Babyklister - hvorfor kun mellom EL og IKM?

Liilje

Glad i forumet
Hei!

Jeg har kjøpt babyklister og tenker å bruke det kommende PP! Det jeg stusser over er hvorfor alle sier at det kun skal brukes mellom EL og IKM?

På siden det selges, og på flasken står det kun at man skal ta 10 dråper 3xdagen... ingenting om kun mellom EL og IKM? (Som jeg finner i alle fall). Ser også på flere danske sider at de bruker det hele syklusen...

Har vanskelig for å forstå hvordan babyklisteret skal klare å bedre miljøet i livmoren på så kort tid når man kun tar det etter EL. De fleste tilskudd bruker ganske lang tid på å oppnå ønsket effekt. Det er heller ingenting i det som skal påvirke hormoner ut i fra hva jeg har klart å lese meg frem til heller..?

Noen som har en forklaring til meg?:p
 
Hei!

Jeg har kjøpt babyklister og tenker å bruke det kommende PP! Det jeg stusser over er hvorfor alle sier at det kun skal brukes mellom EL og IKM?

På siden det selges, og på flasken står det kun at man skal ta 10 dråper 3xdagen... ingenting om kun mellom EL og IKM? (Som jeg finner i alle fall). Ser også på flere danske sider at de bruker det hele syklusen...

Har vanskelig for å forstå hvordan babyklisteret skal klare å bedre miljøet i livmoren på så kort tid når man kun tar det etter EL. De fleste tilskudd bruker ganske lang tid på å oppnå ønsket effekt. Det er heller ingenting i det som skal påvirke hormoner ut i fra hva jeg har klart å lese meg frem til heller..?

Noen som har en forklaring til meg?:p

Det er ikke et medisinsk produkt så det har effekt ganske så fort. Mener å ha lest at babyklisteret egentlig brukes fra positiv test og frem til uke 12 eventuelt til flaska er tom, men mange mener de har blitt gravide ved bruk av babyklister mellom EL og IKM. For min del opplevde jeg kun kluss og lengre syklus. Har tatt dråpene mest i svangerskapet og opplevde kvalmen og murringene ble sterkere :)
 
Tok babyklister fra 1DPO og hadde positiv test 9DPO. Slutta å ta babyklister når jeg var ca 5 uker på vei, da kom kvalmen og oppkast for fullt, greide ikke holde på det. Er nå over 12 uker :happy:

ikke noe konkret svar til deg, bare deler en erfaring. Første PP med babyklister ❤️ Flaks! :shy:
 
Jeg brukte babyklister i 7 pp uten å bli gravid. Så bestemte meg for å ikke ta det i pp 8, ble da gravid, fikk også el. tidligere enn vanlig... Men siden jeg hadde en del igjen, tok jeg bare å brukte resten etter posetiv test.
 
Back
Topp