Babyklærshopping.. hvor mye kjøper dere i hver str?

Linsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei,

Jeg klarer ikke å styre meg, og har kjøpt litt babyklær allerede ;) Synes det er for "tidlig" å kjøpe utstyr, men koser meg med å kjøpe små plagg til den lille. Synes newbie har mye fint og rimelig. De vokser jo så fort, så tenker at det er dumt kjøpe for dyre klær som kun brukes noen uker/mnd.

Sitter å bestiller litt fra newbie nå, men lurer litt på hvor mye jeg trenger i hver str. Har kjøpt 3-4 bodyer i str.56 (2 mnd), en pysj og body i str 50, og ser på en del bodyer og bukser nå i str.62 (4 mnd). Jeg kommer ikke til å arve noe særlig ettersom alle mine venninner har termin rundt min termin ;) Tror ikke jeg gidder å kjøpe så mye som er større enn str 62 nå, har jo god tid på det senere.. Hvor mange body/bukser/plagg kjøper dere i hver str.?
Hvis jeg får gaver før fødsel regner jeg med at jeg får smått.. nyfødt str. derfor har jeg ikke kjøpt så mye av det selv.

Vil også ha en lillelam ulldress.. den er jo ganske dyr så usikker på om jeg skal kjøoe 56 eller 62? Han trenger jo den mye i des- feb (da er han 3-5 mnd). Da blir vel 62 mest aktuelt?

Føler meg litt grønn på dette området :) (Har svart belte i shopping så er lurt å planlegge litt så jeg ikke hiver for mye penger ut av vinduet):notworthy

Hehehe svart belte:) så gøy å starte allerede:) søsteren min sa at hun hadde regnet med å få mye til nyfødt, men fikk helst klær fra to måneder og bamser og slikt. Så gjerne lurt å ha noe kanskje? Jeg også vil kjøpe!!! Leste en artikkel med hva man trengte av klær for en stund siden, men jeg kommer sikkert til å kjøpe litt for mye jeg også.... Så kjekt!! :) har ikke barn fra før, så kan ikke hjelpe deg dessverre, men har googlet litt selv og finner litt info om klær og slikt da:)

Til jenta vår hadde vi ca 7-8 bodyer, 3-4 bukser og en del strømpebukser som vi byttet på å bruke i str 50. Noe kunne vi bruke igjen uten å vaske det, men ellers rakk vi å vaske opp en maskin med klær før vi trengte det igjen. Hun brukte str. 50 i 3-4 uker og størrelse 56 enda lengre. Hadde en del pysjer i str 50/56 og de varte kjempelenge. Måtte bruke sokker utenpå beina fordi de var for store lenge. :)

Synes mye er veldig søtt i de minste størrelse, men av erfaring så synes jeg strømpebukser og bodyer var det enkleste å bruke til hverdags. En kjole satt ikke såå fint på den lille bylten. Men veldig søtt da, til bilder og lignende :D

Ville holdt meg til de minste størrelsene først også kan du handle inn etter fødsel når du ser behovet. :) Var noen ting jeg manglet etter hvert og da dro jeg på shopping. Husker jeg bare handlet "de store størrelsene" når jeg fant noe på salg. Men noen av kjøpene ser jeg nå var litt bomkjøp da. ;P

Jeg ville nok kjøpt lillelamdressen i størrelse 62, ja :) Så har babyen noe å vokse i, at det ikke blir for lite med en gang.

Åå, gleder meg til å finne ut kjønnet og begynne å se litt på babyklær igjen! :D Har jo mye etter første hvis det blir jente da, men skal alltids handlet noe mer. ;)

Og et annet tips som jeg dreit meg litt ut på sist var at jeg vasket opp ALLE klærne jeg hadde fått/kjøpt og sorterte de etter størrelse. Og når jeg skulle begynne å bruke neste størrelse, så var den ene tingen, f.eks en body, litt liten i størrelsen til å være en størrelse over. Så klærne varierer litt i størrelse. Var litt kjipt at jeg ikke hadde lapp på de fortsatt og kunne brukt det som gave. Men men. Kosa meg jo fælt når jeg vasket alle klærne og hengte den ene rosa lille bodyen etter den andre opp på tørkestativet. :D

Koselig med babytøy :D Ville kjøpt Lillelam dressen i str 68 da den lett kan brettes. 68 tilsvarer jo rundt 4-6 mnd så tror 62 blir litt lite til en gutt på 4-5 mnd :)

Jeg har tatt ned eskene fra nr. 1, og jeg hadde heldigvis mer enn jeg trodde liggende. Både av dyner og klær. Men manglet nesten alt i 50-56, så kommer nok til å vente med å kjøpe noe. Vi får allerede så masse i gaver fra foreldre og venner :happy:

Jeg har tatt ned eskene fra nr. 1, og jeg hadde heldigvis mer enn jeg trodde liggende. Både av dyner og klær. Men manglet nesten alt i 50-56, så kommer nok til å vente med å kjøpe noe. Vi får allerede så masse i gaver fra foreldre og venner :happy:

Dere er heldige :) Tviler på jeg får så mye av familie og venner da det er skikkelig babyboom nå ;) Besteforeldrene her har så mange barnebarn fra før, så tror ikke de engang tenker på å kjøpe noe!

Vi fikk mest i størrelse 62 i gaver, og ikke alt var helt babyvennlig. Endte opp med å bare bruke ull på nummer to da hun lå i pute midt på sommeren. Var tynn sommerull men bomull var ikke noe særlig for henne, ble svett med en gang. Blir nok å kjøpe mest ull denne gangen også og noen søte plagg. Veldig glad i sparkebukse og body på de små <3

Vi kjøpte lite. Handla vel bare to-tre bodyer i ull eller ull/silke i strl 56/62, og et par sparkebukser i samme strl, fra Nøstebarn. Arva masse, og strikka noe sjøl.

Gutten vår var 53 cm lang og 3500 g da han ble født. Strl 56/62 var litt stort i starten, men varte forholdsvis lenge. Kommer ikke til å kjøpe mindre strl nå med mindre jeg skulle føde prematurt.

Vi brukte nesten bare ullklær første halvår, noe bomull utenpå ullklærne siste halvåret etter at han begynte å spise og bevege seg mer (for å spare klærne for vask).

Jeg har kjøpt to sparkebukser, to myke bukser,tre bodyer, to ull luer, tre par strømpebukser og tre par sokker og en fleece dress i str. 50. Alt kjønnsnøytralt da vi ikke har vært på oul enda. I str. 56 har jeg kjøpt to sparekebukser og tre myke bukser,seks bodyer. Vi kommer til å arve noe ull men resten kjøper vi når vi vet kjønn :)

Vi kjøpte lite. Handla vel bare to-tre bodyer i ull eller ull/silke i strl 56/62, og et par sparkebukser i samme strl, fra Nøstebarn. Arva masse, og strikka noe sjøl.

Gutten vår var 53 cm lang og 3500 g da han ble født. Strl 56/62 var litt stort i starten, men varte forholdsvis lenge. Kommer ikke til å kjøpe mindre strl nå med mindre jeg skulle føde prematurt.

Vi brukte nesten bare ullklær første halvår, noe bomull utenpå ullklærne siste halvåret etter at han begynte å spise og bevege seg mer (for å spare klærne for vask).
Brukte lite til våre to også, og ganske likt som dette, bortsett fra at vi måtte ut og kjøpe prematurstørrelser da.

Back
Topp