Babynest

babyliten

Forelsket i forumet
Søker man på babynest får man opp at dette kan føre til krybbedød, noe som igjen gjør at jeg vurderer å ikke ha det. Til nr 1 hadde jeg ikke babynest eller sengbeskytter, men nest virker jo utrolig praktisk?
Er du for/mot? Eventuelt argumenter? Man klarer seg jo selvsagt uten.

Søker man på babynest får man opp at dette kan føre til krybbedød, noe som igjen gjør at jeg vurderer å ikke ha det. Til nr 1 hadde jeg ikke babynest eller sengbeskytter, men nest virker jo utrolig praktisk?
Jeg har kjøpt det. Kommer til å bruke det på dagtid når jeg følger med. Greit å ha babyen i det på sofaen ved siden av seg kan jeg tenke meg. Da trenger man kanskje ikke vugge/bag på stua

Jeg har kjøpt det. Kommer til å bruke det på dagtid når jeg følger med. Greit å ha babyen i det på sofaen ved siden av seg kan jeg tenke meg. Da trenger man kanskje ikke vugge/bag på stua
Var slik jeg tenkte og, men her har vi vugge på stua, så blir nok ikke så babyen skal sove i sofaen uansett. Derfor tror jeg egentlig ikke at jeg kommer til å kjøpe det. Vil ikke risikere noe på natta :-/

Jeg har også babynest:) de har jo ikke noe fasit på hva som fører til krybbedød, men antakelser. Så jeg skal bare være varsom :)

Jeg har babynest. Er veldig for dette, da alle skryter masse av det, og sier at barna trivs så godt. :)

Vi fikk et i gave da andremann var liten. Jeg syntes han ofte la ansiktet veldig inn i kanten, så turte aldri å bruke det på natta, men vi brukte det masse på dagtid de første månedene. Lillemann var av typen som måtte bæres i søvn i starten og bevegelsen med å legge ham ned i vogna våknet han alltid av, å lure ham ned i nestet på sofaen gikk imidlertid greit og da hadde vi jo oppsyn med ham, så syntes ikke det var like skummelt. Vi brukte det også en god del når han var våken, f.eks kunne han ligge i det på badegulvet mens jeg dusja.

Har ikke hatt med mine 2 første, men ville ha denne gangen. Etter litt lesing bestemte jeg at det ikke blir babynest på denne ungen likevel, men vi skal samsove. Man må være forsiktig uansett! Anbefaler at alle skaffer seg babycall. Det er godt å ha :)

Jeg har kjøpt, men kun tenkt til bruk på dagtid om han ligger i sofaen, da føler jeg han er mer beskyttet, og de liker jo ikke ligge så "åpent". Blir ikke å bruke det til soving, er redd det blir for tett.

Alyt med kontroll her :)

Vi skal ha babynest denne gangen, og den skal kun brukes på dagtid og under oppsyn.

Sist fikk vi en gutt som ble født altfor tidlig og det ble anbefalt å "pakke inn babyen" slik at han lå tett. Han var vant til å ha det trangt, så vi lagde "slanger" av tepper osv for å ha rundt han. Babynest hadde jeg ikke hørt om, men skal uten tvil ha det denne gangen! :)

Vi brukte babynest masse til første barnet. På natten om hun samsov med oss, føltes det mye tryggere at hun lå i nestet enn fritt i sengen mellom oss.

Håper bestemor til barnet vil sy nest til oss. Ser så praktisk ut! Men kommer ikke til å bli brukt til nattesoving eller uten oppsyn

Jeg er i mot og kommer ikke til å kjøpe det. Både pga at jeg ikke ser behovet og på grunn av risiko. Men fine er de. Det eneste som kunne vært praktisk med det er å flytte sovende baby, men når det ikke bør brukes i seng eller vogn ser jeg ikke helt hvor jeg kan flytte han til som ville vært praktisk. I tillegg så vil jeg av erfaring gjerne sove når baby sover også på dagtid og vil jo da ikke kunne passe på hvordan han ligger i det. Men fine er de.

Jeg er i mot og kommer ikke til å kjøpe det. Både pga at jeg ikke ser behovet og på grunn av risiko. Men fine er de. Det eneste som kunne vært praktisk med det er å flytte sovende baby, men når det ikke bør brukes i seng eller vogn ser jeg ikke helt hvor jeg kan flytte han til som ville vært praktisk. I tillegg så vil jeg av erfaring gjerne sove når baby sover også på dagtid og vil jo da ikke kunne passe på hvordan han ligger i det. Men fine er de.
Akkurat slik tenker jeg også faktisk. Så håpet noen skulle ha samme tankegang som meg :p

Akkurat slik tenker jeg også faktisk. Så håpet noen skulle ha samme tankegang som meg :p
Kjenner flere med samme tankegang, men forstår at folk vil ha, men for min del blir det bare bortkasta penger og en bekymring mindre uten. :)

Kjenner flere med samme tankegang, men forstår at folk vil ha, men for min del blir det bare bortkasta penger og en bekymring mindre uten. :)
Jo babynestene er utrolig skjønne og det har sikkert sine fordeler. Men med nr 1 så la jeg henne i vippestolen om jeg absolutt måtte ha henne på stua når hun sov. Hadde en vippestol vi kunne legge helt ned. Men med snuppa vi får nå tror jeg nok det ender opp i kurven på stua eller senga på rommet :-) hadde jo bestilt meg nest helt til jeg leste på nettet at det kunne føre til krybbedød.

Back
Topp