Babynest

Sire22

Blir kjent med forumet
Noen som har erfaring med dette og vil dele? Har ikke brukt dette tidligere, men lurer litt på å ha dette til nr 2 :)

Syntes det var fantastisk siden jeg sovnet under amming. Syntes denne kanten rundt var veldig betryggende for da var jeg ikke redd for å legge meg på babyen :) men de er veldig dyre da. Hvis du har symaskin så kan du jo lage ditt eget :)

Jeg hadde til nr 1 og vi brukte det masse. Sydde selv, selv om jeg ikke er flink til å sy. Snuppa var bare 2050 gram ved fødsel og ristet i vogna hvis vi kjørte på brostein. Det redet ga en trygghet rundt den lille kroppen :) Brukte det i seng, vogn, på sofaen, i lekegrinda. Og tror vi brukte det i iallfall 6 måneder. Skal sy nytt denne gangen og :) Anbefales! (Men har venninner som ikke hadde brukt for det og syns ungene ble fort for store- så ulike behov) :)

Hadde ikke til nr. 1, men sydde selv til nr. 2 og det var MYE i bruk! Så praktisk å ta med seg når man skulle reise bort, og da er det kjente lukter og en kjent soveplass for babyen uansett hvor man er. Brukte det til hun var ca. 5 måneder, og da klippet jeg ut bunnen så det bare var "pølsa" igjen, og den har hun hatt oppi sprinkelsenga helt fram til i sommer :happy:

Gleder meg til å sy nytt og bruke til babyen i magen :Heartred Og det er MYE billigere å sy selv enn å kjøpe...

Takk for svar! :) Er det enkelt å sy selv? Har ikke egen symaskin :/ Men kanskje få noen til å sy for meg :)

Vi hadde til første. Brukte det masse!! Sov der på dagtid de første mnd, og etterhvert ble det lekeplass mens mamman spiste middag :p

Åhh dette vil jeg prøve på selv om jeg ikke eier en symaskin eller kan tre en symaskin.

Åhh dette vil jeg prøve på selv om jeg ikke eier en symaskin eller kan tre en symaskin.

Det er ikke så veldig vanskelig, jeg husker ikke helt hvordan jeg gjør det, men vi måtte lære oss å sy på symaskin på ungdomsskolen :) Men idag kan du lære deg nesten alt på YouTube ;)

Jeg har ikke hatt det til mine tre første. Skal ha det nå. Men er det problem å vaske dem?

Jeg har ikke hatt det til mine tre første. Skal ha det nå. Men er det problem å vaske dem?
Sniker.
de jeg lager til meg og for salg har vært enkelt å vaske. Hiver hele greia i vaskemaskinen på 40 grader med litt lavere sentrifugering: :)

Sniker.
de jeg lager til meg og for salg har vært enkelt å vaske. Hiver hele greia i vaskemaskinen på 40 grader med litt lavere sentrifugering: :)
Ok takk for svar De vil jo trengs en vaske både i ny og ne hvis en får en gulpeunge!

Ok takk for svar De vil jo trengs en vaske både i ny og ne hvis en får en gulpeunge!
bare hyggelig :)
jeg hadde ei gulpejente, så anbefaler å ha klut under. Gasklut.

Men på de jeg lager selv, selger jeg med gulpeinnlegg. To lag bomull som tat imot det verste. Det er supersmart så sparer man noen vask på selve nestet :D

Er det vanskelig å lage? Å hva trenger en til dette? :)
Spørs om du har sydd noe før? Jeg har laga noen nå og første gangene var litt mye styr. Og jeg var veldig forvirra :p hahaha

Men fikk det til med litt banning og så videoer. Så om man virkelig vil går det ;)

Trenger symaskin, stoff, stoffsaks, tråd, mal evt tegne mønster selv, stoff til begge tider, skråbånd/ripsbånd, silkesnor, blondebånd evt og vatt til å fylle det med :)

Vi brukte det masse til nr 1, og skal sy igjen til nr 2 :) Jeg er ikke flink til å sy, men fikk det til med å se på forskjellige oppskrifter med bilder på nettet. Bare google, så kommer det opp masse. Vi brukte det til ca 7mnd. Tok bare ut tråden da det ble litt lite. Vasket det mange ganger, så vi fikk aldri søl på madrassen i senga :) Genialt å ha i barnets seng, i vår seng, i sofan, i vogna, på besøk, på badegulvet

Back
Topp