Babynavn inspirasjon

lillicent

Flørter med forumet
- Har dere begynt å tenke på navn?
- Har dere en liste over navn dere liker?
- Er det vanskelig å finne guttenavn/jentenavn?
- Familienavn?
- Er det lett/vanskelig å diskutere med partner?
- Andre ting?

Del gjerne navn dere liker.. jeg synes det er fryktelig vanskelig med guttenavn, men liker Felix veldig godt. Det gjør ikke samboeren da.. så.. vi har festa oss på et jentenavn som vi liker begge to. Clara. Så får vi se hva det blir.

Jeg liker også følgende navn(for jente):
Noelle
Iris
Lilli
Kathinka

Jeg liker Ludvig, Benjamin, Viggo, Theo, Elias, Thea, Malin, Rebekka. Jeg synes det er flere fine guttenavn enn jentenavn.
Vi har snakket om navn helt siden vi har begynt å prøve, men mer sånn at vi plutselig nevnte det hvis vi kom på det, vi har ikke notert noen forslag eller vurdert det seriøst. Samboer knytter navnene til kjente personer eller figurer og begrenses veldig av det. F.eks. Lugvig er helt utelukket pga. Flåklypa og fordi han kjenner noen som har en hund som heter Ludvig. Eller et annet fint navn fordi vi hadde en idiot nabo i 2 år med samme navn :hilarious:
Vi vil nok heller ikke velge et navn som topper listene.

Jeg har siden jeg var 7 år hatt stor sans for navn som Viktor/Victor og Viktoria/Victoria, og det er kun på grunn av hovedpersonene animasjonsfilmen Corpse Bride. Som jeg digger enda 20 år senere, og kunne tenkt meg å kalle barna mine et av navnene. :laughing002 Samboer liker navnene også heldigvis.
Tror 7-år gamle meg ville vært så glad å vite at navnene er fortsatt prioritert.

Utenom Victor og Victoria synes jeg navn er vanskelig. Spesielt guttenavn. Jentenavn er litt vanskelig fordi samboer ikke liker de jeg liker; som Stella, Iris, Celine.
Liker ellers; Cecilia, Maia, Eirin, Emilie, Leona

Guttenavn liker jeg Nicolai, Victor, Johan, Eivind, Sindre
Men det blir ikke Nicolai på grunn av mannen til søstra mi heter det. Synes det blir litt merkelig.

Jeg har hvert fall begynt å tenke litt, mannen derimot tror jeg fortsatt bare jobber med å innstille seg på at det kommer en til litt kjappere enn tenkt :laughing002

Vi har ei Lilli fra før som er oppkalt etter oldemoren sin, så må være noe som passer til det hvert fall :Heartpink

Jeg er veldig glad i litt tradisjonelle og norrøne navn og liker godt Solveig, Astrid, Vår, Eira, Alva, Vega, Ylva og Selma for jente. For gutt liker jeg godt Ask, Olav, Birk, Waldemar, Emrik, Brage, Trym og Storm.

Om jeg får mannen med på noe av dette er riktignok en helt annen sak :smiley-ashamed004 Lilli visste vi det skulle bli om første ble jente lenge før jeg ble gravid, men nå starter vi litt mer på scratch, som er både spennende og utfordrende.

Utenom Victor og Victoria synes jeg navn er vanskelig. Spesielt guttenavn. Jentenavn er litt vanskelig fordi samboer ikke liker de jeg liker; som Stella, Iris, Celine.
Liker ellers; Cecilia, Maia, Eirin, Emilie, Leona

Guttenavn liker jeg Nicolai, Victor, Johan, Eivind, Sindre
Men det blir ikke Nicolai på grunn av mannen til søstra mi heter det. Synes det blir litt merkelig.
Cecilia er veldig pent

Jentenavn er klart her alt. Sliter med guttenavn da. Liker godt Benjamin, men en fetter av mannen heter det så det utgår.
Mannen snakker et annet språk så vi må ha navn som passer på to språk, og det begrenser en del.

Oldemor het Lilly , jeg liker det . Hadde også ei oldemor som het Mathea :Heartred Ellers vet jeg ikke , synes navn er vanskelig …

Jeg har hvert fall begynt å tenke litt, mannen derimot tror jeg fortsatt bare jobber med å innstille seg på at det kommer en til litt kjappere enn tenkt :laughing002

Vi har ei Lilli fra før som er oppkalt etter oldemoren sin, så må være noe som passer til det hvert fall :Heartpink

Jeg er veldig glad i litt tradisjonelle og norrøne navn og liker godt Solveig, Astrid, Vår, Eira, Alva, Vega, Ylva og Selma for jente. For gutt liker jeg godt Ask, Olav, Birk, Waldemar, Emrik, Brage, Trym og Storm.

