Babyshower :D

Line 02

Flørter med forumet
Jeg skal arrangere babyshower for svigerinna mi, og trenger innspill:
- leker/aktiviteter
- pynt/dekorasjoner/bleiekake
- mat/kaker

Jeg har aldri arrangert babyshower før, og trenger igrunn alle gode tips jeg kan få generelt om babyshower :D

Pynt får du bestilt på ebay. Masse billig fin pynt. Også kan du kjøp pompomer på Søstrene Grene.
Mat: salat og foccacia, rundstykker med pålegg.
Til kake kan du bruke oppskriften under her til å lage en mørk og saftig sjokoladekake med smørkrem på. For å lage den jeg la med bilde av så legger du to bunner oppå hverandre, og farger kremen i tre runder slik at du får ombre-effekt :D
ImageUploadedByBV Forum1459272096.108277.jpg
ImageUploadedByBV Forum1459272020.503456.jpg

Jeg har aldri vært i babyshower, men har sett bilder lagt ut fra flere nylig. Ser ut som det ofte er lett mat, type snitter og muffins og fruktsalat, mat som er lett å dele mellom flere å lage på og som er lett å gjøre søt til anledningen. :)

Man kommer langt med servietter, ballonger og kanskje et hjemmelaget banner med "babyshower" på.

Bleiekake får sikkert mange treff på google ;)

Så hyggelig at du skal arrangere for henne, er det hennes første barn og vet dere kjønnet?:)

Mange enkle oppskrifter på bleiepakke på nett ihvertfall, veldig enkelt å lage, trenger bare bleier, noe fint bånd og litt "pynt" som smokker og en bamse f.eks.

Leker er det veldig mye å velge mellom, quiz, sette smokken på babyen, gjette magestørrelse, gjette fødselsdato, vekt og lengde og en lek hvor man skal gjette hva slags sjokolade det er som er smeltet oppi forskjellige bleier (ekkel men morsom:p)

Oh, og en lek jeg så noen hadde lekt, de hadde lagd et skjema hvor alle gjestene gjettet på hvilken dag de trodde babyen kom, gjettet vekt og om den lignet på mor eller far :p

Så hyggelig at du skal arrangere for henne, er det hennes første barn og vet dere kjønnet?:)

Mange enkle oppskrifter på bleiepakke på nett ihvertfall, veldig enkelt å lage, trenger bare bleier, noe fint bånd og litt "pynt" som smokker og en bamse f.eks.

Leker er det veldig mye å velge mellom, quiz, sette smokken på babyen, gjette magestørrelse, gjette fødselsdato, vekt og lengde og en lek hvor man skal gjette hva slags sjokolade det er som er smeltet oppi forskjellige bleier (ekkel men morsom:p)

Ja, jeg gleder meg veldig til dette, og såå koselig å være den første til å komme på å arrangere :D vi har ett veldig bra forhold, og jeg gleder meg såå til å bli tante :D
Hun er 19 år og venter sitt første barn, en liten gutt <3
Det som også er litt vittig oppi det hele er at jeg er så veldig babysyk selv, og jeg og mannen begynner prøvingen snart, og det vet jo ikke hun noe om. Derfor er det også veldig koselig å få arrangere, så jeg kan leve videre i denne babybobla :D

Foreløpig så har jeg tenkt litt på å lage fruktdekorasjon (sånn typisk med vannmelon), bleiekake også quis :)

Jeg har vært med på "leker" som det å gjette datoen baby kommer, klokkeslett, vekt, lengde og slik :) Og at den kommende mammaen skal smake på forskjellige middagsglass og desserter (med bind for øynene) og gjette hvilken middag/dessert det er :)

Anbefaler å kjøpe inn feks et nøste med garn, og la gjestene prøve å gjette størrelsen på magen til den vordende moren :D

-Morro med sjokolade i bleie, gjette hvilken sjokolade..
-Gjette barnebilder fra gjestene.

Løser stemningen veldig når alle står med hver sin bleie og lukter og smaker ;-)

http://tonerosedesign.com/?p=326 (Litt vanskelig å lage, men vel verdt det, for den er så kul!)

