Babyrom?

sommerseth

Betatt av forumet
Er det noen sommtemker på dette nå?
Jeg klør i fingrene etter å starte, men er det egentlig vits å gjøre det før babyen kommer? Babyen blir jo å sove på vårt rom i allefall 8-9 mnder. Så senga kommer jo til å være inne på vårt rom. Men samtidig så er det kanskje kjekt å ha ett som som man kan sette/lagre/henge opp ting å tang som man kjøper eller får i gave? Vi har liksom allerede fått lekekasse, noen skilt og bilder, og litt annet småplukk fra vi selv var små. Føler kanskje det er litt stusselig å pakke det bort i mange mnder.. Hmm.. Hva gjør dere?

Sent from my iPad using BV Forum

Jenta her lå på rom med meg i 3-4 mnd :)
Da flyttet hun fra "krybba" til sengen...
Men det er jo greit å ha kansje kommode med litt klær i større str og slike ting? :)
Her MÅ babyen sove med oss foreløpig, har bare to soverom :)

Vi skal pusse opp baby rom i januar. Tenker at baby skal sove der på dagen, mulig vi prøver natt og. Vi har soveromm rett ovenfor hverandre og stua like ved. Men vi må ha et sted å ha leker og litt klær ogsånnt som lille får.

Lillebror må dele rom med storebror etterhvert, men ser for meg han blir på rommet vårt i ganske mange måneder :))

Vi har planer om å pusse opp barnerom en gang etter jul. Først pusser vi opp et nytt rom til 5- åringen vår, også pusser vi opp det rommet som var 5- åringen sitt til baby:-)

Her sove han vel kansje 1 mnd me oss, så flytter vi han /hun på eget rom .. Ska begynna å fikse baby rommet nå i januar/februar :) glede meg ;)

Vhi har et gjesterom som vi egentlig er avhengige av, så her gjør vi ingenting med det før babyen skal ut av vårt rom ;-) er andremann så den kriblingen er ikke som med førstemann. Hihi ;-)

Jeg og paåpamannen skal flytte sammen i disse dager og da maler vi barnerommet med engang siden vi skal male flere rom uansett så da får han litt mer å gjøre jeg kan jo ''desverre'' ikke male:-P Men babyen skal nok sove på soverommet vårt en god stund kjenner jeg meg selv rett :)

Fikset for mange år siden! :P hehe.. Vi skulle muligens ta i mot en gutt som jeg er tante til, som fosterhjem, men siden vi prøvde selv ble det ikke aktuelt likevel. Rommet er lyseblått og lys grønt, og det blir ikke malt om selv om det blir en jente! hehe.. Da får vi stasje det opp med rosa innimellom! :P haha.. Jeg liker barnerom med mye farger som stimulerer hjernen, men som er behagelige. Babyen vil nok sove på vårt rom en stund, men flytter inn på rommet når vi føler tiden er riktig. Vi vil ha inn en sprinkelseng da, og i tillegg er det en etasjeseng der.. :)

Jeg ordner til barnerom før babyen kommer. Selv om sengen vil stå inne hos oss. Greit å ha det klart. Er nå jeg har tid, lyst og energi til det. Vet aldri hvilken baby vi får, og er ikke det første man tenker på, å lage barnerom, om man mangler søvn og energi.. :-)

Vi begynner å bygge barnerom nå rett etter jul :) Har vært hjemme hos foreldrene mine i jula og har fått med arvestykker som gyngestol og skap som skal stå på rommet til den lille <3 gleder meg til å se det hele komme sammen :)

Det er jo bare å starte når du har lyst :) Gjør ikke noe om det står litt :)
Her har vi et rom vi skal pusse opp. Men først skal vi bli ferdig med loftstua. Deretter blir det badet. Og så kommer barnerommet :)

Vhi har et gjesterom som vi egentlig er avhengige av, så her gjør vi ingenting med det før babyen skal ut av vårt rom ;-) er andremann så den kriblingen er ikke som med førstemann. Hihi ;-)[/quote]

Sånn er det her og, men vi venter nr. 3. Med første malte jeg rommet hennes og vi hadde et rom som var rydda til henne. Vi visste hvilket rom nr. 2 skulle ha, rydda og fiksa det vel skikkelig en stund etter at han begynte å sove der, han var 5-6 mnd tenker jeg. Vi vet hvilket rom nr. 3 skal ha, men det er det siste soverommet vi har, så der er det mye skrot. Det skal bli rydda, men babyrom blir det nok ikke før "babyen" nærmer seg året. Noen steder må vi ha litt av pikkpakket vårt. Leker er det fullt av på de to andre sine rom, og h*n kommer ikke til å leke alene på rommet på lenge uansett. Så sløve er vi..

Jeg har også bestemt meg for å ordne istand barnerommet nå etter oul 16 januar:) hvorfor vente? syns det er greit at når jeg ville flytte den lille på eget rom, så er det klart:) rommet ble nymalt for bare noen mnder siden (1uke før jeg tok positiv test:o) så jeg tenker at jeg ikke orker å male det igjen. Men jeg må flytte kontoret først, og så flytte inn barnerommet:) kanskje vi lager en tråd på nyåret, som vi kan vise frem litt barnerom, hvis noen er interessert i det!:) syns i allefall det er kjempespennende å snike litt:)

Jeg har også bestemt meg for å ordne istand barnerommet nå etter oul 16 januar:) hvorfor vente? syns det er greit at når jeg ville flytte den lille på eget rom, så er det klart:) rommet ble nymalt for bare noen mnder siden (1uke før jeg tok positiv test:o) så jeg tenker at jeg ikke orker å male det igjen. Men jeg må flytte kontoret først, og så flytte inn barnerommet:) kanskje vi lager en tråd på nyåret, som vi kan vise frem litt barnerom, hvis noen er interessert i det!:) syns i allefall det er kjempespennende å snike litt:)

God ide! Moro å se andres rom :) Og få ideer og tips :)

Nykommeren får nok ikke eget rom, selv om det nok blir et "eget hjørne". Den første tiden når baby er våken om natta, blir det å dele rom med oss. Deretter blir det å dele rom med storebror. Vi har leilighet på 80kvm, og to soverom.

Nykommeren får nok ikke eget rom, selv om det nok blir et "eget hjørne". Den første tiden når baby er våken om natta, blir det å dele rom med oss. Deretter blir det å dele rom med storebror. Vi har leilighet på 80kvm, og to soverom.
Nei, det er vel mange som har det slik :) er bare vi som er kjempeheldig å ha tre soverom:)

Jeg synes at det er så fjernt, langt unna. Noen tanker rundt temaet har jeg.

Vi vet hvilket rom vi skal bruke og dette rommet står nå helt tomt. Siden vi bor i helt ny leilighet så er alt stort sett hvitt og vi skal ikke male. Det blir nok bare interiør og ting som henges på veggen som vil vise at det er et barnerom. Jeg har ikke noe lyst til å ha et utpreget jente -eller gutterom men holde det så nøytralt som mulig.

Tenkte kanskje å starte i april når vi begynner å kjøpe inn annet babyutstyr.

Back
Topp