Om jeg får mannen med på noe av dette er riktignok en helt annen sak :smiley-ashamed004 Lilli visste vi det skulle bli om første ble jente lenge før jeg ble gravid, men nå starter vi litt mer på scratch, som er både spennende og utfordrende.
Vi har en Solveig og en Olav. To vennepar har også hver sin Solveig som kom etter vår. Blir tredje ungen jente har vi lenge tenkt på Ingrid. Hadde nok blitt Astrid hadde det ikke vært for at det er bestevennen til Solveig sitt navn. Vi er så nær foreldrene. Sigrid etter mormor står også høyt på lista.

Sliter veeeldig med guttenavn. Liker Gustav, men min nærmeste kollegas sønn heter det, så litt rart. Veldig glad i Harald som morfar het, men blir så rart å ha Olav og Harald i samme søskenflokk. Olav er kalt opp etter hele farssiden min. Ellers liker jeg Håkon, men litt samme som over, pluss at samboer ikke syns det er såå kult å oppkalle ungen med samme navn som en tidligere flørt av meg. Erik, Kristian og Daniel syns samboer blir litt for … ja, vet ikke faktisk. For kjedelig eller for vanlig kanskje? Ikke at uvanlig er målet, men tror han tenker at «alle» heter det. Nils er ikke så dumt, men litt uvant, og min avdøde far het det, så vil kanskje bli sårt for mange. Brage er igrunn veldig fint, men en klient på jobb heter det, så har ikke så gode assosiasjoner til det, men kan nok fort glemme det når vi blir kjent med vår egen. Dilemma altså.

Blir rett og slett mye lettere valg om det blir jente.

Vi har en Solveig og en Olav. To vennepar har også hver sin Solveig som kom etter vår. Blir tredje ungen jente har vi lenge tenkt på Ingrid. Hadde nok blitt Astrid hadde det ikke vært for at det er bestevennen til Solveig sitt navn. Vi er så nær foreldrene. Sigrid etter mormor står også høyt på lista.

Sliter veeeldig med guttenavn. Liker Gustav, men min nærmeste kollegas sønn heter det, så litt rart. Veldig glad i Harald som morfar het, men blir så rart å ha Olav og Harald i samme søskenflokk. Olav er kalt opp etter hele farssiden min. Ellers liker jeg Håkon, men litt samme som over, pluss at samboer ikke syns det er såå kult å oppkalle ungen med samme navn som en tidligere flørt av meg. Erik, Kristian og Daniel syns samboer blir litt for … ja, vet ikke faktisk. For kjedelig eller for vanlig kanskje? Ikke at uvanlig er målet, men tror han tenker at «alle» heter det. Nils er ikke så dumt, men litt uvant, og min avdøde far het det, så vil kanskje bli sårt for mange. Brage er igrunn veldig fint, men en klient på jobb heter det, så har ikke så gode assosiasjoner til det, men kan nok fort glemme det når vi blir kjent med vår egen. Dilemma altså.

Blir rett og slett mye lettere valg om det blir jente.
Mine fettere heter Magnus, Olav og Harald :dance018

Jeg har siden jeg var 7 år hatt stor sans for navn som Viktor/Victor og Viktoria/Victoria, og det er kun på grunn av hovedpersonene animasjonsfilmen Corpse Bride. Som jeg digger enda 20 år senere, og kunne tenkt meg å kalle barna mine et av navnene. :laughing002 Samboer liker navnene også heldigvis.
Tror 7-år gamle meg ville vært så glad å vite at navnene er fortsatt prioritert.
Spotter jeg en Tim Burton fan? :knegg:

Har ørten søskenbarn så de fleste favorittnavnene mine er allerede tatt av de: Ella, Sofie, Linea, Ada, Sarah...
Er redd for navn med "R" da jeg har hatt tre brødre som lærte å si bokstaven veeeldig sent, langt oppi ungdomsalder, og den ene har fortsatt ikke klart det. Så f.eks. elsker jeg navnet Aurora, men livredd for at hun ikke kan si R. Pluss at vi bor på Sørlandet, og syns ikke det er så fint på den dialekten. Navn er SUPER vanskelig!!! Nå vet jeg ikke kjønn da, har flere jentenavn på lista enn guttenavn.

Vet hva navnet blir om det viser seg å være jente, men har foreløpig ingen guttenavn.

Back
Topp