Babyshopping!

InisNaGall

Blir kjent med forumet
Noen som har begynt???

Nå har vi endelig begynt med litt babyshopping! Syns det har vært litt tidlig inntil nå, liksom redd for at det skal skje noe...

Har vært i Sverige og kjøpt barnevogn i dag, Emmaljunga - Edge Duo combi :-) Snille mamma og pappa som betalte!!! :-)
Så har vi fått lånt MASSE klær fra tantebarnet mitt som var ett år 28.september + babygym og "uro" til å ha på senga.
Har også fått kjøpt underlag til stellebord (skal bruke benkeplassen vi har på badet, siden den er stoooor) og vippe stol som vugger selv og spiller vuggesanger. :-) Det begynner å hjelpe! :-)
Mamma har også funnet frem kurvsenga som jeg lå i da jeg var baby som vi skal ha stående i stua, bare kjøpe ny madrass til den! :-)

Ja, har kjøpt inn en del ja, men bare brukt. Har til nå:

- Vogn
- Seng
- Madrass
- Dyner/pute
- Sengetøy/sprinkelbeskytter
- Babykurv
- Noe klær som vi har fått, men likte ikke alt, det var mye gammelt
- Vippestol som vi fikk, men fant ut at den er veldig skjeiv, så det blir ny om det ikke går ann å rette den ut.
- Babygym som desverre mangla alle ranlene som skal henge over. Fikk den også.

Vi har også fått i hus en hel del, alt er så langt brukt med unntak av sengetøy og dyne/pute og litt småtteri av klær som jeg har shoppa.

Vugge
sprinkelseng
stellebord
stellematte
Vogn (emmaljunga city cross)
saueskinnspose
uro/babygym
sprinkelsengbeskytter
ammepute
leiker
skuvseng
vippestol
babybjørn
Masse klær fra da jeg var ltien
stellebag x 2 (en ny en fra jeg var liten)
bilstol x 2
saueskinn (nytt)
diverse tepper
Leikegrind

puh - er liksom ikke så mye mer vi trenger nå egentlig, madrasser må kjøpes og bagen til vogna må komme, samt at vi må kjøpe inn litt mer klær i ull, kluter og håndkler :)

Vi har heldigvis nesten alt fra før :)
Har funnet ut at det mangler litt varmere klær i str 50 og 56
Det blir vell å ønske seg slik etter ungen er kommet tenker jeg :)
Får også vugge av pappa,så da har vi alt :)

Til nå har vi:

Vogn
Seng og vugge + det som hører til, tror jeg.
Lekegrind
Klær - kjøpt noe, må gå gjennom storebror sitt og se også.. Vil kjøpe mer :-D
Stellebord + matte (hallo, etter 20mnd. med storebror har vi endelig stellebord, haha)

Så da må vi kjøpe vippestol (storebror sin er ødelagt), kjøpe inn nye kluter, håndkler, sengetøy, sengekant, vognpose, meitai, bilstol (sambo glemmer å ringe gamlejobben><), flasker og ha en MMEpakke klar, babygym (storebror sin er i smådeler overalt,haha), tepper (jeg elsker små tepper)

her har me ikkje kjøp inn noe nytt, men skal kjøpe litt..

men har:
vogn (treng tvillingvogn)
vugge
vippestol
babygym
masse leker
har mye klær men skal ha nytt og :)
dyne og pute (vogn og seng)
noe sengetøy men treng litt til

og sikkert mye mer eg ikkje kommer på...:)

men treng og en del :)

Jeg har skikkelig sperre for alt som er brukt (ikke fra storebroren altså, men å arve eller kjøpe brukt) så alt er nytt. Ville heller aldri kjøpt noe brukt til meg selv. Men flott at noen vil for da kan jeg selge brukte ting

Jeg skal kjøpe tvillingvogn, litt flere håndklær, en varm lue, kommode til klær... Hvis det viser seg at det er en jente kommer jeg nok til å kjøpe litt klær etter fødselen, men så får man jo en del barselgaver også. Ellers er det ikke stort jeg trenger tror jeg...

har nesten alt fra før, men har kjøp litt klær og nytt sengetøy:) trenger vogn..enten ny til storebror eller til babyen: Storebror dupper enda på dagtid så han må ha en også...ellers så er det bilstol, men d skal vi låne:)

veldig godt å ha det meste fra før, men litt gøy med noe nytt:)

Siden det blir nok en gutt så har vi mesteparten, men må ha ny dyne, madrass og møbler/interiør til rommet hans og masse ull. Har funnet frem og sortert babyklær fra sist og handlet litt småting og voksipose til babyen. Og strikket babyteppe nr 1 og begynt på nr 2:)

Har kjøpt:

Vogn + stelleveske
Vugge
2 dyner + 1 pute
2 sett sengklær
En del klær
Vognpose

Har fått brukt av søsteren min:
Vippestol
Brystpumpe
Uro til å henge på seng
Litt klær, sko og yttertøy