Babynest

KikiMeda

Andre møte med forumet
Første gangs mor her:))
Dere som har barn fra før bruker dere babynest inn i sengen på natta også?
 
Aldri brukt babynest i det hele tatt.



har ikke sjekka ut, men ville sett hva landsforeningen uventet barnedød sier. Innbiller meg det ikke er anbefalt ihvertfall siden man skal ha minst mulig rundt barnet/i senga
 
Vi har forstovidt kun brukt babynest i sengen. Første gangen hadde jeg babynest i vår seng og andre gangen i chicco next to me. Da kom baby litt høyere opp og det var lettere å amme. Jeg har vært veldig bevisst på at åpningen rundt hodet er så stor som mulig, dette for at baby ikke skal snu hodet inn i stoffet.
For oss har det vært lettest og tryggest på denne måten, men mange er bekymret for krybbedød ved bruk av babynest
 
Lub.no anbefaler kun babynest under oppsyn på dagtid mtp krybbedød. Jeg har fått et nest og kommer til å bruke det i sofaen og lekegrinda i starten, aldri i senga på natt.
 
Har aldri brukt d så ingen erfaring. Men som de skriver lenger opp her så skal man være forsiktig..
 
Hadde i senga vår og i bedsidecrib første 2,5-3 mnd. Iflg lub bør det være mye luft rundt hodet, så det kommer litt an på hvordan en bruker det om det er lurt om natta eller ei.
Vår sov mye på magen også, eneste måten ho ikke våkna etter 15 min igjen....

Vi fikk etterhvert dreisen på svøping og fikk oss også svøpeposer, da sov ho heldigvis fint på rygg og uten trangt nest. Blir å begynne med svøping med en gang denne gangen om nødvendig.

(fra 3 mnd måtte vi ha på sprinkler på senga, bort med nest og slutt på svøping, da rulla ho seg over på magen selv).

Mye frykt for krybbedød her, pga vi ikke fulgte anbefalingene....har vært veldig obs på å ha ren, luftig madrass (ingen tisselaken el), ikke sprinkelbeskyttere. Mao, gjort det vi kunne gjøre, men likevel sørget for å få sove selv.
 
Bruker det på dagen. Men har brukt den i senga på den måten at babyen ligger utafor, men bruker den som ammepute bak ryggen på baby når jeg ammer eller for å skape avstand til pappaen:p
 
Back
Topp