Babynavn

RBmarsbaby

Flørter med forumet
Flere enn oss som har bestemt navn allerede?

Vi hadde på forhånd et par alternativer til hvert kjønn, men etter OUL ble vi skråsikre på hva den lille skulle hete.

Selv synes jeg ihvertfall det er kjempekoselig å kunne referere til bebi med navn. Føles brått så mye mer ekte.

Vi bestemte oss i uke 13, da vi fikk vite kjønnet (nipt-test). Det var 5 minutters "diskusjon" hvor vi listet opp et par-tre navn vi hadde tenkt på hver, og mannen falt pladask for mitt førstealternativ. Så da ble det det :)

Vi prøver å ikke bruke navnet ennå. Vi vil ikke at noen skal vite det før ungen er født, og navnet står i papirene. Dette for å unngå at folk skal ha Meninger om det, og prøve å påvirke navnevalget. Så vi bruker fremdeles bare kallenavn, for å unngå at vi med et uhell plutselig plumper ut med navnet foran familie/venner.

Men det er veldig godt å ha landet på noe, som vi begge liker.

Vi snakka så vidt på det tidlig, gikk igjennom en navneliste og satte opp en veldig uoffisiell topp3 liste, men det er et par av jentenavnene jeg ikke klarer å slippe, men det kan være fordi jeg har så troa på jente. Mannen her i hus er også veldig klar på å få vite kjønn og bestemme navn, selvom det nok ikke blir 100% før barnet er her [emoji14] enda 11 dager til oul [emoji85]

Hatt navnet klart i fleire år dersom me ein gang skulle få jente. Så blei det jente. Navnet var det han som ønska først, men bakgrunnen for det er så nydelig & eg har elska navnet sidan eg fikk høyra det sjølv. Eg føle meg sikker på at det er navnet hennas og, og me kan referere til det.

Vi har bestemt navn både for jente og gutt og tror ikke vi kommer til å ombestemme oss. Vi er merkelig nok helt enige om toppnavn både for jente og gutt. Vi vet kjønn bare 90%sikkert, så vi bruker ikke navnet enda. Vi ønsker ikke å dele det med andre før barnet er født - og i og med at det er 10% feilmargin så venter vi nok til etter oul før vi evt. bruker det selv også. Vi skal ha ett mellomnavn dersom det blir jente og det er ikke klart enda. Vi har bestemt oss for å ikke dele navnet fordi vi ikke ønsker folks mening om det :)

Skjønner vi har vært heldige [emoji28] vi har delt navnet med alle nå siden ultralyden og har bare fått gode tilbakemeldinger. Ikke at jeg tror vi hadde ombestemt oss dersom noen ikke likte det heller, altså.

Vi landet til slutt på Brage, for på bildene ser han så utrolig ut som en liten Brage. (Kanskje litt rart, men følte at man kunne se det tydelig selv om det bare var ultralyd av et 19 uker gammelt fjes [emoji1]). Jeg var veldig usikker før OUL, men med en gang vi var ferdige var jeg helt trygg på at det måtte bli Brage. Mannen var heldigvis helhjertet enig [emoji173]️

Vi snakka så vidt på det tidlig, gikk igjennom en navneliste og satte opp en veldig uoffisiell topp3 liste, men det er et par av jentenavnene jeg ikke klarer å slippe, men det kan være fordi jeg har så troa på jente. Mannen her i hus er også veldig klar på å få vite kjønn og bestemme navn, selvom det nok ikke blir 100% før barnet er her [emoji14] enda 11 dager til oul [emoji85]

Så spennende! Vi var skikkelig heldige og kunne tydelig se hele "pakka", så var ingen tvil om kjønn for vår del. Er vel gjerne lettere å si 100% at det er gutt framfor omvendt.

Vi hadde jentenavn klart da jeg var gravid med sønnen vår og om det blir jente denne gang,skal vi bruke det..var på privat kjønnscanning og fikk vite det blir jente,så er veldig glad for å kunne bruke dette navnet:)oppkalt etter min oldemor og vi har fortalt alle hva hun skal hete«3 Emelia«3

Så spennende! Vi var skikkelig heldige og kunne tydelig se hele "pakka", så var ingen tvil om kjønn for vår del. Er vel gjerne lettere å si 100% at det er gutt framfor omvendt.
Hørt alle sier det, er det gutt så vil man nesten uansett se det [emoji14]

Synes det var vanskelig å finne navn man ikke har assosiasjoner til. Selv om det ene jentenavnet er en viss assosiasjon til noen så føles det så riktig :)

Vi har alternativ for begge kjønn, eneste som mangler er mellom navn til gutt dersom det blir det da mannen gjerne vil ha noe tyrkisk. Føler vi brukte det fineste med førstemann som heter Isak Emir. Så nå venter vi spent på om det bli ei Leah Izabella eller en Noah med kommende mellomnavn! Bare 2 dager igjen til oul nå :Heartred

Har 2-3 guttenavn klar, men aner jo ikke hva det blir. Vanskelig med navn syns jeg. :oops:

Da vi ventet nr 1 hadde vi et jentenavn og et guttenavn klart. Vi har ikke hatt behov/ønske om å vite kjønn før fødsel. Men like før jenten vår ble født, døde min livredder og beste venn gjennom 14 år, hunden min Caisa. Så da ble vi enig om å kalle henne opp etter henne og endte på Kaja. To år senere rett før vi fikk gutten vår, døde onkelen min som var som en far for meg. Og igjen sa sambo ja til å kalle opp etter han. Siden han het Jan Ove heter gutten vår Bjørn Ove. Denne gangen får vi håpe ingen dør. Så da blir det nok et av de navnene som ble bestemt for 3 år siden [emoji6]

Vi hadde en ganske klar favoritt på jente og sto mellom ca 3 på gutt. Nå blir det nok jente og da tror jeg det blir navnet vi har som favoritt - selv om jeg nok må litt mer i tenkeboksen før vi bestemmer oss helt :)

Har 2 jente navn vi liker, men ingen guttenavn[emoji85] spennende å se i morgen på oul!

Vi fant navn igår[emoji7] Et navn poppet plutselig inn i hode, og det var perfekt. Og vi var like enig både jeg og mannen[emoji175]

Vi har for en stund siden bestemt oss for et jente navn og et guttenavn. Så fikk vi vite kjønn, og navnet er bestemt. Men kan jo hende vi ombestemmer oss når vi ser den lille første gang. Da har vi et par navn for hånd å velge i. Heldigvis har vi vært veldig enige om alt av navn

Vi har en gutt fra før av, og jeg er så fornøyd med navnet hans. Føler ikke vi finner noe som er like fint. Vi har funnet kun et guttenavn vi er enig om, men føler ikke jeg er helt 100% med der heller selv om det er fint. Jentenavn har vi en lang liste. Favorittene er Tomine og Ellie foreløpig, men kun et av de mannen er enig med[emoji4][emoji28]

Back
Topp