Babynest

asil

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Babynest.. Jeg hadde ikke dette til førstemann.. Men har jo registrert at det er en hit ;)
Noen som har erfaring med ulike typer? De er jo fylt med forskjellig.. Forskjellig str osv osv osv.. Noen konkrete anbefalinger?

Følger denne!! Hadde ikke til første jeg heller. Men han sov jo alltid i vogna på dagtid og skulle jeg legge han fra meg så la jeg han i lekegrinda, nå har jeg kjøpt Moseskurv så er redd ett nest ikke blir brukt.

Jeg hadde heller ikke det til førstemann, men har flere venner som srkyter hemningsløst av det. Så jeg kjøpte ett som ikke var så dallete, synes det er så mange som har så masse glinsende sløyfer og blonder ol på, og det ville ikke jeg ha til min. Men, så glemte jeg å sjekke det der med str, da :P Så jeg kjøpte et som er stort, og det fant jeg ut etter at jeg vasket det, at det er for stort for stokke sleepi mini. men jeg får nok most det til nedi leadner vugga... kanskje... Så ikke helt fornøyd med den. doh!! Slo meg selv i hodet fordi jeg ikke hadde tenkt, og følte meg skikkelig førstegangs igjen :D

Jeg hadde heller ikke det til førstemann, men har flere venner som srkyter hemningsløst av det. Så jeg kjøpte ett som ikke var så dallete, synes det er så mange som har så masse glinsende sløyfer og blonder ol på, og det ville ikke jeg ha til min. Men, så glemte jeg å sjekke det der med str, da [emoji14] Så jeg kjøpte et som er stort, og det fant jeg ut etter at jeg vasket det, at det er for stort for stokke sleepi mini. men jeg får nok most det til nedi leadner vugga... kanskje... Så ikke helt fornøyd med den. doh!! Slo meg selv i hodet fordi jeg ikke hadde tenkt, og følte meg skikkelig førstegangs igjen :D
Fordelen med en større er at han kan ha den lenger da, at du slipper at han vokser ut av det ;)

Jeg har også tenkt å kjøpe det, så trenger tips!
Har lest litt og forhørt meg, og skjønt at materialene bør være økologisk (økotex-sertifisert ?). Og viktig at det kan vaskes i maskin selvsagt. Ellers ser jeg på mengde fyll, at den er skikkelig fylt, stor og fluffy :p
Om madrassen bør være fast eller løs blir jeg ikke klok på.

Kjøpte et, men hadde ikke tenkt på noe av det dere nevner her :p men har ikke tenkt å bruke den i vogn eller noe. Men til å sove, hvis jeg og mini sover et annet rom om mannen skal på jobb og sånn. Og ellers til dagsoving f.eks:)

Jeg har Moseskurv og tiny love ligge/vippestolen til soving så der for meg at et babynest blir overflødig. Men de ser veldig fine og lune ut da, så frister jo å kjøpe bare av den grunn :)

Jeg tenkte å kanskje droppe babynest og heller bruke bbhugme til slikt hvis det blir behov. Noen som har erfaring med det? I verste fall kjøper jeg et hvis vi trenger etter fødselen :)

Vi hadde babynest til første, mamma sydde til meg [emoji4] tror hun har planer om å sy en ny til han i magen [emoji4]

Vi har fått låne en mosekurv av broren til samboeren denne gangen, det hadde vi ikke sist. Så vi får se hvor mye vi får brukt neste denne gangen.. Men jeg syntes den var fin å ha i senga også [emoji4]

Jeg kjøpte babynest til søsteren min da hun fikk barn, og babyen bodde omtrent i nestet sitt det første halvåret, så jeg skal definitiv kjøpe meg et selv nå! :)
En del av dem er åpne i enden så de kan justeres litt på størrelsen ettersom barnet vokser. Jeg tenker babynestet vil bli mye brukt på dagtid, men også kanskje til å ha mellom oss i sengen hvis det ender med at hun sover der.

Jeg vurderer sterkt jeg også, men er ikke sikker enda. Tror jeg venter litt til frøkna er født om jeg ser behovet eller ikke [emoji1]

Vi har arvet to stk faktisk, og jeg er veldig glad for det :) Tanken er i utgangspunktet å ha ett i senga i andre etasje og ett i vugga nede, greit å slippe å flytte omkring på dem. Ser for meg at det blir lunere og mer "hulefølelse" for mini å ligge i nest, og så vidt jeg har lest meg til skal det være populært etter 9 mnd i magen [emoji14]
I tillegg er det jo lettere å flytte på ungen uten å måtte vekke den, og så har man en ekstra beskyttelse for at den ikke ruller ned fra sofaen om ungen sovner i nestet der.

Kjempegreit med babynest! La det i sofa, min seng, sprinkelseng og overalt egentlig. Hadde også med når vi skulle på besøk til besteforeldre (uten vogn), enkelt å stappe ned i en pose og ta med seg om det ikke er for stort. Så har babyen en kjent soveplass. Jeg sydde selv sist gang. Litt skjevt ble det, da jeg ikke har så mye erfaring med symaskin. Men fullt brukbart :) Ikeadyne som bunn og fylte med vatten fra dyna i sidene. Kjøpte stoff på jysk. Alt vaskbart i maskin. Eneste jeg ville gjort annerledes er å lage kantene litt høyere. Med soveskinn i bunn ble det litt lavt.

Joda, men jeg får jo ikke brukt den med en gang. Så da vet jeg ikke om nytten er der. Men nå har jeg i hvert fall en ;)
Nei, kanskje ikke. Husker vi hadde bestemt vårt på sofaen i starten; så satt jeg der mens han sov mellom ammingene

Her har min mor sydd ett til babyen :happy:

Veldig spent på å ta det jo bruk og se om det er en suksess :-)

Svigerinnen min har sydd til meg, mest for bruk i sofaen så han kan ligge der å sove mens jeg og søsteren feks ser tv.

Har hørt at en del er litt skeptisk til babynest, at baby ikke får puste om den blir liggende inntil kanten. Samme som slik sengekant på sprinkelseng. Vet ikke hvor reelt det er.
Tenker å kjøpe eller lage et selv uansett, men kanskje bare bruke det i stua på dagtid og på besøk. Usikker på bruk om natta...

Min lille gutt likte ikke babynestet sitt, men så var han en bære baby. Så har ikke bestemt meg om jeg skal ha denne gangen.

Back
Topp