Babysang

XuperB

Forumet er livet
Himmelbarn
Junilykke2018
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Maisløyfene 2024
Noen som er på det? Hvordan foregår det egentlig? Liker de små det?

Vurderer å dra på det her. Lille liker sang, og det hadde vært kjekt med en aktivitet siden babysvømmekurset ble avlyst. Det går vel ganske rolig for seg, at det ikke er støyete, men fellessynging av barnesanger helt enkelt? Ikke masse hamring på diverse instrumenter og sånt? :hilarious:

Jeg går! Til tider på to forskjellige fordi det er så koselig :) Vi sitter i ring, med ungene på en matte inne i ringen. Også er det forskjellige rytmeegg etc som barna kan ta i og leke med om de er rastløse. Hun/han som leder samlingen synger, og de som kan sangene synger med. De fleste sangene har noe bevegelse, f.eks at vi løfter, koser, stryker, babyen. Av og til blåser vi såpebobler, eller legger en gjennomsiktig duk som liksom er «hav» over ungene som vi bølger med. Kanskje har lederene noen instrumenter som de spiller litt på, da blir barna helt oppslukt. Det er overraskende rolig til tross for mange babyer på samme sted. Også er det felles lunsj etterpå. Superkoselig, og veldig lite stivt, slik at en fint kan amme litt eller gå ut å skifte en bleie hvis det blir behov for det. Jeg anbefaler det iallfall :)

Høres veldig koselig ut da! :)

Her er det bare en i nærheten, som jeg vet om da, og den er jo selvsagt midt i den tida på dagen at lille pleier å sove lengste duppen. Skulle begynt tidligere eller senere. :hilarious: Men mulig jeg får justert sovingen litt med å lure han til å sove lengre på morgenen den dagen.

J er jo over 5 måneder, og han er i tillegg lite redd og elsker alt av lyder. Tror han hadde likt det veldig godt! Jeg er mer skeptisk til meg og min toleranse for støy. *kremt*

Vært koselig med litt organisert aktivitet i alle fall, og at han får sett litt andre babyer. Bare fryktelig dumt tidspunkt de har, men tror det skal gå fint om vi drøyer litt det å stå opp. Om vi ligger i senga og skravler litt så sovner han rimelig kjapt. Så kan få utsatt duppen til vi kommer hjem da.

Ja, stemmer det, det er han jo. Hvis han er i tillegg er glad i lyder er det nok ikke noe problem :)

Tida flyr! :)

Hadde han med i begravelse for et par uker siden, og orgel var visst fantastiske greier. Og storkoste seg når det var sang. :)

Babysang er kjempekoselig [emoji7] vi starta da J var 2,5 mnd. Var litt skummelt første gang, men nå er det bare gøy! Virkelig å anbefale!

Høres veldig koselig ut da! :)

Her er det bare en i nærheten, som jeg vet om da, og den er jo selvsagt midt i den tida på dagen at lille pleier å sove lengste duppen. Skulle begynt tidligere eller senere. :hilarious: Men mulig jeg får justert sovingen litt med å lure han til å sove lengre på morgenen den dagen.

Ja, det er midt i hviletid her også, så det er sjelden vi får med oss lunsjen etterpå - da må han isåfall være veldig medgjørlig å få til å sove i vognen innendørs :) Og han er blank i øynene under hele sangen. Men jeg tenker det er greit å utsette hvilen litt de dagene, ikke bare unngå å gå fordi rutinene skal holdes. Godt å komme seg ut og møte andre med småbarn både for meg og han, og det er bare en time fra eller til. Men min lille er ikke så sensitiv på slikt, det er jo ulikt for ulike barn :)

Jeg går! Til tider på to forskjellige fordi det er så koselig :) Vi sitter i ring, med ungene på en matte inne i ringen. Også er det forskjellige rytmeegg etc som barna kan ta i og leke med om de er rastløse. Hun/han som leder samlingen synger, og de som kan sangene synger med. De fleste sangene har noe bevegelse, f.eks at vi løfter, koser, stryker, babyen. Av og til blåser vi såpebobler, eller legger en gjennomsiktig duk som liksom er «hav» over ungene som vi bølger med. Kanskje har lederene noen instrumenter som de spiller litt på, da blir barna helt oppslukt. Det er overraskende rolig til tross for mange babyer på samme sted. Også er det felles lunsj etterpå. Superkoselig, og veldig lite stivt, slik at en fint kan amme litt eller gå ut å skifte en bleie hvis det blir behov for det. Jeg anbefaler det iallfall :)

Samme her! Kjempekoselig opplegg. Tilpasset både baby og mamma :)

Vi går på babysang, og det er veldig koselig! Litt smågrining de første gangene, men nå storkoser hun seg - pluss at hun sover veldig godt etterpå. Spiser lunsj etter sangen mens jeg ammer, også sovner hun når vi triller hjem og sover mer enn hun vanligvis gjør. Så det er virkelig vinn-vinn :)

