Babyklister.. (Fructus femina)

Frk.Tåkeland <3

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Kan man bruke det når man prøver og bli gravid på vanlig måte? Og hvordan tar man det.. Hvor mye fra når osv? Noen som har noen erfaringer? :)
 
Kan man bruke det når man prøver og bli gravid på vanlig måte? Og hvordan tar man det.. Hvor mye fra når osv? Noen som har noen erfaringer? :)
Ja, det kan man. Fructus femina d3, regner jeg med at du mener. Er 10dråper i litt vann 3 x per dag står på flasken. Litt omdiskutert når man begynner. Jeg har begynt etter el. Jeg har brukt det, uten å bli gravid dessverre:(
 
Kan man bruke det når man prøver og bli gravid på vanlig måte? Og hvordan tar man det.. Hvor mye fra når osv? Noen som har noen erfaringer? :)
Jeg gikk til akupunktør. Hun var også homeopat. Hun anbefalte meg Berberis vulgaris D 30, skal ha samme effekt som fructus femina. Fructus femina må vel importeres fra utlandet, etter nye toll regler kan du risikere at det stoppes. Berberis kan man få kjøpt på enkelte apotek som fører homeopat medisin. Jeg kjøpte på Majorstua i Oslo. Jeg fikk beskjed om å ta 5 suge tbl. Daglig fra etter EL til IKM .
ImageUploadedByBV Forum1455007215.268134.jpg
 
Jeg gikk til akupunktør. Hun var også homeopat. Hun anbefalte meg Berberis vulgaris D 30, skal ha samme effekt som fructus femina. Fructus femina må vel importeres fra utlandet, etter nye toll regler kan du risikere at det stoppes. Berberis kan man få kjøpt på enkelte apotek som fører homeopat medisin. Jeg kjøpte på Majorstua i Oslo. Jeg fikk beskjed om å ta 5 suge tbl. Daglig fra etter EL til IKM . Vis vedlegget 161037
Ser på signaturen at du er gravid. Er det Berberis som hjalp? Prøvde dere å bli gravid lenge?
 
Ser på signaturen at du er gravid. Er det Berberis som hjalp? Prøvde dere å bli gravid lenge?
Det syns jeg er vanskelig å svare på. Jeg rakk heller ikke bruke det mer enn to sykluser, men brukte det når jeg ble gravid. Jeg brukte i tillegg dobbel Pergotime og tok akupunktur behandling 1 gang pr uke. Vi har prøvd siden mars 15. Jeg har hatt minst 1 kjemisk graviditet, men tror kanskje tre siden mars. Jeg ville bare nevne at min akupunktør anbefalte meg dette, når jeg spurte henne om fructus femina. Hun sa det skal blant annet øke blodgjennomstrømning i livmor og derfor gi gode forhold for en graviditet :) Jeg har dessverre ikke mer informasjon enn det. Akupunktøren jeg har gått hos er anerkjent og mange har lykkes med å bli gravide etter og under behandling hos henne. Hun har lang erfaring med behandling av uforklarlig barnløshet! Jeg anbefaler akupunktur, jeg tror det er en av grunnene til at jeg nå er gravid :)
 
Æ tok dette nu fra positiv graviditets test <3
Men bestilte fra utlandet da, så ja va dyr :)
Håpe det klaffe før dokker alle, vi hadde prøvd sia 2013 å en SA i desember 2015. Tre dobble pergokura på 6 måna og så klaffa det endelig ve hjelp av pergo, og æ tok hostesaft den månen også :)
 
Æ tok dette nu fra positiv graviditets test <3
Men bestilte fra utlandet da, så ja va dyr :)
Håpe det klaffe før dokker alle, vi hadde prøvd sia 2013 å en SA i desember 2015. Tre dobble pergokura på 6 måna og så klaffa det endelig ve hjelp av pergo, og æ tok hostesaft den månen også :)
Men man kan ikke ta det før etter positiv test? :)
 
Det syns jeg er vanskelig å svare på. Jeg rakk heller ikke bruke det mer enn to sykluser, men brukte det når jeg ble gravid. Jeg brukte i tillegg dobbel Pergotime og tok akupunktur behandling 1 gang pr uke. Vi har prøvd siden mars 15. Jeg har hatt minst 1 kjemisk graviditet, men tror kanskje tre siden mars. Jeg ville bare nevne at min akupunktør anbefalte meg dette, når jeg spurte henne om fructus femina. Hun sa det skal blant annet øke blodgjennomstrømning i livmor og derfor gi gode forhold for en graviditet :) Jeg har dessverre ikke mer informasjon enn det. Akupunktøren jeg har gått hos er anerkjent og mange har lykkes med å bli gravide etter og under behandling hos henne. Hun har lang erfaring med behandling av uforklarlig barnløshet! Jeg anbefaler akupunktur, jeg tror det er en av grunnene til at jeg nå er gravid :)

Jeg vil også anbefale akupunktur og forsone. Tok det ukentlig en syklus og to ganger i neste. Så satt det jammen en spire. Var veldig avslappet etter behandlingene, så det gjorde godt uansett.
 
Bare som tilleggsinfo siden jeg ser at du Katz1 har brukt berberis vulgaris, i tilfelle dere ikke allerede visste det, så er ett av innholdsstoffene i Fructus Femina berberis vulgaris, i tillegg til urtica urens (brennesle).
Ja som sagt har ikke jeg prøvd fructus femina fordi homeopaten anbefalte meg Berberis siden dette skal ha samme effekt :) Jeg sluttet med det når jeg fant ut at jeg var gravid, ser at jeg kunne fortsatt ? Hva tenker du om det?
 
Ja som sagt har ikke jeg prøvd fructus femina fordi homeopaten anbefalte meg Berberis siden dette skal ha samme effekt :) Jeg sluttet med det når jeg fant ut at jeg var gravid, ser at jeg kunne fortsatt ? Hva tenker du om det?
I utgangspunktet så er jo homeopatmedisin tilpasset hver enkelt. Jeg har selv kun brukt babyklister, i tillegg til vitamintilskudd jeg har fått anbefalt av fotsoneterapeut. Sluttet med fructus femina hver gang jeg fikk mens, da jeg aldri har vært gravid. Men mener jeg i utgangspunktet fikk anbefalt fructus femina ut første trimester dersom vi hadde vært så heldige å bli gravid. :)
 
Back
Topp