Babyolje og salver?

trinej79

Andre møte med forumet
Hvilke babyprodukter skal dere bruke? Babyline, natusan eller seba med? Eller finnes d flere produkter som er å anbefale?

bruker a-cream her på marie,og mat olje i bade vannet...det eller rent vann....
gjør det pga,tørr hud og allergi i familien...

fungerer veldig fint syntes jeg..

klem[:)]

Hei, her bruker vi bare Babyline og er veldig godt fornøyd med det.

Jeg har brukt Natusan hele veien og det har funket for oss.

Går for Natusan siden det er ett av de merkene som er mest brukt og er bra for allergikere[:)]

Natusan lukter også veldig godt. Lukter liksom baby etter et bad.
Tenkte jeg skulle ha Natusan samt olivenolje liggende, kjekt å ha begge, siden jeg bruker oliven til vanlig. Såpe skal man ikke bruke mye av. A-creme er kjempefin å ha, og selv om den koster endel, er den drøy og du har den lenge! Zinksalve og pudder er kjekt og ha i tilfelle sår rumpe. Dersom du skal vaske av bæsj på rumpa, lønner det seg å bruke vann og olje på en klut. Det fjerner alt på et blunk. Bruk våtservietter minst mulig. Jeg brukte det for ofte på minstejenta, men har lært nå [:)].

Jeg har hørt at man ikke skal bruke Natusan fordi det kan være hormonforstyrrende jeg.[&:]Men da er det jo helt fjernt at det selges, og at det har blitt brukt i alle år. Jeg ble jo sånn ca normal jeg....[:D]

Takk for svarene,men hva er A- creme?

ORIGINAL: Elisabet

Jeg har hørt at man ikke skal bruke Natusan fordi det kan være hormonforstyrrende jeg

Er det ikke våtservietter man ikke skal bruke (ofte) fordi det er hormonforstyrrende (kan føre til sterilitet)?
Det er i alle fall det jeg har hørt. Jeg har ikke satt meg inn i dette enda, men har vært med på noen bleieskift med min nyfødte nevø (6 uker) sammen med min mor som er avdelingsleder i en småbarn-barnehage. Hun holder seg stort sett oppdatert... I følge henne skal man ikke bruke våtservietter (Så sant man ikke er på tur ogikke har tilgang på vann etc), og man skal kun bruke olje ved bleieskift om det er sår stump, ellers skal man kun bruke vann.
Men som sagt - det er så lenge igjen til min tur at jeg har liksom ikke begyndt å tenke så mye på det enda...

Man bør unngå produkter som f.eks. Natusan, da det den siste tiden er oppdaget uheldige stoffer i slike såkalte "milde" produkter. De fleste fødeavdelinger har f.eks. nå helt sluttet med Natusan og tilsvarende konkurrerende produkter.
Jeg anbefaler å ta turen til Helios og kjøpe produkter fra babyseriene de fører der, de er garantert fri for kunstige tilsetninger, E-stoffer og kreftfremkallende stoffer. På Helios har de en salve (vaselinaktig) som er mye bedre enn sinksalve også, mot tørre/såre stumper.
Forøvrig er det veldig sjelden man faktisk trenger å bruke noe annet enn rent vann og en myk klut.

Natusan er ikke bra for allergikere. Det er funnet en rekke allergifremkallende og kreftfrekallende stoffer i Natusan såvel som i tilsvarende konkurrerende serier. Fødeavdelingene har begynt å ikke anbefale slike serier.

A-Creme bør man være forsiktig med dersom man er disponert for allergi. Den inneholder nemlig jordnøttolje, det er det samme som peanøttolje og kan føre til at man utvikler allergi. Man skal også være forsiktig med aloevera, for dette kan en faktisk også reagere på...

jeg skal bruke babyline[:D]

Endte opp med å kjøpe babyline sine produkter, syns di virket bra, ingen parafyme og lite tilsetningsstoffer. Håper jeg har valgt riktig.

Back
Topp