere dager og ble matet med feit grøt for å få i seg næring.

Men nå virker det som babyshower er den store greia. Hva tenker dere? :)

Eg hadde barselbesøk av familie og venner :)
hadde en minibabyshower med min søster og to veninner då, så fikk ikkje gave av de når ho va komt t verden ;)

Blir nok barselbesøk her i gården. Liker det tradisjonelle og gamledagse :)

Disse babyshower greiene setter jo bare en forventing fra de som er med å stelle det i stand at de skal få det samme om/når de evt venter smått.

Syns det er mer koselig å få besøk av et par venninner og når lille er kommet. Kan bare slappe av og snakke om løst og fast.

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

Blir nok barselbesøk her i gården. Liker det tradisjonelle og gamledagse :)

Disse babyshower greiene setter jo bare en forventing fra de som er med å stelle det i stand at de skal få det samme om/når de evt venter smått.

Syns det er mer koselig å få besøk av et par venninner og når lille er kommet. Kan bare slappe av og snakke om løst og fast.

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

Jeg er helt enig :)
Har en tante som spurte om jeg ville ha babyshower og da ga jeg glatt et nei, jeg synes heller folk kan komme på besøk når nurket er kommet. :)

Laget babyshower til ei vennine. Aner ikke om jeg får det, men det går bra likevel:) Ellers håper jeg folk kommer innom på besøk når vi er kommet hjem og landet litt :) med eller uten gaver,koselig med besøk uansett:)

Synes det ser så koselig ut med babyshower og det har jo tydeligvis blitt veldig populært i det siste. Selv kommer jeg nok neppe til å få det siden vi bor så langt unna både familie og mine nærmeste venner. Men om de nærmeste får mulighet og har lyst til å komme på besøk når babyen er født hadde det bare vært koselig :)

Regner ikke med babyshower og har ikke laget for andre heller.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ingen norske jeg kjenner har hatt babyshower, men har et par utelandske bekjente (som bor i Norge) som hadde det. :)

Har fått babyshower med begge mine. Med første var de litt sent ute, Hehe, jeg satt med rier hele babyshoweren og dro opp på sykehuset noen timer etter de dro :p de arrangerte dagen før termin! Ei venninne satt og desperat prøvde få meg til å spise kake og is, det frista lite kan du si ;) det var nok koselig, men jeg husker lite!

Tror nok de arrangerte det fordi med første var jeg førstemann ut, og med andremann så skulle neste venninne i gjengen ha sin første, så derfor "måtte" de nok ha et for meg også. Jeg sa jeg absolutt ikke trengte, og håper virkelig ikke de gjør det denne gangen. Det er kjempe koselig og alt det der, men nå har jeg det meste og da blir det liksom litt sløsing med penger fra deres side føler jeg :p

Sent from my iPad using BV Forum

Synes babyshower virker koselig, men er ikke tradisjon for det her. Men håper noen vil komme på besøk når vi er kommet hjem og fått roet ned litt. :) Gave er ikke så viktig, men håper ikke de forventer full oppdekning her. :p

Her har det blitt mer og mer vanlig med babyshower. Jeg har vært med på å arrangere flere, og synes det er veldig koselig! :) Man behøver jo ikke å gjøre det helt amerikansk. Det er jo morsomt bare å overraske den gravide med litt smågaver, litt mat og noen leker! :) i tillegg er det vanlig med barselbesøk her, men da er det gjerne sånn at besøket har med seg litt å bite i, og kommer vel mest for at de vil se babyen :)

Søsteren min lager babyshower for meg og venninnene hadde en liten mini babyshower rundt uke 20 siden flere av dem skulle studere langt unna :)

Tror nok ingen i min vennekrets tenker på babyshower, så her blir det nok bare barseltreff med de få vennene jeg har og familie.

Håper ikkje noken lager babyshower for meg- ikkje heilt min stil :P ikkje har eg så mange nære venner her eg bur så trur heller ikkje at det skulle skjedd ;) men besøk etterpå er velkommen :)

Førstegangs - Desemberbaby <3

Jeg fikk babyshower sist, var veldig koselig syns jeg :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Har allerede fått babyshower :) Var veldig koselig! Men dette er en ny trend her i vennegjengen. Er mest vant med barselbesøk der de som kommer tar med en liten ting til den nyfødte og gjerne noe å bite i :) Dette er jo også veldig koselig :) Tror nok at det kommer til å komme mange på barselbesøk også :) Håper ikke de tar med gaver då, for no fikk vi så mye i babyshoweren! :)

Her er det mest vanlig med barselsbesøk :) Men merker det blir mer og mer vanlig med babyshower så det er nok berre eit tidsspørsmål før det kommer til denne bygda også!! :p Synes begge deler er koselig!!

Blir nok barselbesøk her :) ser veldig gøy ut med babyshower da, men ikke vanlig i min venninnegjeng

Har vært med å ordne babyshower til to av mine venninner, vet ikke om jeg kommer til å få det. Blir ikke veldig skuffet hvis ikke, men kommer til å bli glad hvis jeg får babyshower. Syns det er koselig! Når jeg gikk med jenta vår tror jeg ikke jeg hadde hørt om babyshower en gang :-p Men fikk kjempemye barselbesøk, her er det vanlig at besøket tar med kaffebrød, og barselgave til bebisen :-)

Back
Topp