Babysete foran.

Anbefaler deg å spørre inne på Facebook-gruppen som heter «bilstoler». [emoji4]

Kjører selv med baby foran av og til, og spesielt på litt lengre turer, eller hvis hun er trøtt. Har dog airbag jeg kan koble manuelt ut. Beltet rykker jeg i når jeg holder bilsetet litt frem, slik at når jeg setter det tilbake i riktig posisjon, er beltet spent. Ser ut som det ordner seg for deg [emoji4]

Anbefaler deg å spørre inne på Facebook-gruppen som heter «bilstoler». [emoji4]
Spurte heller trygg trafikk, subaru norge, og naf, og ingen av de kunne gi meg et klart svar. Til slutt fikk jeg et ordentlig svar fra et verksted. Så utifra hva jeg har lest på facebook gruppa, så ville ikke de kunne gitt meg noe bedre svar enn de tre førstnevnte her eller her inne på forumet :)

Kjører selv med baby foran av og til, og spesielt på litt lengre turer, eller hvis hun er trøtt. Har dog airbag jeg kan koble manuelt ut. Beltet rykker jeg i når jeg holder bilsetet litt frem, slik at når jeg setter det tilbake i riktig posisjon, er beltet spent. Ser ut som det ordner seg for deg [emoji4]
Ordner seg ja. Ble litt irritert når ingen kunne gi meg et svar, men etter en forklaring fra et verksted så hjalp det litt :) kjedelig at jeg ikke kan ha ham foran, men ikke noe problem å bytte bil med samboer innimellom heller hvor jeg kan skru av manuelt. Og i starten vil helsestasjonen prøve å sette opp et par ekstra hjemmebesøk for meg og, så jeg slipper å kjøre unødvendig :)

Ordner seg ja. Ble litt irritert når ingen kunne gi meg et svar, men etter en forklaring fra et verksted så hjalp det litt :) kjedelig at jeg ikke kan ha ham foran, men ikke noe problem å bytte bil med samboer innimellom heller hvor jeg kan skru av manuelt. Og i starten vil helsestasjonen prøve å sette opp et par ekstra hjemmebesøk for meg og, så jeg slipper å kjøre unødvendig :)

Så godt å høre at helsestasjon gjør det de kan for å legge til rette for deg/dere :)

Har speil, men som nevnt over så er det umulig å se om barnet puster når de er så små. Fungerer supert på 2,5 åringen :)
Dette blir nr 3, og er nok litt mer engstelig etter å ha mistet et barn og.

Men blir nok å bytte bil med samboer om jeg vet jeg skal ut å kjøre, og i starten blir den lengste turen evnt til bhg til frøkna.

Du har ikke merkbart mer tid til å se/kjenne på om babyen puster om h*n sitter foran heller, og siden h*n ikke skal være i bilstolen spesielt lenge av gangen uansett, må du jo allikevel stoppe med jevne mellomrom.
Med en stol med riktig helling, går dette fint. :)
(Viktig å måle i de aktuelle bilene.)

Du har ikke merkbart mer tid til å se/kjenne på om babyen puster om h*n sitter foran heller, og siden h*n ikke skal være i bilstolen spesielt lenge av gangen uansett, må du jo allikevel stoppe med jevne mellomrom.
Med en stol med riktig helling, går dette fint. :)
(Viktig å måle i de aktuelle bilene.)

Man vil uansett kunne se babyen bedre i forsetet ved at man er mye nærmere og kan faktisk ha hånden på baby innimellom.
Og så har det selvfølgelig mye med psyken min å gjøre, og har sett hvor lite tid det er snakk om. Kan skje mye bare på sekunder, og jeg gjør hva som helst for at vi alle skal føle oss tryggest mulig. Og det viktigste er da å kjøre minst mulig, men om jeg først må ut å kjøre så er det slik det blir.

Har ikke nødvendigvis noe med utstyret å gjøre, og det er heller ikke problemet her ;)

Så godt å lese at du ser ut som du finner en løsning som fungerer for deg og at du endelig har fått svar på det du lurte på :)

Så godt å lese at du ser ut som du finner en løsning som fungerer for deg og at du endelig har fått svar på det du lurte på :)

Back
Topp