Babyolje i badevann

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Hvilken bruker dere? Jeg har brukt neutral babyolje, men leste bak på pakningen at den ikke skal brukes i badevann. Wææ. Har ikke kommet på å lese tidligere da de på apoteket sa den var fin å bruke. Nå vet jeg ikke helt hva som er greit å ikke. Han får fort utslett, så unngår såpe o.l så lenge som mulig.

Jeg bruker Natusan babyolje. Har ikke lest på pakken, men hun får ikke utslett av den i hvertfall :) tror du kan fortsette å bruke Neutral om du selv føler det har gått bra hittil og han ikke har fått utslett eller blir veldig tørr av den.

Vi bruker den vi har, for tiden anglamark, ofte libero og av og til natusan.

Jeg leste forøvrig om neutral babyolje på neutral sin nettside nettopp og det står bruk i badevann eller på huden etterpå

Veldig rart

Jeg også bruker neutral, men grunnen til at det ikke anbefales i badevannet er at babyen blir så glatt og det kan være lett å miste den... Spesielt når den skal løftes ut av badebaljen. Vi sitter på badegulvet og bader babyen, så da tenker jeg det går bra :)

Det blir de jo av alle oljer, det et jo det som et meningen med olje i vannet....

Vi bruker Balneum hermal badeolje fra apoteket.
Den brukes på nyfødt intensiv avdelinger rundt om, så jeg føler meg trygg på den. Og den lukter godt

Natusan sin men vurderer å gå og bruke olivenolje:p

Bruker libero sin og natusan mener jeg på, men hun blir så rød i bleieområdet så lurer på om hun reagerer på heksanrestene etter ekstraheringen av oljen, skal se om apoteket har en kaldpresset type, hvis ikke får vi kjøpe olivenolje på butikken ;)

Bruker libero sin og natusan mener jeg på, men hun blir så rød i bleieområdet så lurer på om hun reagerer på heksanrestene etter ekstraheringen av oljen, skal se om apoteket har en kaldpresset type, hvis ikke får vi kjøpe olivenolje på butikken ;)
Her var det mye jeg ikke forsto,men ok. Vanlig olivenolje? Hva er fordelen med å bruke det? :)

Jeg også bruker neutral, men grunnen til at det ikke anbefales i badevannet er at babyen blir så glatt og det kan være lett å miste den... Spesielt når den skal løftes ut av badebaljen. Vi sitter på badegulvet og bader babyen, så da tenker jeg det går bra :)
Jeg bader også i balje på gulvet. Likevel, merkelig å skrive det sånn. Virket jo som om det var farlig.

Her var det mye jeg ikke forsto,men ok. Vanlig olivenolje? Hva er fordelen med å bruke det? :)

Haha :-P sorry det blei litt mange fagutrykk... det er to måter å utvinne vegetabilsk olje på. Enten så kan man presse den ut, som er relativt kostbart (også kaldt kaldpresset olje), eller så bruker man et løsemiddel (som oftest, hvis ikke alltid, heksan). Dette blir fjernet etterpå, men det er aldri mulig å få det helt vekk. Det er løsemiddelet jeg tror frøkna reagerer på. Velger jeg kaldpressa olje fra butikken er jo den bedre med tanke på at det ikke inneholder rester av løsemiddel.. ;)

Back
Topp