Babypakker fra Apotek1, REMA og Kiwi

Sol.i.hjertet

Gift med forumet
Assistert-jentene
Novemberbarna 2021
Hei!
Tenkte bare å dele med dere etter å ha hentet babypakkene i dag. Myye bleier og våtservietter:hilarious: I REMA sin pakke mangler det en pakke tørrservietter, for det var de tomme for på butikken jeg var innom.

MEN! Jeg har også noen spørsmål. Dere som har barn eller erfaring;
- Hvilke bleietyper anbefaler dere?
- Og evt våtservietter?(Skal kun brukes når man MÅ altså, på farten og slikt).
- Og hva tenker dere om MAM-flasken?
- Og denne smokken?
- Og disse er kanskje ikke de beste ammeinnleggene som finnes, evt anbefaler dere noen andre? Utenom i ull/bambus. Er det i hele tatt vits i å bruke slike i papir? Jm frarådet meg det mtp å bli sår etc.
 

Vedlegg

  • B8B03FF1-C207-456A-8348-C3AEFC3A7D82.jpeg
    B8B03FF1-C207-456A-8348-C3AEFC3A7D82.jpeg
    2,1 MB · Visninger: 95
  • AB8189E2-EAF5-4A17-80B5-5F0E28CEBB63.jpeg
    AB8189E2-EAF5-4A17-80B5-5F0E28CEBB63.jpeg
    2 MB · Visninger: 95
  • 11E4F68B-1A63-4D5B-A0FA-0D762AF2FC2B.jpeg
    11E4F68B-1A63-4D5B-A0FA-0D762AF2FC2B.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 94
Hei!
Tenkte bare å dele med dere etter å ha hentet babypakkene i dag. Myye bleier og våtservietter:hilarious: I REMA sin pakke mangler det en pakke tørrservietter, for det var de tomme for på butikken jeg var innom.

MEN! Jeg har også noen spørsmål. Dere som har barn eller erfaring;
- Hvilke bleietyper anbefaler dere?
- Og evt våtservietter?(Skal kun brukes når man MÅ altså, på farten og slikt).
- Og hva tenker dere om MAM-flasken?
- Og denne smokken?
- Og disse er kanskje ikke de beste ammeinnleggene som finnes, evt anbefaler dere noen andre? Utenom i ull/bambus. Er det i hele tatt vits i å bruke slike i papir? Jm frarådet meg det mtp å bli sår etc.
Vi har bare brukt Libero touch bleier til våre barn, siden flere av dem har fått bleieutslett av andre typer:rolleyes: Dyrere, men er 2 pakker for 79kr hos meny på fast tilbud:joyful: Våtserv går vi for Lillego, for de er sensitive nok, billige (ofte 10kr-marked på meny), og er våte nok. Flere andre typer, følger liksom hele pakken med når du drar ut én serviett, eller de er ikke våte nok. Men smaken er som baken! :hilarious::hilarious:

Når det gjelder smokker har våre kun brukt NUK i starten, da det er det vi fikk på nyfødtintensiven på Riksen med førstemann. Dog når de er over 1år har vi brukt litt forskjellig da de har akseptert forskjellige design:) Min nr.5 tok IKKE smokk overhode, så der prøvde jeg alle mulig typer før jeg gav opp da han var 6mnder:hilarious: Så ikke sikkert barnet ditt liker/tar smokk! Hadde ikke helt troa når venninner sa de ikke hadde smokkebarn før jeg fikk et selv:)

Mine har fått lite flaske når jeg har ammet, men når det har hendt at jeg har vært hos frisøren el har de fått NUK flaske.

Ammeinnlegg har jeg foretrukket engangs med ullinnlegg oppå, siden deg blir så mye søl ellers og de må vaskes hyppig. Har ikke noen preferanser på merke egentlig:happy:

Men lurt med babypakker, for da får man testet litt forskjellig og funnet sine/babyens favoritter! :joyful:
 
Vi foretrekker libero touch frem til vi begynner med up & go og våtservietter liker vi lillego sine. Vår tok ikke smokk så har ingen erfaring der, men vi var stor fan av mam flaskene, min var flaskebarn:happy:
 
Sniker litt fra mai :happy:

Når har jeg opparbeidet meg hele 3mnd erfaring :hilarious:

Men vi bruker Libero Tuch bleiene, vi har prøvd litt annet, men vi liker dem best... Nå er det jo hver 4.pakke gratis hos kiwi, 2 gir 89 hos Meny og noe rabatt hos Rema også, med Æ appen.

Vår tar nesten alle smokker vi har prøvd, men i starten hadde hun ganske liten munn, så vi brukte Mam 0-2mnd smokk, også kjøpte jeg en på apoteket som heter Suavinex, og det er favoritten :)den fåes kjøpt i - 2mnd,så den er ikke så svær:)

Flaske har vi ikke prøvd enda :)
Jeg bruker nå bare ammeinnleggene fra Rema(lev vel) og jeg syns de funker fint. Medela har noen som er veldig gode, men de er mye dyrere... Ull ble bare tull syns jeg :p
Brukte Purelan på brysknoppene hele tiden i starten og da kan man ikke ha ull uten noe engangs, blir bare søl o_O
 
Sniker
Bleier: Test litt forskjellig. Den beste bleia er den dere synes sitter best på ungen. Det kan variere gjennom hele bleieperioden da passformen på babyen forandrer seg. Noen får utslett av pampers mens andre bare kan bruke pampers for eksempel :p helt individuelt, bare å prøve seg frem :)

