Babymat og sikkerhetskontroll på flyplass ???

Anonymius

Glad i forumet
Hei

Noen som kan hjelpe meg med noen svar. Jeg vet at en kan ta med seg babymat inn på flyet og at dette kan være over 100 ml . Det sto også at vi må ikke bli overrasket vist de ber oss smake på maten sånn at de ser at det er babymat. Men en ting jeg lurer på er hva gjør en med Malt ??? Lillegutt her må ha malt i alle måltidene sine og jeg er veldig spent går dette gjennom sikkerhetskontrollen mon tro? Og er den nødt å være på det opprinnelige glasset eller kan jeg ha den i en tupperware boks el lignende ?? Skal ut å reise på onsdag...

Og en ting til har de micro på fly til å varme barnemat i ???

ha det i orginal boksen, i stelleveska ??

ellerså går det sikkert fint =)

Mener å huske de har micro ja, men er ikke sikker, for Enya spiser gjærne maten kald :P

har alltid fått med alt,og vi har reist ganse mye allerede,har ikke måttet smake på noe,har hatt grøt og mme pulver i egen dispenser,så originalbosker var ikek nødvendig for oss. vi har alltdi med termos med varmt vann,for det har ikek vert micro ombord når vi har reist. :)

Nei, ingen har micro men de varmer i varmt vann. Det er bedre at du selv tar med kokende vann på termos og kjøper en imsdal på flyplassen. For da blir maten grei med engang. Malt kan du bare ta med, det er jeg sikker på.

Vi har reist en del ganger med fly og har bare opplevd å måtte smake på barnematen en gang (det var på Heathrow i London). Har aldri opplevd at de har micro på flyet, men de kan som regel varme opp maten i vannbad. Bare husk å beregne litt bedre tid [:)]

Har også fått med meg alt når jeg har reist med baby.. Men var ikke micro ombord.. Måtte varme flaska i vannbad,men det tok en kjekk flyvert seg av [:)]

Oki tusen takk :) Jeg har en sånn flaske med slike patroner en kan sitte oppi. Disse inneholder bare vann og salt. lurer på om jeg får ha de med meg eller om de fjerner de pga de ikke kan se inni de hva som er der. Eller kanskje det holder å vise de hvordan den funker :S ! Må jo få varmet maten til småen.

Men no skal jeg jo til usa og der er det jo strenge regler om hva en får ta med og ikke med hmmm :S !

Vi hadde med barneglass (fikk til og med ett påflyet), og hadde med mme, men jeg hadde bare med pulveret, så blandet jeg med kokt vann på flyet;-) Og kjøpte kaldt, så jeg fikk passe temp. det gikk kjempe fint, fikk til og med med en flaske med iste til Mina, fordi jeg sa det var til henne :P

ORIGINAL: msluna

Det går jo an å ha malt i flaskene/vannet fra før av[:)]?

ja har tenkt tanken å lage en liten desj med malt i hver flaske men var ikke helt sikker på om de sjekker flaskene for ting eller :S

ORIGINAL: Anonymius

ja har tenkt tanken å lage en liten desj med malt i hver flaske men var ikke helt sikker på om de sjekker flaskene for ting eller :S

De praktiserer jo forskjellig (fikk jeg klar beskjed om på Bergen hvertfall, haha) men på Gardermoen så gjorde ikke de som jobbet der da med oss. De bare tok veskene, sa at barnemat var helt greit men de måtte kaste brusflaskene våre så de tok bare opp de og kastet de.

De praktiserer jo forskjellig (fikk jeg klar beskjed om på Bergen hvertfall, haha) men på Gardermoen så gjorde ikke de som jobbet der da med oss. De bare tok veskene, sa at barnemat var helt greit men de måtte kaste brusflaskene våre så de tok bare opp de og kastet de.

er fra bergen vi skal ta fly .. er de streng der kanskje hehE :P

er fra bergen vi skal ta fly .. er de streng der kanskje hehE :P

Nei, det vet jeg ikke, hehe. Men hun som jobbet der tok ut absolutt alt fra veskene våre bare pga. colaflaskene våre, også ga hun meg veldig streng beskjed om at hvis jeg hadde barnemat i veska måtte jeg ta det ut og sette ved siden av veska. Så sa jeg bare beklager, visste jeg ikke, siden på Gardermoen ikke brydde seg eller sa noe spesielt. Nei, men de praktiserer forskjellig[;)]

Back
Topp