NV94

Blir kjent med forumet
Hei xsmile2

Frøkna mi er 5 mnd og vi har begynt med smaksprøver fra hun var 4 mnd (MME). Jeg lurer litt på hvordan matruitine deres er?

Her i heimen er det sånn:
Første måltid fra morgenen av: MME
Lunsj: Først flaska si med MME og deretter grønnsak/frukt
Neste måltid: MME og grøt
Deretter MME resten.

Når skal man øke på med flere måltider?

Hun spiser ikke opp alt av grønnsakene/frukten, gir henne ca en stor spiseskje men blir igjen alltid litt. Mens grøten går ned på høykant.
Jeg har forsøkt å gi henne frukt/grønnsak i sånn feeder som hun kan holde selv og spise selv av, men det var ikke særlig populært. Hun får vel ikke ut alt hun vil ha med en gang så da ble hun grinete xsmile5


Og noe annet er at hun ikke vil ha grøten eller feks frukten før hun får MME. Hun spiser seg nok ganske mett her, men burde man kutte ut flaska før grøten feks? sånn at hun spiser en hel porsjon? Hvordan gjør dere det? :happy:

:anyone
 
I utgangspunktet skal mme eller mm være hovednæringen frem til et år, så så lenge hun er mer fornøyd med mme før mat ville jeg ikke tenkt mer over det. Hun er ikke NØDT til å spise en hel porsjon.

Noen barn synes også det er bedre å få f.eks kokte grønnsaker i hånden så de kan spise selv, da er det ofte me action(ikke glem at dette er sølete da, men shit au)
 
Minstemann her er snart 5 mnd. Hun er ikke så interessert i mme, men fast føde derimot går ned på høykant.
Alle mine har likt fast føde bedre enn mme når jeg har begynt med maksprøver. Brukte ca 1 uke på å komme opp i en full porsjon grøt. Gir grøt før mme.

Her er det grøt og mme til frokost
brød m/pålegg til lunsj + vann
Most middag i litt biter + vann
Kveldsmat er grøt og mme

Planen er å slutte å mose middagen når hun er rundt 6 mnd.
 
Back
Topp