Babynest

Påskeharen

Glad i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
✨️Julestjernene2023✨️
Bruker dere babynest? Jeg hadde ikke tenkt til det på grunn av anbefaling fra LUB, men vurderer å kjøpe en nå likevel.
 
Ja, har det i sofaen så jeg kan legge henne fra meg trygt litt innimellom:happy:

Er nestet såpass trangt at det holder baby i ryggleie? Lillegutt har en tendens til å ende opp på siden og det skal de jo helst ikke.
 
Er nestet såpass trangt at det holder baby i ryggleie? Lillegutt har en tendens til å ende opp på siden og det skal de jo helst ikke.
Den er ganske åpen så hun kan komme seg litt over på siden, men ikke helt over så hun kan klare å rulle over på magen, det er enda noen måneder til. De skal legges og sove på ryggen, men man kan ikke kontrollere konstant at de ikke ligger litt på siden når man selv sover. Man skal ikke legge dem til å sove på siden fordi de da kan rulle over på magen, men legges de på ryggen og de havner litt på siden mens man er en kjapp tur på do så er det bare sånn. Jeg var ekstremt bekymret for det med første barnet, men HS sa at så lenge jeg la på rygg så klarer hun ikke komme seg på magen så liten. Man kan rulle et håndkle å ha på sidene så hen ikke kommer seg på siden - men anbefales ikke i nærheten av hodet pga kvelningsfare.
 
Bruker Babynest :)
 
Har også nest klart til lille kommer ut :happy: Brukte det kjempemasse til storebroren :) Så lenge man følger med så tenker jeg at det er trygt :)
 
Den er ganske åpen så hun kan komme seg litt over på siden, men ikke helt over så hun kan klare å rulle over på magen, det er enda noen måneder til. De skal legges og sove på ryggen, men man kan ikke kontrollere konstant at de ikke ligger litt på siden når man selv sover. Man skal ikke legge dem til å sove på siden fordi de da kan rulle over på magen, men legges de på ryggen og de havner litt på siden mens man er en kjapp tur på do så er det bare sånn. Jeg var ekstremt bekymret for det med første barnet, men HS sa at så lenge jeg la på rygg så klarer hun ikke komme seg på magen så liten. Man kan rulle et håndkle å ha på sidene så hen ikke kommer seg på siden - men anbefales ikke i nærheten av hodet pga kvelningsfare.

Takk for gode tips og info! Jeg prøver å dytte dyna litt innunder siden, men det har skal prøve med håndkle i stedet! Også skal jeg få mannen til å kjøpe et babynest for meg:)
 
Ikke blitt så mye brukt enda hos oss, men regner med at når mannen skal tilbake på jobb på mandag så blir jeg å drasse det med meg rundt i huset etter hva jeg skal gjøre :p har ikke kjøpt noe bæretøy enda så må ha en plass å legge fra meg baby :)
 
Har kjøpt men aldri brukt på tidligere barn da det ikke var sånne ting på markedet da. Jeg brukte å bygge opp puter i sofaen så synes det er en kjempekjekk ny ting når de er små.
 
Fikk av ei venninne, så gledes til å prøve ;) aldri hatt det før..
 
Har hatt guttungen hjemme i en halv dag og er allerede helfrelst med tanke på babynest. Han eeeelsker det og åler seg så langt opp mot enden som han får til. Liker den følelsen av å ligge trangt og trygt. Så lenge noen alltid passer på, er det ingen fare med det så vidt jeg vet.
 
Vi har også nestet i sofaen Og elsker det! Han ligger der og sover om kvelden, mellom oss når vi spiser kvelds og ser på TV ☺️ Mannen synes det er kjempekoselig :D
 
Hadde med storesøster og har nå med lillesøster. Kjempefint å ha i sofa så jeg kan legge henne ifra meg. Hun sover i det på natta også i senga vår. Da har hun ei pute som holder hodet hennes i midtstilling, for å forhindre favorittside og at hun ruller på siden. Den er genial.
 
Bruker babynest i sofaen og i dagsenga. Veldig praktisk synes jeg :) Sover ikke i det om natta da.
 
Back
Topp