Babyshower, ønsker du deg det?

MittNyeLiv

Elsker forumet
I følge amerikansk tradisjon osv...

Vil du ha? Hvorfor? Hvorfor ikke?



Jeg skal ha baby nummer to og da har man tradisjonelt ingen shower. Men ønsker meg en. Tror ikke det blir noe da men.

Ble lurt trill rundt sist. Koselig. Bortsett fra gavekort og litt klær fikk vi en del ubrukelige ting i gaver.
 
Jeg liker generelt dårlig oppmerksomhet. Så nei, ønsker meg ikke det. Hyggeligere med besøk etter at barnet er født. Da blir det noen lange dager etter at pappan har begynt på jobb igjen.
 
Jeg ønsker meg det, men tror ikke noen har planlagt noe. Har ingen avtaler fremover hvertfall. Har arrangert 4 babyshowere selv :p to av dem for samme venninne, så skulle jo tro at de tenkte på å gjøre noe for meg også.
 
Det hadde nok vært hyggelig, men er 3. gangs og har ikke hatt tradisjon for det i vennegjengen, så blir i så fall veldig overrasket.
 
Er ingen tradisjon rundt her, så jeg tviler på at jeg får noen. Men hadde vært litt moro.
 
Hadde satt pris på om noen hadde orket å ordne til meg, men blir nok ikke noe babyshower på meg.. :)
 
Eg kunne tenkt meg det!

På grunnlag av bilder eg har sett frå andre sin shower... Men ser sjølvsagt for meg nyttige, fine ting til babyen + mat. Ellers e det jo ikkje nødvendig?!

Ingen tradisjon for det i min vennekrets, så eg får nok bare venta til etterpå... Noke som sjølvsagt e heilt i orden!
 
Fikk en søt liten babyshower sist gang av fem venner:) Tror jeg blir å få det denne gangen også. Er selvfølgelig veldig koselig, men ikke noe jeg forventer eller blir skuffet hvis ikke skjer. Er tross alt andregangs og har alt jeg trenger av klær og utstyr. Blir mer for å være sammen, spise kake og kose oss.
 
Jeg har hatt.. :D det var veldig hyggelig, og alle gavene var supre. Bleier, klær, smokker, kluter, babyolje, såpe, osv.
Jeg hadde ikke blitt skuffet om jeg ikke fikk det, men er hyggelig at venninnen min ønsket å ordne med det. Vi hadde snakket om det tidlig i svangerskapet, så var vel egentlig klar over at det ville skje. Men ikke at det skulle skje da det skjedde. ;)
 
Vanlig i min jentegjeng :) Spent på når og hvor det blir ♡♡
 
Har bare ei venninne igjen som bor her da alle de andre har flyttet til storbyer for å studere/jobbe så tviler på at det blir noe. Var det samme for ett par år siden da jeg var gravid også ☺
 
Ikke fan av den tradisjonen igrunnen... andregangs, så satser på å slippe denne gangen også :p
 
Nej vill inte ha det :) känns konstigt och gillar inte heller den uppmärksamheten .
 
Har kjempe lyst på! Bryr meg lite om gåvene, men hadde vert såå koselig jo. Samlast ein gjeng og berre vite at dei virkelig bryr seg. Tanken bak det liksom ❤️ var bombe sikker på eg ikkje kom til å få, men så spurte mamma meg såå diskré hin dagen om det var nåken meir eg trengte eller ønska meg i tilfelle eg skulle få sånn babyshower (haha, mamma dåå). Eg sa eg hadde det eg trengte og hadde ikkje samvittighet til å ønske meg dyre ting men trudde ikkje eg fikk babyshower. Fikk beskjed om at det kunne no ikkje eg vite då, haha. Så mistenker nåke denne helga!
 
Jeg venter også nr 2 og regner liksom ikke helt med å få. Fikk sist gang :) Veldig koselig!
 
Ikke tradisjon for det i min vennegjeng heller. Jeg tror faktisk ikke det var blitt populært en gang da de fikk sine barn. Jeg er jo siste kvinne ut :p i gjengen.

Det er klart at besøk og sånt hadde vært koselig, men nå er jo vi spredt ut over hele landet og vår leilighet så liten at det er bare plass til gjester som tar til takke med sofasoving, så spørs om det blir så mange som kommer. Vi skal ha barnedåp til senvåren/sommeren, så det blir jo masse oppmerksomhet da. Ellers er det jo kjekt å få ro de første ukene tenker nå jeg, sånn at jeg kan finne meg til rette i morsrollen og bli kjent med sønnen vår og mannen i sin papparolle!
 
Har ikke så veldig stor venninnekrets etter at jeg flyttet til et annet fylke, så forventer ikke noen babyshower, men svigerinnen min elsker å lage til slike ting så fult mulig det blir
Er ikke då veldig glad i mye oppmerksomhet og folk som tar på magen, men alltid koselig med samvær og god mat ❤️
 
Egentlig ikkje. Eg synes det er veldig koselig når venninnene er på besøk, og eg har fått masse gaver til bebissen allerede, men en heil fest med oppmerksomhet rundt meg og magen kan eg godt unngå. :) Sånn som formen er no hadde eg ikkje klart fleire timer i sosiale lag heller, iallefall ikkje heilt uforberedt.
 
Nei egentlig ikke. Jeg har mer lyst på barselbesøk en og en etter fødsel! Men så er jeg nok litt for gammel til denne babyshower-tradisjonen også da :)
 
Back
Topp