Babyprodukter?

Håpefull94

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Nå er det snart 6 år siden jeg hadde baby sist, og merker jeg husker svært lite av ting som angår stelleprodukter og lignende. Har begynt å gjøre litt klart på badet, og har hentet babyboks fra Kiwi, og skal hente fra apotek1 og noen av produktene fra Rema idag.

Men av type kremer, salve, pudder, såpe o.l., - hva trenger man? Eller, hva har dere kjøpt? Spesielle merker dere er glad i? Momhacks? Del gjerne dine tips og tanker om hva som trengs og ikke :)

Vi har brukt inotyol til begge og syns det er den beste bleiekremen :) og alltid hadd sånne tørre servietter som jeg tar vann på for å skåne huden litt for våtservietter osv :)

Minst mulig! Har aldri hatt behov for pulver og salver i alskens tuber. Såpe begynte vi ikke med før hun fikk nok hår til å trenge sjampo. Brukte litt olje i vannet av og til, men syns det ble glatt så det hørte sjeldenhetene til. Vasker bort bæsj med engangsserviettene fra Apoteket (6for100), vætet i vann og en god dæsj olje (Anglamark sin nå, men brukte De Greve sin babyolje før jeg oppdaget Anglamark sin) på hver serviett. Sjeldent babyrumpa trengte salve, men når det var rødt var vi snar med å bruke Bephanthen, og trengte omtrent aldri mer enn den ene smøringa før det var borte.

Når hun var rundt 8 mnd fikk hun en form for eksem, så da brukte vi canoderm på hele kroppen. Den mildere typen jeg ikke husker navnet når det ikke var aktive utslett.

Momhack: Jeg prøvde det ikke sist, men denne gangen skal jeg prøve å ha med disse servietter til apoteket i en liten matboks, med litt vann og olje i, i stedet for våtservietter. Jeg brukte de kun i stelleveska sist, men hver gang jeg brukte de fikk jeg litt dårlig samvittighet fordi jeg kjente at det var røffere for huden enn de jeg brukte hjemme. Jeg har lest at det skal holde i 2-3 dager minst i matboks, noen har de opptil 1 uke men da hadde de ikke olje i tillegg til vannet :-)

Ikke akkurat stelleprodukt, men kan tipse om at Leander matty (fantastisk fornøyd med den) passer perfekt i Ikea Sniglar stellebord:happy:

Vedlegg

• 9FE6AB6A-FB45-43D6-8C60-6F607B3FE5DD.jpeg
    9FE6AB6A-FB45-43D6-8C60-6F607B3FE5DD.jpeg
    3,5 MB · Visninger: 74
Minst mulig! Har aldri hatt behov for pulver og salver i alskens tuber. Såpe begynte vi ikke med før hun fikk nok hår til å trenge sjampo. Brukte litt olje i vannet av og til, men syns det ble glatt så det hørte sjeldenhetene til. Vasker bort bæsj med engangsserviettene fra Apoteket (6for100), vætet i vann og en god dæsj olje (Anglamark sin nå, men brukte De Greve sin babyolje før jeg oppdaget Anglamark sin) på hver serviett. Sjeldent babyrumpa trengte salve, men når det var rødt var vi snar med å bruke Bephanthen, og trengte omtrent aldri mer enn den ene smøringa før det var borte.

Når hun var rundt 8 mnd fikk hun en form for eksem, så da brukte vi canoderm på hele kroppen. Den mildere typen jeg ikke husker navnet når det ikke var aktive utslett.

Momhack: Jeg prøvde det ikke sist, men denne gangen skal jeg prøve å ha med disse servietter til apoteket i en liten matboks, med litt vann og olje i, i stedet for våtservietter. Jeg brukte de kun i stelleveska sist, men hver gang jeg brukte de fikk jeg litt dårlig samvittighet fordi jeg kjente at det var røffere for huden enn de jeg brukte hjemme. Jeg har lest at det skal holde i 2-3 dager minst i matboks, noen har de opptil 1 uke men da hadde de ikke olje i tillegg til vannet :)
Jeg leeer! Jeg har 2 barn som omtrent ikke har hatt hår på hode de første 1,5 årene.. så vi har heller ikke hatt bruk for shampo :hilarious: og enig med minst mulig, det tar bare opp plass og ender opp å gå i søpla med mye produkt igjen i seg..

