Babymat

LilleSpiren2018

Elsker forumet
Novemberlykke 2018
Januarlykke 2020
Dere som gir babyen smaksprøver nå, hva gir dere? Jeg trenger inspirasjon til andre matvarer lille kan få:joyful:
Her går det i diverse moser, da lille brekker seg av grøt:sorry:
 
Sviskemos, aprikosmos, avocadomos, eplemos, gullrotmos, søtpotetmos, bananmos, sviske og plummemos, avocado og bananmos:)

Har også prøvd div grøter, men jeg må lage den endel tynnere enn det som står i bruksanvisningen:) da går det. Vi jobber oss opp mot tykkere konsistenser.
 
Sviskemos, aprikosmos, avocadomos, eplemos, gullrotmos, søtpotetmos, bananmos, sviske og plummemos, avocado og bananmos:)

Har også prøvd div grøter, men jeg må lage den endel tynnere enn det som står i bruksanvisningen:) da går det. Vi jobber oss opp mot tykkere konsistenser.
Takk for tips! Jeg gir to flasker i døgnet (120 ml) med en skje grøtpulver oppi i håp om å kunne øke til tyntflytende grøt. Noen ganger drikker han den, andre ganger brekker han seg:bored:
 
Takk for tips! Jeg gir to flasker i døgnet (120 ml) med en skje grøtpulver oppi i håp om å kunne øke til tyntflytende grøt. Noen ganger drikker han den, andre ganger brekker han seg:bored:

Jeg tror jeg heller ville prøvd å gi i skikkelig «grøt» format på en skje. Men at grøten er litt tynn, men ikke for tynn heller. Jenta mi brekker seg om grøten er for tykk, men også om den er for tynn faktisk:)( kresen type:)) så kan du prøve kanskje en anen grøt type også som smaker annerledes.

Men det er også barn som faktisk ikke liker grøt, og da blir det ulike frukt, grønnsaksmoser, middager og brødmat de spiser istedenfor. Men jeg tror jeg hadde prøvd litt til om jg var deg:)

Edit: står foresten at ene ernæringaboken min til spedbarn at de er født med en skepsis ovenfor mat, så man må kanskje prøve noe mange ganger før de endelig liker det og aksepterer det:)
 
Jeg tror jeg heller ville prøvd å gi i skikkelig «grøt» format på en skje. Men at grøten er litt tynn, men ikke for tynn heller. Jenta mi brekker seg om grøten er for tykk, men også om den er for tynn faktisk:)( kresen type:)) så kan du prøve kanskje en anen grøt type også som smaker annerledes.

Men det er også barn som faktisk ikke liker grøt, og da blir det ulike frukt, grønnsaksmoser, middager og brødmat de spiser istedenfor. Men jeg tror jeg hadde prøvd litt til om jg var deg:)

Edit: står foresten at ene ernæringaboken min til spedbarn at de er født med en skepsis ovenfor mat, så man må kanskje prøve noe mange ganger før de endelig liker det og aksepterer det:)
Så flott å høre! Jeg har prøvd å alle mulige konsistenser føler jeg:facepalm: Men jeg gir ikke opp!:hilarious: han brekker seg av alt som ikke er fin-mos (om du skjønner). Til og med vanskelig med fruktnett i silikon :shifty:

Men vi prøver hver dag! Kan ikke gi opp allerede nå:hilarious:
 
Jeg tror jeg heller ville prøvd å gi i skikkelig «grøt» format på en skje. Men at grøten er litt tynn, men ikke for tynn heller. Jenta mi brekker seg om grøten er for tykk, men også om den er for tynn faktisk:)( kresen type:)) så kan du prøve kanskje en anen grøt type også som smaker annerledes.

Men det er også barn som faktisk ikke liker grøt, og da blir det ulike frukt, grønnsaksmoser, middager og brødmat de spiser istedenfor. Men jeg tror jeg hadde prøvd litt til om jg var deg:)

Edit: står foresten at ene ernæringaboken min til spedbarn at de er født med en skepsis ovenfor mat, så man må kanskje prøve noe mange ganger før de endelig liker det og aksepterer det:)

Har vi ikke bare mais/banan og havregrøten fra 4 mnd? Finnes det flere?
 
Har vi ikke bare mais/banan og havregrøten fra 4 mnd? Finnes det flere?

Finnes flere ja, flere typer havregrøt og hirsegrøt. Mange bruker feks havre eller hirsegrøt og tilsetter feks sviske mos, aprikosmos etc selv også for å tilsette mer smak:)
 
Mine barn har ikke vært så glade i grøt, men de har spist brød fra 6 mnd alder☺️ gir strimler med brød og smørepålegg, så sitter og etter hvert tygger de det i seg. De har alle hatt et par tenner i den alderen da, vet ikke om det kan spille inn...
 
Back
Topp