Babyseng, hjelp?

Tigerbaby

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Har forsøkt å planlegge litt utstyr siden prøvingen tar sånn tid og jeg håper å ha en nogenlunde ok handleliste klar til testen blir positiv..

Har noen av dere noen tips til bedsidecribs som er ca 60 cm høy? Jeg sliter virkelig med å finne en babyseng som ikke er lavere enn vår seng selv på det høyeste hakket! Også er det jo umulig å lete på nett også, fordi det er så utrolig lite info på mange nettsider!

Du kan enten kjøpe en seng som er laget som bedside-crib, f.eks denne, hvor sengebunnen festes i deres seng:
http://kidscompany.no/sove/senger/babybay-inkl-madrass-og-sengekant

..eller bare en hvilken som helst sprinkelseng hvor den ene langsiden kan tas av, og bunnen er "løs."
F.eks. denne:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10248519/

..så borer du bare nye hull i rammen på sprinkelsengen, og justerer bunnen akkurat der du trenger den i flukt med deres seng.
Alternativt kjøper du slike:
http://www.ellos.no/spacebabies-baby-bed-blocks-sengeklosser/1002459?

...og bygger opp babysengen. Da står den stødig selv om den er hevet.

;)

Du kan enten kjøpe en seng som er laget som bedside-crib, f.eks denne, hvor sengebunnen festes i deres seng:
http://kidscompany.no/sove/senger/babybay-inkl-madrass-og-sengekant

..eller bare en hvilken som helst sprinkelseng hvor den ene langsiden kan tas av, og bunnen er "løs."
F.eks. denne:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10248519/

..så borer du bare nye hull i rammen på sprinkelsengen, og justerer bunnen akkurat der du trenger den i flukt med deres seng.
Alternativt kjøper du slike:
http://www.ellos.no/spacebabies-baby-bed-blocks-sengeklosser/1002459?

...og bygger opp babysengen. Da står den stødig selv om den er hevet.

;)
Oi, sengeklosser var utrolig lurt.
De andre er jeg utrolig redd kom til å bli alt for lave men den ovale var nydelig!
I og med at vår seng er 60cm høy så er nesten alle senger sånn at baby har maks 20cm over seg og det er jeg skikkelig redd for :hilarious:

Oi, sengeklosser var utrolig lurt.
De andre er jeg utrolig redd kom til å bli alt for lave men den ovale var nydelig!
I og med at vår seng er 60cm høy så er nesten alle senger sånn at baby har maks 20cm over seg og det er jeg skikkelig redd for :hilarious:

Vi hadde den, og den er veldig praktisk og fin, men varer ikke lenge, for den er veldig liten. Vi byttet til den andre jeg linket til når han vokste ut av babybay'en. :)
Klosser løser problemet ja. ;)

Jeg har kjøpt chicco next2me-senga. Den kan justeres i høyden.

Jepp, var den jeg kom frem til at virket best for oss :D
Det var bra jeg så tråden din! For måtte måle senga vår og den er også nesten 60 cm opp til toppen av overmadrassen! 57 cm Iallefall. Og vi som hadde tenkt å kjøpe Chicco, haha. Så nå står det mellom Troll og Snüzpod (bestilles fra England). Synes sistnevnte er så fin!

Vi har en venninne som skal lage sengeslange til oss. Ligner babynestene. Genialt å ha rundt langs kantene på en sprinkelseng om du er redd barnet skal havne i klem på noe vis :)

Vi har en venninne som skal lage sengeslange til oss. Ligner babynestene. Genialt å ha rundt langs kantene på en sprinkelseng om du er redd barnet skal havne i klem på noe vis :)
Har tenkt som så at hvis jeg skal ha noe sånt blir det stram myggnetting som er skikkelig festet og ikke krøller seg.. Vi kommer nok til å ha skikkelig varme unger og jeg kommer til å være hysterisk for krybbedød :p

Vil bare tipse om at chiccoen har en kant mellom seg og andre senga når sideveggen er nede uansett, den passer egentlig ikke til senga vår heller mtp høyde, men det er bare 5 cm om å gjøre, og om babyen skal oppi senga så kan jeg ikke "dra" den uansett høyde på bedsiden [emoji14] litt løfting må man gjøre. Det går andre å skjære til en madrass som gjør at høyden blir lik også hvis man absolutt ønsker seg chiccoen. Altså.. den er genial hvis man ønsker å reise bort over natta osv [emoji14]

