Babynest

Linnis

Glad i forumet
Noen her inne som har erfaring med babynest (babyrede) for de nyfødte? Eller har planer om å skaffe seg? Flere av mine venninner som har fått barn den siste tiden skryter slik av dette produktet med tanke på hvor praktisk det er ved forflytting av baby fra seng til vogn og vugge osv. For å ikke snakke om hvor trygt og godt de ligger absolutt noe jeg tenker å investere i, for når jeg fikk storesøster for 5 år siden hadde jeg aldri hørt om det før og jeg brukte dyner for å bygge "rede" rundt henne i sengen. Er jo så mange dyktige rundt omkring som syr slike reder for tiden også ;)

Sånn kan eg og tenka meg! Men har ingen erfaring dessverre!!

Hei. Denne var posta på Ofte stilte spørsmål. Eg flytta den til Barneutstyr og Mammautstyr for deg, der får du nok litt fleire svar :-)

Vi har! Kanskje den beste anskaffelsen! Har en liten leilighet så har ikke plass til vugge. Har nestet på sofaen i stedet. Eller har det på kjøkkenbordet, i vår seng, i hans seng, på gulvet. Ikke prøvd i vogna, men har du bred nok vogn er det sikkert fint:) veldig greit i vår seng slik st vi er sikker på at mini får sin egen plass.

Enkelt å transportere med barnet i. Vi kan fjerne madrassen underst slik at rengjøring blir enklere, men har en filtklut oppi i tillegg som laken.

Til jul skal vi svigers og da tar vi med nestet slik at det er noe trygt og godt å sove i:) det vi har skal være passe til han er et år, men det tviler jeg litt på for å være ærlig.

Mini bryr seg katta om å ligge omsluttet av tepper el for trygghet så for den del betyr ikke nestet noe.

Oi, ble plutselig langt!

Elsker babynesten vår :) sjønner ikke hvordan vi har klart oss uten med storesøster.
Brukt i senga vår, i hans seng, i vogna, på sykehuset osv.
Lillegutt er 12 mnd nå og bruker det fortsatt i vognen i bhg og vi har den sammenrullet i sengen, babynesten forran han og en sammenrullet dyne bak han. Men tenker på å lage sengeslange :)

Har lite erfaring med det, annet en anbefaling av veninner og familie. Hadde tenkt å lage det selv men fikk beksjed fra tanten min at hun har laget et som eg skal få, så vi har tenkt å bruke det vi også :) lurer litt på kossen det er med vask av disse?

Jeg anbefaler de fra hjertenest;) bare søk hun opp på Facebook. De er veldig fine og lange så man kan bruke de en stund. Kunne ikke vært uten nestet vårt.

Jeg hadde faktisk 3 stk! Frem til babyen begynte å rulle brukte jeg dette hele tiden, men siden hun gulpet en del måtte de vaskes ofte.
En av de beste tingene vi hadde :)

Jeg er nok av de få som sier at set har vært greit men hadde også fint klart meg uten. Har bare brukt det i vogga til dagsoving.
I sprinkelsengen ville jeg ikke ha det for da såg jeg ikke ansiktet hans.

Kan virkelig anbefale babynest! Lille mi er nå 5uker, og vi bruker det i sprinkelsengen, i sengen sammen med meg når hun er urolig om natta, og i vugga om dagen! Og så tar jeg det med når jeg er borte på besøk så hun har en trygg plass å sove da å :)

Beste investeringa jeg gjorde! :) Hun roer seg fort når vi er hos svigers eller mine foreldre. Bruker det i bedsidecrib, vogge, sofa og i senga mi når jeg er hjemme hos foreldrene mine. Men legg nedi en gulpeklut eller noe annet som kan ta litt gulp, så slipper du å vaske det hver dag...

Babynestet var absolutt verdt pengene, brukte det mye!

Her er det helt motsatt. Har nettopp solgt babynestet vårt, omtrent helt ubrukt etter to babyer... Ingen av mine var interessert i å ligge i det.

Vi hadde ikke til eldste.

Men minsten bodde i sitt! Det mest geniale vi har hatt:) Så lett å forflytte han fra sofa og over i vår seng, lunt i vogna og alltid sin seng med seg:)
Vi brukte det til han var *kremt* nesten 1.år.

Har ingen erfaring med det, men hører mange anbefaler det :) Kommer til å kjøpe det til nr. 2 kommer :)

Jeg sydde et selv og bruker det hver natt. Snuppa er 3,5 mnd nå.
Stapper det i vaskemaskina uten problem:)

Sydde selv til ungene mine :) største var ikkje så glad i babynestet mens minste sov i det til han var 7 eller 8 mndr hver natt :)

Vi hadde det sist og han elsker det.. Veldig godt og trygt å ha med på tur også.. Vi brukte der veldig lenge, til slutt åpna vi nederst og beina stakk litt ut;) ser de selger større typer noen steder nå:)

Back
Topp