Babymage?

Sol.i.hjertet

Gift med forumet
Assistert-jentene
Novemberbarna 2021
Jeg er tynn og lang. Tok bilde 4+0 og i dag 8+0. Begge tatt på morgenen etter jeg har tisset rett etter jeg har stått opp. Og jeg kan se forskjell på magen allerede nå når jeg sammenligner bildene! Førstegangs, så trodde ikke jeg skulle se noe før om mange uker. Flere som har opplevd lignende? Altså, på dagen og kvelden er den jo dobbelt så stor, men det er jo luft og foodbaby:p
 
Jeg er tynn og lang. Tok bilde 4+0 og i dag 8+0. Begge tatt på morgenen etter jeg har tisset rett etter jeg har stått opp. Og jeg kan se forskjell på magen allerede nå når jeg sammenligner bildene! Førstegangs, så trodde ikke jeg skulle se noe før om mange uker. Flere som har opplevd lignende? Altså, på dagen og kvelden er den jo dobbelt så stor, men det er jo luft og foodbaby:p
Sniker
Jeg er førstegangs og har hatt oppblåst mage som har vært vanskelig å skjule siden uke 5, så jeg kjøpte gravidbukser i uke 9 etter å ha gått i joggebukse siden positiv test :rolleyes: Normalt slank. Hørt at den oppblåste magen gjerne går over før det blir babymage, men her har jeg vært oppblåst hele veien.
Men! Det jeg ville snike for er å anbefale å kjenne på magen før du står opp på morgenen når du ligger flatt på ryggen. Er kanskje litt tidlig ennå, men så fascinerende når livmora kommer opp av bekkenet! Det er kanskje rundt uke 11-12 det skjer? Husker ikke helt hva jeg har lest. Men jeg er så lei meg for at jeg ikke kjente på magen sånn før jeg var 15 uker og da hadde kulen blitt så synlig allerede. Ville gjerne fulgt med på utviklingen før den poppa sånn :hilarious: Så det er et lite tips fra meg. Nå koser jeg med babykulen hver morgen før jeg står opp :hilarious: ❤️
 
Jeg er tynn og lang. Tok bilde 4+0 og i dag 8+0. Begge tatt på morgenen etter jeg har tisset rett etter jeg har stått opp. Og jeg kan se forskjell på magen allerede nå når jeg sammenligner bildene! Førstegangs, så trodde ikke jeg skulle se noe før om mange uker. Flere som har opplevd lignende? Altså, på dagen og kvelden er den jo dobbelt så stor, men det er jo luft og foodbaby:p
Jeg er sjettegangsgravid og har allerede mage, men jeg fikk mage tidlig første gangen også! Er bare 166 så ikke så høy, men normalvektig og hadde helt flat mage da jeg ble gravid første gangen:) Det er jo veldig individuelt hvordan kroppen er oppbygget og hvordan livmoren ‘ligger’:rolleyes: Hos meg er den nok litt langt frem, så magen kommer tidlig, men en venninne av meg har livmora langt bak og hun har knapt hatt mage med sine tre barn:) Vi er jo alle forskjellige:Heartred
 
Andregangs her og har fått en mage det er vanskelig å skjule!! Jeg er slank og normal høy :) forrige gang fikk jeg ikke mage før sånn ca halvveis. Har en anelse om at den kommer tidligere nå :rolleyes:
Jeg har funnet frem gravidbuksene. De stramme buksene mine er så ubehagelig å bruke.
 
Man er kun oppblåst de første tolv ukene av svangerskapet. Babyen kommer ikke opp av bekkenet før den tid :happy:

I mitt første svangerskap fikk jeg babymage rundt uke 14. Jeg er 1.65cm og veide ca. 54kg.
Babymagen titter nok frem litt tidligere denne gangen, da jeg veier nesten 10kg mindre enn før første svangerskap.
 
Man er kun oppblåst de første tolv ukene av svangerskapet. Babyen kommer ikke opp av bekkenet før den tid :happy:

I mitt første svangerskap fikk jeg babymage rundt uke 14. Jeg er 1.65cm og veide ca. 54kg.
Babymagen titter nok frem litt tidligere denne gangen, da jeg veier nesten 10kg mindre enn før første svangerskap.
Det stemmer ikke det du skriver her, men kanskje for deg ;) fleregangsfødende opplever oftere at livmoren bikker over bekkenet fra uke 8-9, så her er det ingen regel uten unntak.
 
Som ved begge de to andre svangerskapene, så er jeg oppblåst, og jeg skjønner godt at mange tenker at babymagen allerede har kommet. Men for min del så gir oppblåstheten seg rundt uke 10-11, også får jeg et par uker med normalt slank mage før babymagen virkelig kommer fra rundt uke 14-15 :Heartpink Jeg er normalt slank, ca 168cm og 57 kg.

