Babysete i badebalje

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Er det egentlig nødvendig med ett babysete i badebaljen? For eller imot? Og hvilken badebalje anbefales? :)

Vi skal ha det :-) Tenker hun vaskes bedre når hun sitter/ligger der enn om man holder og vasker. Ofte alene også, så forenkler stellet når mannen er på jobb.

Brukte det ikke på første, og tenker vi ikke kjøper det denne gangen heller

Vi kjøpte babysete når barnet var syv måneder. I begynnelsen bør du nesten holde babyen i vannet. På sykehuset lærte vi et spesielt grep sånn at du har en arm ledig til å vaske med. Babyen skal ikke bade så lenge om gangen uansett :)

Noen som har prøvd Stokke sine sammenleggbare? Tenker litt på plassbesparelse:)

Vi har det. Har ikke brukt det til nyfødt.. (da brukte vi stativ å balje) men brukt det fra ungen kunne sitte/styre selv :) kjempe greit å bare sette i dusjen, å 2 1/2 åringen har god plass enda :) også er det så snertent å bare klappe sammen etterpå!

Noen som har prøvd Stokke sine sammenleggbare? Tenker litt på plassbesparelse:)
Vi kjøpte dette til Jr i 2013 og han bruker det enda. Blir 3 år på mandag.
Brukte spedbarnsinnlegg (eller hva det nå heter) i starten og kommer til å gjøre det nå også. Syntes det var letter å bade han med det når han var liten enn å bade uten.

Jeg mener at dette babysetet til badekar er SÅ unødvendig. Vi hadde det til første og brukte det to ganger. Synes man har mye bedre kontroll og at det er mye koseligere å holde barnet slik man lærer på sykehuset (med armen din under skuldrene på babyen og holde fast babyen i den armen som er lengst fra deg). Badebaljene er så like, velg en liten en til de første månedene og en stor en når barnet er rundt året. Jeg velger alltid den som er økosertifisert av noe slag, finner jeg ikke det, velger jeg den rimeligste. Det er vel kanskje IKEA sin som er det.

Jeg har kjøpt en sånn tommy tub, men aner virkelig ikke om det har noe for seg.. Noen med erfaring? Skal ihvertfall gi den er forsøk, og evt kjøpe en balje.. Usikker på om jeg skal kjøpe sånn støtteting, fungerte egentlig greit uten sist gang :)

Jeg har lurt på å kjøpe slik spedbarnsinnlegg il å ha i badebaljen. Vi har stellebord med balje i. Og jeg er litt høy, så husker jeg fikk veldig vondt i nakken av å stå over ballen og bade. Men jeg har ikke kjøpt enda, for jeg grubler litt på om det er nødvendig. De skal jo ikke bade lenge om gangen, og de vokser jo så fort. Sånn stol som de kan sitte i fra 7 mnd har vi. Den var veldig kjekk. Da kan han sitte sammen med søsken i badekaret etterhvert.

Jeg har kjøpt en sånn tommy tub, men aner virkelig ikke om det har noe for seg.. Noen med erfaring? Skal ihvertfall gi den er forsøk, og evt kjøpe en balje.. Usikker på om jeg skal kjøpe sånn støtteting, fungerte egentlig greit uten sist gang :)

Er helt genial for den kan du sette på et høyere bord, og baby føler den har mere kontroll. Og nyter og bade oppi der. Er ikke så tungt, og holde baby i dårlig stilling heller oppi der. Når man skal holde baby som lært på sykehuset i en badebalje så blir jeg helt gåen i ryggen :)

Trenger det ikke, vi hadde det ikke.
Men kan være avlastende da. Kan bli tungt å holde etterhvert..

Vi fikk en sånn stol med sugekopper, som vi brukte når han ble større. Det var veldig genialt. Da kunne han sitte alene i badekaret uten at vi holdt han fast. Altså, vi satt ved siden av ja..

Så må en velge, ville jeg valgt siste. Den bruker en lengst. Er jo svindyrt for en sånn enkel og egentlig unødvendig funksjon..
Men kjekt p ha da:)

Vi har hatt Stokke sin, men syntes denne var så upraktisk. Liten plass i den, og jeg likte den aldri. Vil anbefale baljen de har på Europris med propp i bunn. Geniale, og ungen kan bruke den til han/ hun er 3-4 år om dere ikke har badekar

Så må en velge, ville jeg valgt siste. Den bruker en lengst. Er jo svindyrt for en sånn enkel og egentlig unødvendig funksjon..
Men kjekt p ha da:)

Du får gjerne kjøpt dem brukt på Facebook for en rimelig penge - jeg har selv solgt den vi hadde der etter vi sluttet å bruke den og kjøpt en brukt i vår som vi skal bruke nå.

Vi har kjøpt karibu sammenleggbar badebalje:)
Blir ikke å kjøpe babysete til badebaljen, hadde det til første men følte jeg ikke hadde kontroll når jeg brukte den :)

Vi har kjøpt karibu sammenleggbar badebalje:)
Blir ikke å kjøpe babysete til badebaljen, hadde det til første men følte jeg ikke hadde kontroll når jeg brukte den :)
Den har vi fra sønnen som er 2 nå. Helt genial!

Jeg skal ha det. Har god erfaring med det etter mine tante barn var små :)
Lettere å vaske de, og tulle litt i vannet. Følte jeg hadde god kontroll, med begge hendene fri også.

Back
Topp