Babymat - mild og allergivennlig?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvis baby reagerer på mat - hva er best å gi?? Har gitt holle risgrøt (uten gluten, melk eller tilsatt noen ting). Hun er 6,5mnd

Sent from my iPhone using BV Forum

diverse grønnsakmos? Vet du hva ho reagerer på? introduser en og en grønnsak.. hirsegrøt fra holle har funka her med og uten gulrotmos, :)

Hvis baby reagerer på mat - hva er best å gi?? Har gitt holle risgrøt (uten gluten, melk eller tilsatt noen ting). Hun er 6,5mnd

Vår jente tålte ikke grøt før hun ble 8mnd, fikk så innmari mageknip og skreik og skreik, vi brukte også Holle pga melkeallergi.

Vi begynte med gulrotmos, som jeg tynnet ut til gulrotsuppe med mm ;) Søtpotetmos er også mildt for magen :)

diverse grønnsakmos? Vet du hva ho reagerer på? introduser en og en grønnsak.. hirsegrøt fra holle har funka her med og uten gulrotmos, :)
Nei skal ta allergitest om en uke. Fikk beskjed fra lege og hs om å ikke vente med å gi mat siden hun trenger mer enn mm. Så skulle begynne med en og en ting. Har gitt holle risgrøt - litt reaksjon. Eple og pæremos masse reaksjon. Har holle hirsegrøt - er den bedre?

Er det noen grønnsaker jeg bør vente med? Tenker at feks kålrabi er litt prompemiddel og brokkoli er tungt fordøyelig...

Vår jente tålte ikke grøt før hun ble 8mnd, fikk så innmari mageknip og skreik og skreik, vi brukte også Holle pga melkeallergi.

Vi begynte med gulrotmos, som jeg tynnet ut til gulrotsuppe med mm ;) Søtpotetmos er også mildt for magen :)

Takk for svar:)

Hva er det med grøt som hun ikke tålte da. Den er jo glutenfri og melkefri... Bare tarmene som ikke er modne?

Har du prøvd sinlac sin ? Den som er fra 4 måneder ? :)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Nei skal ta allergitest om en uke. Fikk beskjed fra lege og hs om å ikke vente med å gi mat siden hun trenger mer enn mm. Så skulle begynne med en og en ting. Har gitt holle risgrøt - litt reaksjon. Eple og pæremos masse reaksjon. Har holle hirsegrøt - er den bedre?

Er det noen grønnsaker jeg bør vente med? Tenker at feks kålrabi er litt prompemiddel og brokkoli er tungt fordøyelig...

syns hirse er sunnere enn ris, mer naturlig jern og jeg føler den "metter" mer.. men er nok litt forskjell fra baby til baby også :) kålrot, løk og erter/bønner bør kanskje ventes med.. gulrot, avokado,potet, banan, blåbær, er kanskje litt mildere å begynne med? :) min begynte med gulrotmos før grøt og det gikk fint hvertfall :)

Takk for svar:)

Hva er det med grøt som hun ikke tålte da. Den er jo glutenfri og melkefri... Bare tarmene som ikke er modne?

Ja, det var rett og slett umodne tarmer som ikke klarte å fordøye kornprodukter.

Eple er hardt for magen, det kan gi luft og treg mage. Samme som banan ;) Vår kunne ikke før eple og banan før hun var over ett år :oops: Hypersensitive tarmer, og melkeallergi. Dårlig kombo :p

Pære er mildere.

Prøv å gi rene moser, ikke bland de. Da vil det være lettere å vite hva hun reagerer på.

Har du enda mm? Bland mm i ALT, da blir det lettere å fordøye ;)

Nei. Den er melkefri vet jeg, men hva slags korn er det?

Det er hovedsaklig maismel i den, og MYYYYE "skumle" tilsetningsstoffer. OG 20% (!!!) sukker!

Sinlac ble ikke brukt her, smakte pyton og vesla fikk magevondt av den.

Det er hovedsaklig maismel i den, og MYYYYE "skumle" tilsetningsstoffer. OG 20% (!!!) sukker!

Sinlac ble ikke brukt her, smakte pyton og vesla fikk magevondt av den.

Tror vi styrer unna den ja!!!

Back
Topp