Babynest - lage selv

litjpiå

Glad i forumet
Noen som har laget eller handlet inn til babynest selv, som vil fortelle hvilken type stoff du kjøpte? Også tips til nettbutikker? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan anbefale Stoff & Stil, de har butikk i Drammen og Oslo, men også nettbutikk med stort utvalg. Masse fine tekstiler, også til barn :-) De selger mønster til babynest der, men du kan også finne oppskrifter på nett.
Jeg brukte tekstil av bomull med rullet vatt som fyll, kjøpt i en butikk i Oslo sentrum. De hadde ikke så godt utvalg, så angrer litt på at jeg ikke tok turen til S&S eller annen sybutikk før jeg satte i gang! Brukte vel en søndag ettermiddag på hele greia, gikk ganske greit :) lykke til!

Jeg laget nettopp babynest til lillejenta. Kjøpte stoff på Stoff og Stil, brukte halvpanama som er et litt kraftig/grovt bomullsstoff og vanlig bomullsstoff. Bomullsvatt inni som er litt mykere enn vanlig platevatt.
Babynest.jpg

Kjøpte stoff på stoff og stil i bomull og fylte med den billigste dyna hos IKEA. Tredoblet lag i bunnen og en hel dyne rullet sammen til pølsa rundt. Anbefaler å bruke litt tykt, mykt bomull stoff. Har laget en i tynnere stoff også og den holder ikke like godt i fasongen. Funker veldig fint å vaske i vaskemaskin :)

ImageUploadedByBV Forum1409686866.993168.jpg

Har du ikke stoff og stil i nærheten har panduro mange fine stoff i bomull, men kanskje litt dyrere der.

Takk for fine svar!
Får prøve å finne frem på nettbutikken til stoff og stil da, siden jeg ikke har noen av de nevnte butikkene i nærheten. Er helt grønn på det å kjøpe stoff og sy selv, så skjønner ikke så mye ut i fra hva stoffene heter :p
Har hørt det skal være ganske greit å sy selv, så håper jeg ikke begir meg ut på et håpløst prosjekt altså! :p

Jeg har kjøpt inn til å lage selv, men ikke gjort det enda:) men har funnet denne linken som jeg synes virker veldig ok...:)
http://idasmirakel.vimedbarn.se/sy-ditt-eget-babynest/
Jeg handlet inn på stoff&stil på sørlandsparken, jeg kjøpte bomull og flanell, flanell er så mykt og godt..:) hun som hjalp meg gav meg et tips om å fylle pølsa med innhold av en pute, de hadde det der også, kan være lettere enn den pølsa man skal få trøkt inn;) lykketil dette fikser du ;)!

Noen som har fylt med platevatt som vil fortelle meg hvor mye man trenger? :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har kjøpt inn til å lage selv, men ikke gjort det enda:) men har funnet denne linken som jeg synes virker veldig ok...:)
http://idasmirakel.vimedbarn.se/sy-ditt-eget-babynest/
Jeg handlet inn på stoff&stil på sørlandsparken, jeg kjøpte bomull og flanell, flanell er så mykt og godt..:) hun som hjalp meg gav meg et tips om å fylle pølsa med innhold av en pute, de hadde det der også, kan være lettere enn den pølsa man skal få trøkt inn;) lykketil dette fikser du ;)!

Takk! Den siden har jeg kika litt på også :)
Men det står 1m stoff i den oppskriften. Vil det si 1m til sammen, eller av hver stofftype/farge?
Blir det like solid kant med putefyll i? Må man ha store mengder for at det skal bli "stivt" nok? :)

Sniker litt.
Vi handlet platevatt, kantbånd osv på stoff og stil.
Fant ikke mønsteret og fargen vi ville ha på stoff og stil så kjøpte et sengesett på kid :)

Vedlegg

• 1410086862462.jpg
    1410086862462.jpg
    70,7 KB · Visninger: 21
  • 1410086874621.jpg
    1410086874621.jpg
    72,1 KB · Visninger: 19
Noen som har fylt med platevatt som vil fortelle meg hvor mye man trenger? :)

Sent from my iPad using BV Forum
Den platevatten man kjøper på stoff og stil trenger man 120 cm av.
Er bare å si du skal ha til babynest så klipper de ut for deg :)

Back
Topp