Jeg skal arrangere "mini-shower" for en venninne av meg, som ikke vil ha noe stor ståhei, så hun får en sånn bleie-motorsykkel, en oppskriftsbok som jeg har laget selv (med oppskrifter på babymat, da hun ønsker å lage det fra bunnen av denne gangen), og en ammekurv. (En fin kurv med ammeinnlegg, ammesalve, en god fuktighetskrem, oppsamlere o.l)

:)

http://tonerosedesign.com/?p=326 (Litt vanskelig å lage, men vel verdt det, for den er så kul!)

Jeg skal arrangere "mini-shower" for en venninne av meg, som ikke vil ha noe stor ståhei, så hun får en sånn bleie-motorsykkel, en oppskriftsbok som jeg har laget selv (med oppskrifter på babymat, da hun ønsker å lage det fra bunnen av denne gangen), og en ammekurv. (En fin kurv med ammeinnlegg, ammesalve, en god fuktighetskrem, oppsamlere o.l)

:)
Utrolig kul bleiesykkel!

Tusen takk for alle tips :) ser at det er mange av de samme lekene som går igjen, som sikkert er veldig typiske for babyshower. Har prøvd å Google litt også, og er omtrent bare det som er skrevet her som kommer opp da også. Utroliiig kul bleiesykkel :D herlig!!!

Da kusinen min arrangerte babyshower for meg hadde vi ett par leker.
En av lekene var bla

Vi delta oss i to lag. Så fikk en eller to stk bind for øynene så skulle vi smake på forskjellig babymat å gjette hva det var. Det laget med flest riktige vant.

Jeg lagde bleiebaby :P En bleiekake som ser ut som en baby.. Ble veldig søt ;)
Også hadde noen andre laget cupcakes med blå "krem" på :)

Leker: - Sett smokken på babyen (fungerer likt som sett halen på grisen).
- I babyshoweren de holdt for meg, hadde de små, fine lapper der det stod "Kjære kommede baby... Du er heldig som får en mamma som....., jeg tror faren din blir veldig ......, jeg syns du skal hete........, jeg tror du kommer til å bli......" så skulle alle (utenom meg, da) fylle ut. (et eksempel, en skrev: Du er heldig som får en mamma som er så omsorgsfull". Da fikk jeg mange komplimenterer som sitter mye bedre i hjertet enn gavene. Det var en utrolig flott gave som jeg ble KJEMPEGLAD for. Skriver med fet skrift fordi jeg syns dere skal bruke denne også, var absolutt det beste med hele showeren.
- Vi hadde denne leken som også var morsomt: På veggen hang det bilder av de voksene gjestene (inkludert meg) med bokstaver på, og bilder av de samme personene som babyer med tall på. Så skulle vi gjette hvem som var hvem. Passer spesielt hvis gjestene ikke kjenner hverandre så godt.

Gaver: - Jeg fikk bleiekake, som kanskje er litt "obligatorisk" i en babyshower, men hadde nok ikke tenkt over det om den ikke var der.
- Om hun ønsker seg noe spesielt til babyen (Snakk med faren og få ideer) så kan jo alle spleise på en stor og dyr gave? Det gjorde de for venninna mi, da kjøpte de denne https://www.stokke.com/NOR/no-no/ho...YEWqmjE6r_0NSUQoxHyohRW2PYbgfZLJN4aAgh88P8HAQ noe hun satte veldig stor pris på.

Kaker eller no snacks behøver dere jo å ha, men måå ikke ha middag/mat selvom det også er hyggelig.

Hvis du har et godt forhold til barnefaren foreslår jeg at du samarbeider med han. Da kan du få gode ideer til gaver, og vite hva de faktsik trenger (kjedelig å få altfor mye søtt pynt som man egentlig ikke trenger :P ). Også kan han styre med å få moren ut av huset :p

Leker :
- Gjette dato på når babyen blir født
Hvor mye den veier og lengde
- mimeleken (lapper med ord som har med baby å gjøre)
- kommende mamma smaker på forskjellige babyglass med bind foran øynene.
- to og to drikker om kapp av tåteflasker
- dele opp i lag, vise dem forskjellige bleier med "bæsj" i (sjokolade). Hvert av lagene skal gjette hva slags sjokolade det er. Dette må de gjøre ved å smake og lukte på bleiene.
- gjette størrelsen på magen til den gravide. Del ut tråd/garn til alle deltagere. La de klippe av Så lang tråd de tror trengs for å komme rundt gravidmagen.
- lage adjektivhistorie
- skrive hilsener i en bok/ lage videosnutter med hilsninger :)

Mat:
- tapas
- pizza

Back
Topp