Babysete til taxi

• Trådstarter Trådstarter Io
  • Opprettet Opprettet

Io

Elsker forumet
Vi har ikke bil, men bruker en del leiebil og taxi. Derfor letter vi etter et sete som er lett å flytte mellom forskjellige biler.

Favoritten så langt er Recaro Privia, men vi hører også mye bra om MaxiCosi og Britax. Er disse setene greie å feste? Greie å bære med seg?

Trenger vi base? Jeg kommer ikke til å ta med basen på alle korte taxi-turer, men hvor kjekk er den for eksempel på en helgetur I leiebil?

Jeg hadde ikke kjøpt base når dere ikke har bil selv. Hadde ikke base til babysetet til eldste her, og gikk fint det. Litt ekstra er det jo, men når det ikke skal brukes bil daglig så ser jeg ikke vitsen. Sjekk tester og se hvilke seter som kommer best ut uten base. Tror de fleste babyseter festes på lik måte, så ikke noen stor forskjell der.

Jeg hadde ikke kjøpt base når dere ikke har bil selv. Hadde ikke base til babysetet til eldste her, og gikk fint det. Litt ekstra er det jo, men når det ikke skal brukes bil daglig så ser jeg ikke vitsen. Sjekk tester og se hvilke seter som kommer best ut uten base. Tror de fleste babyseter festes på lik måte, så ikke noen stor forskjell der.

Takk for svar. Alle tre stolen kommer godt ut i tester, men de har fått ulik score på brukervennlighet og risiko for feilbruk. Håper noen som har brukt dem kan dele litt erfaring.

Vi har base og ikke bil og vi har ikke åpnet basen engang... Det blir ikke aktuelt å dra på basen også bilsete er mye nok i tillegg til baby uten bil:)

• Liker
Reactions: Io
Vi har ikke bil og ha brukt både Besafe og Britax. De festes på lik måte, og er enkle å feste :) tok taxi hjem fra sykehuset og da bestilte vi bil med bilsete. Man kan jo også leie bil med sete i, men er sikkert greit å ha sete til de gangene man skal sitte på med folk :)

• Liker

Signerer denne!

• Liker
Vi har ikke bil og ha brukt både Besafe og Britax. De festes på lik måte, og er enkle å feste :) tok taxi hjem fra sykehuset og da bestilte vi bil med bilsete. Man kan jo også leie bil med sete i, men er sikkert greit å ha sete til de gangene man skal sitte på med folk :)

Det er sant, vi er ikke nødt til å ha eget sete.

Takk for svar. Alle tre stolen kommer godt ut i tester, men de har fått ulik score på brukervennlighet og risiko for feilbruk. Håper noen som har brukt dem kan dele litt erfaring.

Vi har maxicosi nå, veldig enkelt og greit å feste uten base. Brukte det uten basen i to uker bare fordi jeg var treg med å få satt på plass basen egentlig. De andre vet jeg ikke noe om.

• Liker
Hm... Uten base er kanskje BeSafe iZi Go og Cybex Aton Q/2 de beste. De siste vet jeg ingenting om. Noen som gjør?

Britax er også bra uten base :)

Jeg synes maxi cosi cabriofix er veldig greit, uten base så klart. Vi har et ekstra hos besteforeldrene og har hatt med i taxi et par ganger.
Synes det er lett å feste med belter, så bare på youtube

Back
Topp