Babymat

Kværuline

Forelsket i forumet
Ser det er flere som har starta opp med fast føde.

Når starta dere? Alder! Og hvorfor? Hva begynte dere med?

Er bare nysgjerrig :) Gleder meg til å begynne med andre smaker :) Snuppa er jo bare 3,5 mnd, og det virker som hu blir god og mett av mm+mme enda. Så fr vente en stund til enda.

Begynte en uke før hun ble fire måneder. Hun får smaksprøver av forskjellig, ingen annen grunn enn at det anbefales fra fire mnd når de kun får mme. Hun får ikke hele måltider, bare noen skjeer etter flaska de gangene hun tømmer den.

Jeg startet med grøt i kveld:-) blir 4 mnd den 19 juni. Blir bare litt hver kveld fremover. Kjøpe nestle sin grøt med banan og mais, blandet 20 ml morsmelk og 1 ts grøt. Ga han ikke alt, bare to små tskjeer. Så ut som om han likte det:-) tenkte å prøve litt hver kveld fremover!

Jeg startet med grøt i kveld:-) blir 4 mnd den 19 juni. Blir bare litt hver kveld fremover. Kjøpe nestle sin grøt med banan og mais, blandet 20 ml morsmelk og 1 ts grøt. Ga han ikke alt, bare to små tskjeer. Så ut som om han likte det:-) tenkte å prøve litt hver kveld fremover!
Hvor mye startet dere med??

Her får hun ca tre tskjeer av alt som introduseres. Glefser det i seg, så når vi har vært gjennom de glassene vi har kjøpt til nå og ikke funnet noe hun reagerer på får hun større porsjoner.

Mini virker til å være identisk med storebror: blir nok bortimot 5 mnd før jeg kan spise alt uten at han får vondt i magen(ja, det går an..), så vi venter nok med grøt til da.

Back
Topp