Babynest - hvor begynte det?

Aner ikke, men det var hvertfall ikke vanlig i 2012 når jeg fikk snuppa. Tenker det har kommet en gang de siste tre årene

Google it ;)

Jeg hadde ikke hørt om det når jeg fikk min gutt i 2009, har også lurt på når det ble så vanlig

Første gang jeg så det var når min yngste akkurat var for stor til å bruke et slikt, husker jeg. Han er født januar 2013.

Da minste ble født i 2007 og havnet på nyfødt intensiv, rullet de tepper som de la rundt han, akkurat som han lå i et lite rede. Så det var tydeligvis en smart sjel som fant opp babynest, for at det var et behov er jo ingen tvil :)

Folk begynte vel ikke å lage nest før i 2014, men å lage rede har folk gjort i over 50 år. Da tenker jeg på de som ruller en dyne eller pledd sammen og legger rundt ungen for å gjøre det trangt og lunt.

Sleepyhead kom vel ut først, men de var så dyre at folk laget de istedet. Jeg kom over oppskrifter i 2013 og laget det første i begynnelsen av 2014 til yngste barnet.

Sikkert ila 2013 ja.. nevøen min som kom i august 13 fikk slik :)
Jeg hadde ikke hørt om det i 07.
Men har sydd 3 stk til dattra mi nå da :)

Jeg hadde ikke hørt om det da jeg fikk yngste for tre år siden. Men jeg hadde BabyDry ammemadrass :)

Jeg er mye på Pinterest.com
Jeg har sett det veldig lenge. Men å lete frem eksakt år er ikke lett.

Fant en pin her fra 2010 som jeg har sett mange ganger.

Hadde ikke hørt om før jeg fikk mellomste i februar -14.
Men da jeg fikk eldste i 2007 danderte vi ammeputa slik at han lå "oppi" den, på samme måte som et nest i dag :-)

Jeg vet ikke hvor dette begynte, men det er lenge brukt av sykehuset på de premature :-) Rett og slett for å gi de trygghet da de er utenfor når de egentlig skulle vært i magen :-)

Back
Topp