Babysete??

Morzar

Betatt av forumet
Har dere erfaring med bilsete fra Biltema?? Er den bra? Hadde dere kjøpt den? Er så usikker. ImageUploadedByBV Forum1464605151.435472.jpg

Jeg har ingen erfaring med det setet. Jeg syntes det så litt skrøpelig ut, så jeg hadde ikke kjøpt det selv.
Hva er merke på setet?

Jeg har ingen erfaring selv, men siden det ikke ligger ut noe informasjon eller tester av den , ville jeg ikke gjort det . Leste litt på Forbrukerrådet angående kjøp av billigstoler.

"Noen av billigbarnesetene markedsføres med at de tilfredsstiller standarden ECE R44/04. Selv om denne standarden inneholder mye bra, innebærer en slik merking overhodet ingen garanti for at stolen er sikker. Alle de hundrevis av modellene som opp gjennom årene er testet av ADAC og ICRT, tilfredsstiller ECE R44, som er en forutsetning for at de skal være lovlige å selge i Europa. Likevel har mange av dem altså endt opp med elendige resultater."

Godkjenningslista for bilseter er laaang, selv i Norge. Det anbefales at man holder seg til de på toppen av lista. De selges i seriøse butikker som barnas hus og lignende:)

Back
Topp