Ja, det er midt i hviletid her også, så det er sjelden vi får med oss lunsjen etterpå - da må han isåfall være veldig medgjørlig å få til å sove i vognen innendørs :) Og han er blank i øynene under hele sangen. Men jeg tenker det er greit å utsette hvilen litt de dagene, ikke bare unngå å gå fordi rutinene skal holdes. Godt å komme seg ut og møte andre med småbarn både for meg og han, og det er bare en time fra eller til. Men min lille er ikke så sensitiv på slikt, det er jo ulikt for ulike barn :)

Han tåler heldigvis godt at rutinene ikke holdes, og han tar seg sikkert en powernap i bilen når vi kjører dit. Får se om ikke vi kommer oss avgårde nå på tirsdag og får sjekket det ut. :)

Vi går på babysang, og det er veldig koselig! Litt smågrining de første gangene, men nå storkoser hun seg - pluss at hun sover veldig godt etterpå. Spiser lunsj etter sangen mens jeg ammer, også sovner hun når vi triller hjem og sover mer enn hun vanligvis gjør. Så det er virkelig vinn-vinn :)

Så godt at flere har gode erfaringer med det. Må nok prøve det ut!

Av og til kunne jeg ønske jeg bodde mer sentralt, så jeg kunne trilla til sånt, men blir litt langt. Men han sovner nok godt når han blir lagt i vogna her hjemme etterpå, selv om det sikkert blir en powernap i bilen på vei hjem derfra også. :p

Vi har gått på babysang fra mini var 6 uker. I starten sovnet han underveis,men nå er han stort sett våken. Dersom han våkner tidligere enn han pleier sovner han på teppet på slutten av sangen. Han liker veldig godt å skravle med de andre barna, og jeg liker å dra på kafé med alle de voksne etter sangen. Da sover han i vogna :)

Starta ikke så bra her med første forsøk i går. Var glasert på gårdsplassen så jeg måtte luske meg rundt og lete opp det lille vi har av strøsand, og strø. Kom meg avgårde litt forsinka, møtte opp der det stod på hjemmesiden - men det var ingen der. Var litt sliten og hadde vondt litt her og der, så jeg sjekka de mulige rommene og når jeg ikke fant noen dro vi på butikken og så hjem. :P

Bedre lykke neste gang tenker jeg. :knegg: Men som jeg trodde så gikk det finfint å dra ut i den tiden, han tok seg en powernap i bilen, og så sov han en OK lang dupp når vi kom hjem, og en lengre en på ettermiddagen. Vet ikke om jeg rekker å prøve igjen før jul, men sånt tipper jeg de har mer og mer utbytta av jo større de blir så blir vel enda bedre fra januar av. :) Skal spørre på neste kontroll om hvor de egentlig holder til, eller om jeg bare var uheldig med at det ikke var noen der. Jeg var jo sent ute også, så.

Starta ikke så bra her med første forsøk i går. Var glasert på gårdsplassen så jeg måtte luske meg rundt og lete opp det lille vi har av strøsand, og strø. Kom meg avgårde litt forsinka, møtte opp der det stod på hjemmesiden - men det var ingen der. Var litt sliten og hadde vondt litt her og der, så jeg sjekka de mulige rommene og når jeg ikke fant noen dro vi på butikken og så hjem. :p

Bedre lykke neste gang tenker jeg. :knegg: Men som jeg trodde så gikk det finfint å dra ut i den tiden, han tok seg en powernap i bilen, og så sov han en OK lang dupp når vi kom hjem, og en lengre en på ettermiddagen. Vet ikke om jeg rekker å prøve igjen før jul, men sånt tipper jeg de har mer og mer utbytta av jo større de blir så blir vel enda bedre fra januar av. :) Skal spørre på neste kontroll om hvor de egentlig holder til, eller om jeg bare var uheldig med at det ikke var noen der. Jeg var jo sent ute også, så.
Ofte har babysanggrupper Facebook-grupper der de oppdaterer med om det er noe den uka osv. :)

De får absolutt noe ut av det allerede! Mi koser seg veldig og gjorde det allerede da hun var 2 mnd.

Ofte har babysanggrupper Facebook-grupper der de oppdaterer med om det er noe den uka osv. :)

De får absolutt noe ut av det allerede! Mi koser seg veldig og gjorde det allerede da hun var 2 mnd.

Er ikke det her. Hadde vært veldig praktisk i alle fall! Her er det i regi av kulturskolen og er på helsestasjonen. Det var oppdatert om at det ikke ble 14/11, så rart det ikke var noe i går. Men er ikke første gang det er bomtur på noe som skjer der. :p

Mente ikke at de ikke har utbytte av det nå, men at det bare blir mer og mer etterhvert. :)

Back
Topp