Babyprodukter man må ha!

lanoliten

Elsker forumet
Skal ut å handle inn til stellebordet snart, men har null peiling på ka æ kjøpe inn av produkter...

Hvilke produkter er bra, hva har æ bruk for, merker osv...

Tar gjerne imot andre tips også,
eks gode brystvorte kremer og hvor man får kjøpt de beste klutene, smekkene...

Skal ikke være lett alt dette nye, e gla æ har dere!!!... [;)]

Inotyol (sinksalve) Den kjøpes på apoteket, er litt dyrere enn vanlig sinksalve, men den funker SÅ mye bedre! Vanlig sinksalve funker jo ikke i det heletatt.... 

De beste klutene (syns jeg) du finner på sparkjøp!

Noen små, med rosa,gul eller blå bord rundt hele kanten - de er helt supre og jeg har blitt anbefalt disse!
Gulpekluter finner man også på sparkjøp - de heter flanellsbleier eller noe-bleier (husker ikke helt navnet, men disse er ikke så mye som flanellsbleiene)

er sikker på at sparkjøp har gode smekker også, men disse har jeg jo ikke prøvd ut enda[:)] ellers har dem jo smekker på princess, dagligvarebutikker osv.

Du får vel bruk for...hmm
Zinksalve
Babyolje (til å ha i badevannet?)
fuktighetskrem til barnet (finnes en super som  heter A-creme)
Inotyol (brukes på såre barnestumper, og er veldig veldig god har jeg fått høre!)
våtservietter ?
neglesaks for bittesmå toddelotter [:D]
og bleier da selvfølgelig..

en god brystsalve jeg har fått anbefalt er: Purelan

det var det jeg kom på som ligger i mitt stellebord for øyeblikket [:D]

En badeolje fra apoteket som heter BALNEUM HERMAL!!!
Mye bedre enn babyolje, som det er parafin i og som ikke trekker inn i huden...
BALNEUM HERMAL blir anbefalt for mye, og for tørr hud/atopisk eksem osv...
Men jeg har alltid brukt den i vannet til datteren min, og den trekker ordentlig inn og barnet blir ikke så glatt som med babyolje...
Du må ofte spørre etter flasken...ikke alltid den står fremme. Koster ca 160kr for en stor flaske.
Flasken er ikke fin, men det er innholdet!!!!!

Jeg bruker bare Idominsalve,som er Sveriges svar på Inotyol... Hamstrer den når vi er i sverige [:)]

Ellers kommer man langt med en god babyolje, mesoft kompresser og vann![:)] Man trenger ikke våtservietter..

Febermåler, liten neglesaks, nesesuger, saltvannsdråper og paracet er også greit å ha i hus![:)]

Men, når man har babyolje i badevannet, skal man ikke bruke såpe og shampo i tillegg?

ORIGINAL: lanoliten

Men, når man har babyolje i badevannet, skal man ikke bruke såpe og shampo i tillegg?

jeg brukte kun olje på snuppa når hun var så lita...

Nei... De blir jo ikke skittne de småttissene [:)] Kun babyolje.

Nei det trengs ikke [:)] Jeg bytta ut olje med en mild såpe etterhvert på patrick, da han hadde mye hår, og håret ble veldig fett av olje..

jeg brukte stort sett bare olje fra babyline(apotek) til storebror, og bruker det merket enda...

ellers vil jeg anbefale avent sin bryst salve, den er mye bedre en purrelan..

ORIGINAL: Markmusa

Mja æ veit nu ik heilt.. Har nu sett en del skittne bebisa, m bæsj fra mellom tærne til oppi håret...
heheheh
Men skal vel bruke våtservietter på det, før di legges i badekaret [:)]
Kjenner æ bynner å glede mæ til å bade bebisn min nå...

ORIGINAL: Markmusa

Mja æ veit nu ik heilt.. Har nu sett en del skittne bebisa, m bæsj fra mellom tærne til oppi håret...
heheheh
Men skal vel bruke våtservietter på det, før di legges i badekaret [:)]
Kjenner æ bynner å glede mæ til å bade bebisn min nå...

Hehe, man kan vaske av først, før man legger babyen i badet, ja [:D]

Jeg anbefaler å heller bruke Mesoft og vann/olje på bæsjebleier enn våtservietter på sart babyhud. Fåes på apoteket og ser sånn ut:

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=2123&c=&g=false&ref=search

Kan man få kjøpt dem på butikk også?

ORIGINAL: firsttime1

Kan man få kjøpt dem på butikk også?

vis det var meg du spurte så tror jeg ikke det[>:]. Men de hadde KJEMPE rask levering. ble helt overgjett[;)]

Hmm da er det jo bare å bestille[;)]

ORIGINAL: [Malin]

Jeg anbefaler å heller bruke Mesoft og vann/olje på bæsjebleier enn våtservietter på sart babyhud. Fåes på apoteket og ser sånn ut:

signerer denne på det sterkeste!!  sleger det på apoteket! Har akkurat fått nytt design.

ORIGINAL: TauZa

ORIGINAL: [Malin]

signerer denne på det sterkeste!!  sleger det på apoteket! Har akkurat fått nytt design.

Å? Huske du hvoran di ser ut nå?

Men må vel ha våtservietter uansett,
sånn for å ha i stelleveska, for ett "quik fiks" når man ikke er hjemme...??

tror de har blitt røde? og heter engangsservietter baby eller noe?

Æ kjøpt Bepanthen salva på Apoteket.. Den e billiar enn Inotyl, men beregna på akkurat det samme og e en babykrem.

Åsså kjøpt æ heile serien te Libero, for den va lilla å æ lika lilla... Den va fri for parabena og alkohol og sånn åsså så.. Den kjøp man på Rema :)
Men ammeinnleggan te Libero syns æ e stor og klompat, så æ kjøpt Natusan sine :)

De e gjev de derre engangs stelleunderlagan og!! Så har di nån supermyke engangsvaskekluta som e tørr! E jo ikkje alle onga som tåle de herre våtserviettan :)

Så på di linkan som mammatilsnuppa la ut, at di fleste t libero sine produkta fikk god omtale.
Så kanskje man sku bære kjøp alt i ett å holde sæ t d...
(e også gla i lilla...) [;)]

Va litt overrasket over korr dårlig sebamed e...! Trudde d var ett bra merke, men men...

Haha!! Høres sikkert jævla teit ut, men æ har ei svart hylla oppførr stellebordet, så æ føl at di lilla produktan gjør sæ goooodt oppå der!! [:D]
*flir te sæ sjøl*

Back
Topp