Ammeinnlegg: Ull/bambus er vel og bra, men om du lekker mye, som man oftest gjør mest de første 3 månedene er det ikke sikkert det absorberer nok. Om du har såre på brystknoppen eller får sopp bør du i tillegg koke ullinnlegg i en kjele og bytte svært ofte. Med andre ord er min erfaring at papir innerst og ull utenpå er best i starten. Hva da med sår? Purelan salve er løsningen. Bruk Q-tips for å ta salve og smør på ammeinnlegget et tynt lag der hvor brystknoppen din treffer. Ingen gnisninger og ingen irritasjon på grunn av papirinnlegget da. Veldig viktig å bruke q-tip hver gang du tar purelan og ny q-tip for hver gang, dette for å unngå bakterier mellom salven og puppene dine. Brystbetennelse kan blant annet oppstå når bakterier kommer i kontakt med sår på brystknoppen. Bruk også samme fremgangsmåte for å smøre ut purelan på puppen eller eventuelt helt nyvaska og rene hender.
Bare å prøve seg frem med innlegg. Jeg har prøvd disse og gir følgende tilbakemelding. Avent: dyre og kjøpes på apotek, og definitivt mye bedre enn alt annet. Libero: ganske ok og mitt andrevalg. Rema og Coop änglamark: heeelt elendig i sammenligning med de andre, må bytte innlegg mye oftere men funker som en nødløsning eller når man må bytte innlegg ofte pga sopp eller sår.

Våtservietter: anbefaler egentlig ikke dette selv, synes huden blir klissete og rar. Du kan bruke tørrservietter på farten. Putt en Haug i en tett boks eller plastpose. Før du drar ut tar du litt lunka vann og et par dråper babyolje i posen/boksen og Vipps har du våtservietter. Ikke alltid jeg har klart å planlegge og da synes jeg neutral sine har vært beste alternativ :)

Smokk og flaske: Gode alternativer her er bare de som babyen liker. :)
 
Bleier: Vi endte opp med å teste ut litt forskjellige bleier sist, likte best libero sine både vanlig og touch. Når han ble litt eldre, 7-8 mnd gikk vi over på Coop sine og bruker de fortsatt. Veldig fornøyd med de:)

Våtservietter: har de siste mnd testet en del forskjellig og endt opp med Coop änglamark sine. Brukte omtrent ikke våtservietter før han var over året da han fikk en del utslett av det og at jeg likte bedre å bruke tørre engangskluter med olje.

Flasker: brukt både MAM og Philips sine flasker og er fornøyd med begge deler, har hatt et flaskebarn:)

Smokk: min har tatt fint i mot både MAM og Philips sine smokker, han tok smokk fra dag 1 pga stort sugebehov.
 
Hei!
Tenkte bare å dele med dere etter å ha hentet babypakkene i dag. Myye bleier og våtservietter:hilarious: I REMA sin pakke mangler det en pakke tørrservietter, for det var de tomme for på butikken jeg var innom.

MEN! Jeg har også noen spørsmål. Dere som har barn eller erfaring;
- Hvilke bleietyper anbefaler dere?
- Og evt våtservietter?(Skal kun brukes når man MÅ altså, på farten og slikt).
- Og hva tenker dere om MAM-flasken?
- Og denne smokken?
- Og disse er kanskje ikke de beste ammeinnleggene som finnes, evt anbefaler dere noen andre? Utenom i ull/bambus. Er det i hele tatt vits i å bruke slike i papir? Jm frarådet meg det mtp å bli sår etc.
Likte den type sutte og mam flaskene best :) Brukte også dr brown flaskene men synes bare det blei veldig mye ekstra styr og utstyr som egentlig bare var unødvendig til vårs bruk. Trenger man dem var dem absolutt bra. Våtserviettene brukte vi libero sine, brukte å kjøpe sånn 3pk.

Bleier brukte vi lengst periode med pampers og så når han ble større var rema 1000 sine en klar favoritt! (Sku prøvd rema sine før) Prøvde lgså libero sine. Når det gjelder bleier tror jeg det kommer veldig ann på barnet og at man bare må prøve seg frem. Noen bleier sitter bedre på barnet en andre, og noen barn reagerer kanskje på visse type bleier. Syns noen holdt bedre på urin og at det ikke like lett ble lekasjer. Men som sagt, veldig individuelt :happy: Dere må nok bare prøve dere litt frem
 
Vi har prøvd ut mangen forskjellige bleier, men havnet alltid tilbake til Libero Touch de første mnd, og etterhvert Libero Comfort! Når jenta ble rundt 6mnd og begynte og sitte, så begynte vi med Libero Up&Go!

Vi bruker våtservietter nesten så og si fast ved bleieskift etter 3mnd, og da bruker vi all slags forskjellige! Alt fra dyre Libero til First price, alt etter hvor vi handler! Firstprice sine synes vi er AKURATT like gode som Libero sine, og sykt stor prisforskjell:hilarious: men digger våtservietter med plastik lukkelokk, og ikke tape:hilarious:

Men nå har vi ei jente som verken har reagert på verken bleier eller våtservietter da!

Vi har ikke prøvd noe annet enn MAM Flaskene, men er sykt fornøyde med dem vi, og kommer ikke til og bytte! Samme med smokk, vi har prøvd forskjellige bare for utsendets skyld(navn), men Mam sine har desidert falt best i smak:happy:
 
Back
Topp