Babynest

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
Jeg bestilte et babynest hos Vida’s babynest. Kjempe fint nest, men jeg brukte det veldig lite. Hadde en baby som hadde behov for kroppskontakt hele tiden.

Jeg har hjemmesydd, i gammelrosa etter foreløpig yngste. Blir det gutt har jeg lyst til å bestille ett sennepsgult :Heartblue

Jeg har et fra guttungen var liten, så krysser fingrene for at det er i like god behold :happy:
Er så praktisk :happy:

Jeg har solgt det forrige vi hadde. Denne gangen tror jeg at jeg vil sy et. Kom gjerne med tips til oppskrift:)

Jeg har solgt det forrige vi hadde. Denne gangen tror jeg at jeg vil sy et. Kom gjerne med tips til oppskrift:)
Jeg er fornøyd med den fra stoff og stil, men at du legger til litt ekstra på sidene så kantene blir høyere. Og fyller de med billige puter fra f. eks IKEA istedet for en rull med platevatt :happy:
Ligger en del ulike fremgangsmåter på YouTube og div blogger.

Kjøpte et babynest sist, men klippet ut bunnen etterhvert så jeg kunne bare flytte den over babyen, istedenfor å flytte babyen når han hadde sovnet :p Sovnet ofte under amming og ble ofte vekt av flytting, så for å unngå en ny runde ble det løsningen før han ble flyttet over i egen seng. Etterhvert ble jo nestet for lite og det måtte barrikaderes med alskens puter og dyner. :hilarious: Nestet ble sjelden brukt utenom sengen. Sov mest på meg eller til nød i vugge på stua.

Har et fra babydan, og brukte det mye med første, men hadde ikke valgt det igjen. Lave kanter og veldig "slaskete"... Ønsker meg nok et større og mer solid denne gangen.

Kjøpte et i 2015 som vi har brukt masse på begge ungene. Akkurat nå er det til utlån hos et tantebarn, så da blir det fjerde ungen som får bruke det, dette her :)

Har fra Voksi. Kjempefornøyd så skal bruke det på denne reka også :)

Jeg er fornøyd med den fra stoff og stil, men at du legger til litt ekstra på sidene så kantene blir høyere. Og fyller de med billige puter fra f. eks IKEA istedet for en rull med platevatt :happy:
Ligger en del ulike fremgangsmåter på YouTube og div blogger.

Takk for utfyllende og godt svar! Det skal absolutt sjekkes ut, og så må jeg tørke støv av symaskinen:D

Tips til de som vil sy selv:
Det er lukkingen til slutt som er noe herk. Men det blir enklere hvis du dytter så mye fyll som overhodet mulig lengre inn i "pølsa" og klemmer av med sikkerhetsnåler så langt innpå som du klarer. For med en gang pølsa kommer i nærheten av symaskinen, så sklir den unna og ødelegger for sømmen :banghead:

Min baby på 7 mnd elsker babynestet sitt❤️

Han sover enda i det, ihvertfall når vi er på besøk noen plass, får ikke lagt han hvis vi har glem nestet hans :-P

Men storebror likte aldri å ligge i det så er så individuelt

Back
Topp