Men man ser bebis fint, og rekker bort for litt nærhet eller bare for å se at alt er bra :)

Jepp, var den jeg kom frem til at virket best for oss :D
Mulig du har bestemt deg nå, men jeg ville bare tipse likevel. Jeg husker jeg også var veldig ivrig på den lille bedsiden der, men bestemte meg for denne til slutt: ://www.barnashus.no/troll-lukas-sprinkelseng-hvit-70718543

Senga her kan brukes som vanlig bedside ved siden av senga di i førsten (bare å bruke de klossene om høyde blir et problem) og etter ca 6-7 måneder (veldig individuelt), så kan bunnen i senga flyttes ned. Som du ser på bilde kan senga også brukes som juniorseng til den blir for kort :) penger spart med andre ord ;)

Det er veldig viktig at du ikke bruker noe slikt i sengen til barnet. Barnet kommer ikke i klem, og skader seg ikke.
https://www.lub.no/tema/forebygging/sengekantbeskytter-gir-risiko-spedbarnsdød

Det ser veldig koselig og søtt ut for oss voksne, og mange tror babyen vil skade seg på sprinklene, men det er heldigvis ikke tilfelle.
For at babyen skal utvikle den kinestetiske sansen sin, er det også viktig at den får føle omgivelsene sine.

Har tenkt som så at hvis jeg skal ha noe sånt blir det stram myggnetting som er skikkelig festet og ikke krøller seg.. Vi kommer nok til å ha skikkelig varme unger og jeg kommer til å være hysterisk for krybbedød :p

Det er heldigvis ikke nødvendig (eller trygt) med noe annet i sengen enn babyen, madrass og så liten dyne/teppe som mulig. :)

Det er heldigvis ikke nødvendig (eller trygt) med noe annet i sengen enn babyen, madrass og så liten dyne/teppe som mulig. :)
Tenker ikke ha det i starten, men plutselig er ungen like stor kløne som mora og setter seg fast overalt :joyful: jeg må støtt og stadig ha hjelp med å komme meg løs fra ting eller få ting ut av håret.. igår satte jeg fast kartmappe i håret og hylte på kjøpesenteret:hilarious: gubben måtte få meg løs

Tenker ikke ha det i starten, men plutselig er ungen like stor kløne som mora og setter seg fast overalt :joyful: jeg må støtt og stadig ha hjelp med å komme meg løs fra ting eller få ting ut av håret.. igår satte jeg fast kartmappe i håret og hylte på kjøpesenteret:hilarious: gubben måtte få meg løs

Den setter seg ikke fast, og de få gangene armer eller ben muligens kommer mellom sprinklene, er det en sunn erfaring, som utvikler den ovennevnte kinestetiske sansen. Den er viktig for å unngå f.eks. å sette kartmapper fast i håret på kjøpesenteret. ;)

Den setter seg ikke fast, og de få gangene armer eller ben muligens kommer mellom sprinklene, er det en sunn erfaring, som utvikler den ovennevnte kinestetiske sansen. Den er viktig for å unngå f.eks. å sette kartmapper fast i håret på kjøpesenteret. ;)
Kartmappe :woot: hahaha! Håper du skjønte hva jeg mente altså! :hilarious:
Jeg har det med å kløne meg til skikkelig, der ser Du!

Kartmappe :woot: hahaha! Håper du skjønte hva jeg mente altså! :hilarious:
Jeg har det med å kløne meg til skikkelig, der ser Du!

Jeg vet ikke hva en kartmappe er, men jeg antar det enten er en mappe til kart (...), eller at du har blitt offer for autokorrekt. ;)

Enig med deg, di trenger ikke så mye dill dall i sengen:D Jeg hadde sengekant til mellomste, kom inn og han hang fast med hodet i sengekanten , var nesten blå i ansiktet :( Fikk kvittet meg ganske kjapt med den kanten. Heldigvis gikk det bra, men etter den episoden har jeg droppet alt sånt i sengen. Om di får en hånd eller fot så får de den som regel alltid løs , som du sier :happy:

Back
Topp