Babyolje

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Fant dette på nettet nå nettopp.
http://charlotte1987.blogg.no/1290457078_derfor_br_du_ikke_bru.html

Her skriver bloggeren om at Natusan babyolje ikke er bra for huden og at det ikke trekker ned i huden, men lager en hinne som ikke slipper til fuktighet osv.

Jeg stoler jo ikke blindt på det jeg leser i en blogg eller nettet for den saks skyld, men man blir jo litt skeptisk.
Så da lurer jeg på om noen her har erfaring med dette produktet?
Og hva kan dere isåfall anbefale?

Cosacita skrev:
Fant dette på nettet nå nettopp.
http://charlotte1987.blogg.no/1290457078_derfor_br_du_ikke_bru.html

Her skriver bloggeren om at Natusan babyolje ikke er bra for huden og at det ikke trekker ned i huden, men lager en hinne som ikke slipper til fuktighet osv.

Jeg stoler jo ikke blindt på det jeg leser i en blogg eller nettet for den saks skyld, men man blir jo litt skeptisk.
Så da lurer jeg på om noen her har erfaring med dette produktet?
Og hva kan dere isåfall anbefale?

jeg har hørt det samme... men vet ikke hva som stemmer? eneste jeg har erfart er at ihvertfall min lillle snuppe absolutt ikke fikk noe mykere hud av olje..

Jeg er ikke fan av natusan. Jeg har vært veldig fornøyd med dr.greve sine barneprodukter som fås på apotek. Jeg har pleid å ha bittelitt olje i badevannet. Men det er visst anbefalt å heller smøre de med det etterpå. Er vanvittig mange bebier som kommer på barneklinikken pga stygge fall rett og slett fordi foreldre glipper de når de har badet i olje. Men som sagt, den dr.greve for barn syns i allefall jeg er bra.

Her i huset tåler vi ikke natusan,verken jeg eller mini. Men er strålende fornøyd med Dr Greve sine produkter :) Smører etter bad da istedet for å ha olje i vannet. Nå bruker vi dr greve dusj og bad til mini.

Takk for svar! :)

Dr.Greve bruker jeg selv i dusjen, men visste ikke at de hadde produkter til babyer også. Har jo hørt mye godt om det merket, så dette skal jeg notere meg :)

Babyline sine produkter har kommet bra ut i tester og skal ikke inneholde de "farlige" stoffene

Cosacita skrev:

Dr.Greve bruker jeg selv i dusjen, men visste ikke at de hadde produkter til babyer også. Har jo hørt mye godt om det merket, så dette skal jeg notere meg :)

Du får kjøpt Dr.Greve Pharma produktene på apoteket i tilfelle du ikke visste det :)

Jeg bruker heller ikke natusan sine produkter. Har svææært sjeldent brukt olje eller krem for å smøre inn barna. De har hatt helt normal myk babyhud, og da ser jeg ikke vitsen med å smøre de ;)

esilenot skrev:

Cosacita skrev:

Du får kjøpt Dr.Greve Pharma produktene på apoteket i tilfelle du ikke visste det :)

Takk for tipset :)

Det stemmer på en prikk! er vel nesten 100 eller 90% parriffinnum liqium eller kordan det skrives i den oljen, også kaldt mineral oil. dette er et billig fyllprodukt og lager som du sier bare en hinne utenpå huden. den mykgjør og "gjør godt" for huden i begynnelsen, men på sikt tørker den ut huden og den blir tørr og avhengig av fukt fra produkter om du skjønner.. samme som lanolin i leppeprodukter. babyoil til babyline inneholder ikke denne ingrediensen og er super! bruker den selv!

Har aldri brukt natusan sin babyolje. Trur eg brukte Änglamark sin (coop) forrige gong, men ikkje ofte...synest alle babyoljar luktar så rart. Dessuten såg eg ikkje heilt behovet. Brukte litt ved massasje. Trur eg skal unngå det så langt som råd denne gongen:)
Ev bruke ein av planteoljar.

Back
Topp