Lev vel sin parfymefrie såpe til vask, tørrservietter med vann og olje til å tørke bort bæsjen, potetmel til stumpen , aco diaper spray og mustela vitamin barrierekrem hvis babyen skulle blitt litt sår :)

Bephapten salve og tørre kompresser til å vaske med. Gull verdt.

Kan jeg spørre hva slags kompresser dere bruker? :happy: Merke, størrelse? Høres jo veldig lurt ut, men i mitt hode som førstegangsmor er kompresser noe som brukes på store skrubbsår…:angelic:

Har brukt små bomullskluter på begge barna mine. har vridd opp noen kluter og lagt dem i en plastpose mår vi skulle ut. Må da ha en pose, evt en våtpose til skitne kluter. Fungerer veldig bra, og blir mininalt med søppel! Har ellers kun brukt sinksalve om de har blitt såre, og kokosolje i badevannet.

Signerer minst mulig! Her har det kun vært vann og olje første året ca. Evt litt bleiesalve om det blir rødt. Har ikke hatt behov for pudder, såpe eller kremer. Her har det også vært hårløst til nesten 2 år, så har holdt med å dra over skallen med en våt klut :hilarious:

Vi har en gutt født okt 2020, han har atopisk eksem som var veldig ille fra 1 mnd og veldig mye skurv, vi måtte rett og slett prøve oss frem med oljer, kremer og såper. Til han har vi brukt tørrkluter med vann (og babyolje ved behov) til bleieskift, men hatt våtservietter tilgjengelig i stelleveska dersom skulle være behov for det. I bleieområdet har vi brukt mest Inotyol og litt Bempathen i ny og ne, itillegg til pudder ved behov. Vi brukte babyolje i badevannet og begynte å vaske hodebunnen/håret hans med babysåpe fra han var 2mnd da det var det som funket best for han.

Inotyol til såre rumper og badeolje til badevannet holder i massevis.
Tror ikke ungene ble såpet inn med shampoo før de var 2-3 år og fikk matrester og kliss i håret.
Vann gjorde jobben mesteparten av tiden.

libero bodylotion fra eldstemann står i hylla ennå, den har aldri blitt brukt..

Nå er det snart 6 år siden jeg hadde baby sist, og merker jeg husker svært lite av ting som angår stelleprodukter og lignende. Har begynt å gjøre litt klart på badet, og har hentet babyboks fra Kiwi, og skal hente fra apotek1 og noen av produktene fra Rema idag.

Men av type kremer, salve, pudder, såpe o.l., - hva trenger man? Eller, hva har dere kjøpt? Spesielle merker dere er glad i? Momhacks? Del gjerne dine tips og tanker om hva som trengs og ikke :)
eg har barn og har ofte brukt fuktig kluter og eg har gutt på 3 år han bruker lit forskjellig ting til han :-)

Kjempefin tråd!!! :gen014

Jeg bare lurer litt på et videre spørsmål: Er førstegangs og har planlagt å bruke tørre engangskluter med vann og olje. Men burde jeg bruke vaskekluter eller lignende helt i begynnelsen? Kan engangsklutene bli for såre?

Kjempefin tråd!!! :gen014

Jeg bare lurer litt på et videre spørsmål: Er førstegangs og har planlagt å bruke tørre engangskluter med vann og olje. Men burde jeg bruke vaskekluter eller lignende helt i begynnelsen? Kan engangsklutene bli for såre?
Ikke nødvendig mener jeg i allefall! De fleste merkene er ganske så myke, som tynt tøy :)

Back
Topp