Babyklær

KrepsenErBlittMamma

Forumet er livet
Hvilken str brukte din baby da den var nyfødt og den første tiden?
Hvilke plagg gikk det mest av?
Når på året er ungen din født?

eine brukte 50/56 di første mnd
andre brukte 44/50 di første mnd

gikk mest bodyer, strømpebukser å sokka

begge e født i mai

44/50 (dvs 50 var veeeeldig stort, men kjøpte ikke noe videre 44 siden de vokser så fort sånn i begynnelsen) -begynte vel med 56 rundt 3mnd alder.

brukte mest bodyer, sokker og selebukser. Ingen strømpebukser første vinteren. Født i desember[:)]

Jenta vår brukte 50 i to-tre uker og så 56 fram til hun var 2 måneder. Var helt gjennomsnitt stor (3580 g da hun ble født og fulgte kurven).

Omslagsbodyer er genialt i begynnelsen! Jeg er glad i sparkebukser/selebukser så det ble litt av det. Men også veldig greit med noen myke korte bukser som er lettere å ta av til alle bleieskiftene. Og sokker. Brukte ikke strømpebukse før hun var noen måneder gammel.

Ble født i historiens kjipeste julimåned (07) [;)]

snuppa brukte 50 fra hun var født til hun var nesten 5mnd..hun er født i juni
brukte 56mest...

Hun er født 30.november. Vi brukte str 50 i 6 uker[:D]

Så når man skal kjøpe inn klær til babyen (før den kommer), så trenger man strengt tatt ikke kjøpe mindre enn 50/56??

Drømmer bare litt, og nå i disse salgstider lurer jeg på om jeg faktisk bare skal kjøpe litt her, og litt der.. Så har man...

Dessuten føder jo folk hele tiden, så kan være kjekt og ha gaver liggende [:)]

Her ble str 50 for lite, måtte bruke 56 fra starten av, så jeg er glad for at jeg knapt kjøpte noe i str 50... Han var 52 cm lang når han ble født [:)]
Født 1.des [:)]

Gutten min var 3654 og 50 lang.
Brukte størelse 50 sikert 1 mnd.

Brukt mye strømpebukse å body

De brukte 44 og litt 50 først,de vokser jo fort og det gikk
i gode myke sparkebukser og sparkedresser,bodyer og
strømpebukser. Begge er født i mars

nr1 brukte 50 den første tiden, i ca 1,5-2mnd, mest boddyer med kort og lang arm. Joggedresser med glidlåsjakker var mest brukt utenpå. Født i mai

nr2 brukte 50 i 1,5mnd og der gikk d mye av d samme som hos storesøster, med unntak av korterma boddyer. fortsatt var 2delte joggedresser med glidlåsjakker d mest brukte. Født i august

Str 50 var passelig de første ukene iallefall, men hun brukte mest 56.
Hun var en utrolig gulpunge, så det gikk med sikkert 5-6 bodyer hver dag. Likte best omslagsbodyene i begynnelsen så jeg slapp å tre den over hodet.
Gikk mest på body, strømpebukse og en myk bukse utenpå.
Født i slutten av mars.

str 44, men det var stort. (de er premature)

denne gangen har jeg noen få plagg i str 50 og resten i 56.

det går mye av bodyer pga gulp. så det er greit å ha litt av.

jentene er født i mai, og lillebror kommer i april[:D]

Back
Topp