Men vi er alle forskjellige :happy:
 
8654C6A4-D0A7-47C1-86AF-E8DD9B873EDE.jpeg

Får opp denne i Preggers :)
 
xsmile3
Nå var det snakk om ei som var førstegangs :)
Men det er fortsatt igjen fasit, livmoren min kom opp av bekkenet tidlig første gangen også, og jeg hadde tydelig babykul på magen. Så mye at jeg ble sendt lå tidlig ultralyd av jordmor, for å se om det var tvillinger siden det ble mistanke om det. Hjertelyden fant hun med doppler fra uke 9+5 også, så jeg tror man skal være mer forsiktig med å være så bastant.xsmile9
 
Man er kun oppblåst de første tolv ukene av svangerskapet. Babyen kommer ikke opp av bekkenet før den tid :happy:

I mitt første svangerskap fikk jeg babymage rundt uke 14. Jeg er 1.65cm og veide ca. 54kg.
Babymagen titter nok frem litt tidligere denne gangen, da jeg veier nesten 10kg mindre enn før første svangerskap.
Da er du jo undervektig :(
 
Jeg ammer også, men er ikke undervektig. Da bør du øke kaloriinntaket ditt siden du ammer og er gravid.
Det kaaan jo være mange grunner til at noen er både over/undervektig, er ikke sikkert det alltid er så lett å bare «øke kaloriinntaket» det er helt sikkert sagt i beste mening, men det er jo et sensitivt tema mange. Spesielt under graviditet/etter fødsel :happy:
 
Det kaaan jo være mange grunner til at noen er både over/undervektig, er ikke sikkert det alltid er så lett å bare «øke kaloriinntaket» det er helt sikkert sagt i beste mening, men det er jo et sensitivt tema mange. Spesielt under graviditet/etter fødsel :happy:
Mannen min var undervektig da vi ble sammen. Han økte kaloriinntaket og gikk sakte opp i vekt. Nå er han normalvektig. Men ja, det var ikke lett for han. Er selv overvektig så prøver å ikke gå opp i vekt i alle fall :)
 
Jeg ammer også, men er ikke undervektig. Da bør du øke kaloriinntaket ditt siden du ammer og er gravid.
Åh! Sånt her gjør meg så irritert. Du ville aldri sagt til en som er overvektig at hun burde senke kaloriinntaket sitt. Eller kalt henne overvektig i utgangspunktet. Men til slanke er alt lov..... Hilsen en som alltid har vært undervektig, og har måttet tåle kommentarer om det!
 
Åh! Sånt her gjør meg så irritert. Du ville aldri sagt til en som er overvektig at hun burde senke kaloriinntaket sitt. Eller kalt henne overvektig i utgangspunktet. Men til slanke er alt lov..... Hilsen en som alltid har vært undervektig, og har måttet tåle kommentarer om det!
Tro meg. Folk sier det hele tiden. Hilsen en som har slitt med overvekt i mange år.
 
Åh! Sånt her gjør meg så irritert. Du ville aldri sagt til en som er overvektig at hun burde senke kaloriinntaket sitt. Eller kalt henne overvektig i utgangspunktet. Men til slanke er alt lov..... Hilsen en som alltid har vært undervektig, og har måttet tåle kommentarer om det!
Det må jo være noe du bare trur. Ingen som må tåle noe som helst. Det var heller ikke ment som mobbing, som jeg føler du framstiller det som. Men Så trasig å høre at du er undervektig du også, jeg er selv overvektig så vet hvordan det er å slite med kiloene. Nesten den ene eller andre veien.
 
Diskusjonen her handlet vel i utgangspunktet om at noen får synlig mage tidlig, så kanskje greit å roe diskusjonen rundt både kropp, vekt og matinntak ned litt :wideyed:

Er liten og relativt slank selv, så spent på om den popper frem tidligere enn sist. Mange som sier den kommer raskere med nummer to :)
 
Dette var trist lesning. Mange veldig bastante og unødvendige kommentarer her som verken bidrar til noko godt eller informativt :(

Om du er overvektig eller undervektig har faktisk ingenting å sei på korleis livmora vokser. Nokon kan være 25 veker på vei uten at magen synes pga måten ein bærer baby på. Andre får mage i uke 8-10 fordi livmor allerede ligger høyt. Begrepet mage i graviditet er IKKJE fettet på utsiden, det er utvidelsen fra det som VAR normalt. Ikkje prøv å lag fasit utav graviditet, det blir alltid oppfatta negativt då du definitivt treffer nokre som har opplevd det slik du sier ikkje er mulig. La folk få dele personlige ting og stille spørsmål om erfaring uten at det av den grunn skal pirkes på...

Du er god nok akkuratt slik du er, og din kropp er det KUN du som kjenner, stol på den ❤
 
Back
Topp